;
coinex

مایکروسافت اج بهترین مرورگر برای مسدود کردن وب سایت‌های فیشینگ

مایکروسافت اج  بهترین مرورگر برای مسدود کردن وب سایت‌های فیشینگشاید فکر کنید مرورگر کروم، امن‌ترین مرورگر وب است – که بدون تردید قهرمان مرورگرها درPwn2Own دراوایل سال جاری بود – اما مایکروسافت اج به عنوان بهترین مرورگر برای دفاع در برابر وب سایت‌های فیشینگ انتخاب شده است.

آزمایشگاه‌های ان اس اس تحقیقی را در یک دوره 23 روزه با تست 36120  نمونه جداگانه که شامل 1136 لینک مشکوک بود، روی سه مرورگر کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج انجام داد.

مایکروسافت اج با تعداد زیادی از این وب سایت‌های فیشینگ برخورد کرد و با فاصله زیادی در صدر قرا گرفت؛ این مرورگر توانست 92.3 درصد لینک‌های آلوده را مسدود کند. کروم با 74.6 درصد موفقیت در مسدود کردن وب سایت‌های فیشینگ، با مقداری فاصله عقب ماند و فایرفاکس با 61.1 درصد انسداد سایت‌های آلوده در رتبه آخر قرار گرفت.

مایکروسافت اج همچنین درمقابله با خطرات فیشینگ جدید (برای مثال سایت‌های تازه منتشر شده)  81.8 درصد آنها را مسدود کرد؛ در حالی که کروم 58.6 درصد و فایرفاکس 50.7 درصد آن وب سایت‌ها را مسدود کردند.

 قفل شده ولی امن نیست

به طرز جالبی ان اس اس مشاهده کرد که یک سیستم عامل قفل شده هیچ تفاوتی در مورد محافظت در برابر تهدیدات فیشینگ ایجاد نکرد. به عبارت دیگر، در طول تست روی پلتفرم‌های مختلف، ویندوز 10 اس هیچ برتری نسبت به ویندوز 10 ساده برای اج نداشت.

باید این نکته ذکر شود که این سیستم‌های قفل شده بیشتر برای دفاع در برابر نرم افزارهای مخرب هستند و البته این حقیقت را روشن می‌کنند که توانایی مرورگرها برای مسدود کردن تهدیدات فیشینگ بسیار حیاتی است. کاربر همچنین باید نسبت به تشخیص لینک‌های مخرب دانا باشد.

بدیهی است، این خبر خوبی برای مایکروسافت خواهد بود، مخصوصا نسبت به تست pwn2own که در اول خبر ذکر شد. مایکروسافت اج در آن تست مقام آخر را کسب کرده بود؛ پس می توان این مساله را یک چرخش امنیتی کامل دانست.

در ارتباط با این مطلب، مرورگر کروم این هفته خبر بد دیگری نیز با یک افزونه مسدود کننده تبلیغات داشت که خسارت‌هایی به هزاران نفر از کاربرانش وارد کرده بود.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر