;
coinex

اسپیکرهای هوشمند آمازون قابلیت تشخیص چندصدایی را پیدا کردند

بلندگوهای هوشمند اکو

اسپیکرهای هوشمند آمازون هنوز کاملا جای خود را در بازار پیدا نکرده‌اند، اما این دلیل، باعث عدم توسعه‌ی ویژگی‌های این محصول نشده است.

یکی از جذابترین ویژگی‌های گوگل هوم، اکنون در خانواده اسپیکرهای اکو آمازون نیز موجود است. آمازون می‌گوید؛ اکنون اسپیکر اکو این شرکت، قادر به تشخیص چندصدایی است و می‌تواند با شناسایی صدای چند کاربر، دستورات آنها را انجام دهد.

در بیانیه آمازون آمده است که؛ آمازون کماکان به کار بر روی ویژگی ‌های نرم افزاری این محصول کار می‌کند تا به گسترش سهم خود در بازار اسپیکرهای هوشمند ادامه دهد.

قبل از توسعه این نرم افزار، الکسا قادر به تشخیص چندصدایی نبود؛ اما امکان دریافت دستورهای صوتی را داشت. زمانی که شما پروفایل‌های مختلفی را تنظیم می‌کنید، به گفته آمازون، دستیار صوتی الکسا، به شما پیشنهاد شخصی سازی نتایج را می‌دهد.

به عنوان مثال الکسا بین چندکاربر خود، تشخیص می‌دهد که علاقه‌مند به خواندن چه پیامی هستند. این هوش مصنوعی را می‌توان به گونه‌ای آموزش داد تا مطابق با سلیقه شخصی هر فرد، به او پیشنهاداتی را ارائه کند. مثلا الکسا این امکان را دارد که بر اساس سلیقه شخصی، موسیقی مورد علاقه فرد را پیشنهاد دهد.

کاربران همچنین قادر خواهند بود، تا تشخیص فرمان‌های صوتی الکسا را بر اساس صدای خود تنظیم کنند. برای تنظیم پروفایل صوتی جدید، می توانید به این طریق عمل کنید.

ابتدا اپلیکیشن الکسا را در تلفن هوشمند خود اجرا کنید، به قسمت تنظیمات این نرم افزار رفته و سپس بر روی گزینه “صدای شما” بزنید. بعد از آن، ده عبارت مختلف را بخوانید. گوگل نیز امکانات مشابهی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در سال گذشته دستیار صوتی گوگل، از این ویژگی بهره‌مند شد.

آمازون قصد دارد اسپیکرهای هوشمند خود را با قدرت هر چه تمام تر عرضه کند. در هفته گذشته، آمازون اسپیکرهای هوشمند اکو دات، اکو و اکو پلاس را در هندوستان روانه بازار کرد. گوگل و آمازون، تلاش بسیاری جهت ارتقا اسپیکرهای هوشمند خود انجام می‌دهند.

در حال حاضر، آمازون ویژگی تشخیص چندصدایی را تنها به سرویس‌های خود و تعداد کمی از سرویس‌های دیگر محدود کرده است. افزودن این ویژگی به دیگر سرویس‌ها مقدار بیشتری زمان می‌برد.

.

منبع: gearsofbiz

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر