;
coinex

آزمون استخدامی در اسپیس ایکس و تسلا چگونه انجام می شود

آزمون استخدامی تسلاآزمون استخدامی در تسلا و اسپیس ایکس علاوه بر طی مراحل مرسوم، شامل ایده‌های یکی از بزرگترین ثروت آفرین‌های تاریخ، ایلان ماسک می‌شود.

تسلا و اسپیس ایکس جاه‌طلبی های جسورانه‌ای دارند. به صورتی که تسلا با باتری‌های خود و اسپیس ایکس با فرستادن بشر به مریخ، رفته رفته به قدرت برتر در دنیا تبدیل می‌شوند. ایلان ماسک با توجه به اهداف بلندی که دنبال می‌کند، مجبور به استخدام با استعدادترین افراد در جهان است.

در این مقاله تکنیک‌های این کارآفرین، که برای آزمون استخدامی در این شرکت‌ها ابداع کرده را مشاهده می‌کنید. حتی اگر شرکت شما قصد فرستادن انسان به سایر کرات را ندارد، می‌توانید از روش او برای آزمون استخدامی شرکت خود برای پیدا کردن بهترین کاندیداها استفاده نمایید. در ادامه با تکراتو همراه شوید:

  • خودتان با همه متقاضیان استخدام مصاحبه کنید.

اسپیس ایکس اکنون 5000 کارمند دارد که مصاحبه حضوری با تک تک کاندیداها برای مدیر شرکت به نظر غیر ممکن می‌آید اما ایلان ماسک با تک تک این افراد در آزمون استخدامی این شرکت مصاحبه کرده است. به طور کلی روند آزمون استخدامی این شرکت به این صورت است که بهترین کاندیداها توسط مدیر تیم ارزیابی می‌شوند. در نهایت بهترین بهترین‌ها، برای مصاحبه حضوری با ایلان ماسک انتخاب می‌شوند. به گفته ایلان ماسک این تعداد زیادی مصاحبه بود.

  • از مصاحبه‌شدگان در آزمون استخدامی در مورد مشکلاتی که حل نموده‌اند سوال کنید.

در آزمون استخدامی، ماسک از کاندیداها سوالات مشخصی در مورد مشکلاتی که در گذشته حل نموده‌اند می‌پرسد تا بداند که آیا کسی که مشکل را حل نموده، خود آن فرد بوده یا تنها عضوی  از تیم حل‌کننده آن معضل بوده است. ماسک می‌گوید: “در صورتی که کاندیدا همان فردی باشد که مشکل را حل کرده، قادر به پاسخ‌گویی به سوالات او در سطوح مختلف خواهد بود؛ چرا که فردی که با مشکلی دست و پنجه نرم کرده باشد هرگز آن را فراموش نخواهد کرد. اما در صورتی که قادر به پاسخ‌گویی نباشد، تنها به عنوان عضوی از تیم انجام وظیفه می‌کرده و مشکل را حل نکرده است.”

  • کاندیداها را مجبور به حل مشکلی در مصاحبه کنید.

کاندیداها گزارش داده‌اند که از آنها خواسته شد معماهایی مربوط به فیزیک و مهندسی را حل کنند. به عنوان مثال: شما در یک قایق شناور در استخر هستید، یک اجر در قایق دارید. آجر را به داخل استخر می اندازید، چه اتفاقی برای سطح آب استخر می افتد؟

سطح آب استخر پایین تر می‌آید. زمانی که آجر در قایق قرار داشت، به اندازه وزن خود به قایق فشار وارد می‌کرد، در نتیجه قایق بیشتر در آب فرو می‌رفت و در نهایت سطح آب استخر بالاتر می‌آمد. اکنون، آجر به اندازه حجم خود سطح آب را در استخر جا به جا می‌کند. در نتیجه سطح آب استخر پایین تر می‌آید. (مهندسان هوشمندانه فکر می‌کنند.) ماسک می‌گوید: “من لزوما به دنبال فردی با قدرت تحلیل فوق‌العاده نمی‌گردم اگر شغل وی مونتاژ کردن ماشین آلات باشد بنابرین سوالات باید مربوط به سطح مهارت مورد نظر برای آن شغل باشد.”

  • مدرک گرایی در استخدام افراد اشتباه است.

ماسک برای کاندیداهای استخدام خود داشتن مدرک دانشگاهی یا حتی دبیرستان را لازم نمی‌داند. ماسک به درستی می‌گوید، برخی از بزرگترین مخترعین، بدون داشتن مدرک تحصیلی موفق به انجام کار خود شدند. همچنین به بیل گیتس، استیو جابز و بنیان گذار گوگل لری پیج اشاره می‌کند که موفق به دریافت مدرک دانشگاهی خود نشدند. در پاسخ به سوالی که از وی در مورد استخدام این افراد شد، پاسخ داد: “البته اگر امکان استخدام آنها وجود داشت ایده بسیار خوبی بود.”

  • به کمتر از بهترین کاندیدا رضایت ندهید.

بهترین کارمند ممکن را برای هر عنوان شغلی پیدا کنید، فرقی نمی‌کند شغل وی مدیریت در سطوح عالی یا کمترین پست ممکن سازمانی باشد. دولی سینج مدیر برنامه‌های سابق اسپیس ایکس می‌گوید ماسک به او توصیه کرده که بهترین فرد در کره زمین را برای هر جایگاه شغلی پیدا کنید. زمانی که اسپیس ایکس در ساختمان مرکزی خود یک کافه مخصوص کارمندان ایجاد نمود، ماسک به او گفته بود: “به پینک بری برو و بهترین کارمند آنجا را برای اینکار پیدا کن.”

  • در استخدام کارمندان ذهنیت درست و اصولی داشته باشید.

داشتن نبوغ و استعداد بسیار اهمیت دارد اما ماسک علاوه بر استعداد به دنبال رویکرد مثبت در کاندیداها است. او می‌گوید در نظر داشته باشید که با چه کسی می‌خواهید همکاری داشته باشید. این مهم است که افرادی را که با آنها کار می‌کنید دوست داشته باشید چرا که در غیر این صورت کار شما کسالت آور و دشوار خواهد بود.

.

مشاهده آگهی استخدام و فرصت های شغلی شرکت های معتبر در وب سایت کاربوم

.

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    در مورد آب استخر باید بگم سطح آب هیچ فرقی نمیکنه
    آجر چه توی قایق باشه چه توی آب

    پاسخ

    البته یه مشکلی داره این مطلب، هیچ جا هم بهش اشاره نشده. تو اسپیس ایکس امکان استخدام کارمندای خارجی نیست! پس داستان این جمله “بهترین فرد در کره زمین را برای هر جایگاه شغلی پیدا کنید” کلا ناقض این حرف استاد ماسک هستش.

    پاسخ

    ممنون از توجه نظرتون، یه جست و جوی ریز انجام دادم، به توضیحات ایلان ماسک هم برخورد کردم، البته، اینجور که توضیحات وب سایتهای دیگه میگن، به نظر میاد در صورت دریافت شهروندی آمریکا امکان استخدام در اسپیس ایکس هم وجود داشته باشه.
    توضیحات ماسک رو در این رابطه، می تونی تو بیزنس اینسایدر ببینی.

    پاسخ