;
coinex

خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser یک شاسی‌بلند متفاوت با قابلیت‌های یک ون

خودروی مفهومی تویوتا تی جی کروزر ، خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا (Toyota) به یک نمونه مفهومی جدید در نمایشگاه خودروی توکیو 2017 حضور خواهد داشت. خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser با وجود ظاهر مکعبی شکل خود، تمرکز خود را در بخش طراحی بر روی کاربردی بود قرار داده و از قابلیت‌های خارج از جاده (Off Road) آن کاسته شده است.

این شرکت در طراحی خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser توانسته هماهنگی کاملی بین قابلیت‌های حمل و فضای موجود برای محفظه بار یک خودروی ون و خودروهای شاسی بلند به وجود آورد. این خودرو برای افرادی طراحی شده که سبک زندگی آنها تلفیقی همزمان از کار و تفریح است.

نامگذاری خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser

حرف T در خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser مخفف عبارت Toolbox به معنی قابلیت استفاده به عنوان یک جعبه ابزار متحرک و حرف J مخفف کلمه Joy به معنی توانایی حرکت و گشت گذار در مسیرهای مختلف و لذت بردن از محیط اطراف بوده و Cruiser نیز عبارتی است که شرکت تویوتا به طور کلی به خودروهای شاسی بلند خود اطلاق می‌کند.

طراحی

فرم طراحی خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser یادآور مدل طراحی خودروهای اخیر ساخت شرکت هوندا (Honda) بوده و به نظر می رسد که به زودی راهی بازارهای جهانی شود. این خودرو در داخل کابین خود طراحی بسیار منعطفی داشته و با توجه به قابلیت استفاده به عنوان یک جعبه ابزار و امکان خم کردن تمامی صندلی‌ها و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود 2.6 متر، فضایی صاف و یکدست را برای راننده فراهم کرده و قابلیت حمل اشیایی تا طول 3 متر (مانند تخته اسکی روی آب) را به وی می‌دهد. علاوه بر این در بسیار بزرگ بخش عقبی خودرو نیز دسترسی بسیار ساده‌ای را به داخل خودرو فراهم می‌کند.

خودروی مفهومی تویوتا تی جی کروزر ، خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser

درهای جانبی عقبی خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser نیز حالت کشویی داشته علاوه بر تسهیل در جابجایی بارهای بزرگ و حجیم، سوار و پیاده شدن سرنشینان را ساده تر می کند. در ساخت اجزای بدنه مانند در موتور، سقف و گلگیرها از مواد اولیه خاصی استفاده شده که علاوه بر وزن و استحکام بالا، با پوشش‌های خاص خود مقاومت بسیار بالایی در مقابل خراش و آسیب دیدگی ناشی از برخورد خاک، گل و سنگریزه‌ها دارد. تایر‌های استفاده شده در خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser نیز بسیار بزرگ بوده و در ابعادی مشابه با خودروهای شاسی بلند سایز بزرگ طراحی شده است.

موتورو پیشرانه

بر اساس اعلام، خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser از یک پیشرانه هیبریدی نیرو خواهد گرفت. براساس گفته‌های شرکت تویوتا، این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری به همراه حداقل یک موتور الکتریکی استفاده کرده که قابلیت انتقال به چرخ‌های جلویی (FWD) و یا هر چهار چرخ (AWD) را خواهد داشت. به نظر می رسد که موتور الکتریکی در نظر گرفته شده برای خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser از نمونه‌هایی مشابه با موتورهای استفاده شده در لکسوس RX هیبریدی و یا تویوتا هایلندر (Highlander) باشد.

خودروی مفهومی تویوتا تی جی کروزر ، خودروی مفهومی تویوتا TJ Cruiser

قیمت و زمان عرضه

هنوز هیچ قیمت و زمانی برای عرضه این خودرو منتشر نشده است ولی به نظر نمی رسد که این خودرو در حداقل سال‌های اولیه عرضه، راهی بازارهای خودروی آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا شود.

گالری تصاویر خودروی مفهومی تویوتا تی جی کروزر

منابع:

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر