;
coinex

بررسی مختصر و مفید: سامسونگ گلکسی نوت 8

سامسونگ گلکسی نوت 8 را می‌توان داستان یک بازگشت بزرگ دانست؛ این گوشی هوشمند آمده تا خاطره‌ی سوخته‌ای که گلکسی نوت 7 در ذهن مشتریان سامسونگ ایجاد کرد را پاک کند.

سامسونگ برای رسیدن به هدف خود یک نمایشگر بی‌نهایت درخشان بزرگ و حافظه‌ رم بیشتری در این دستگاه بکار گرفته و به علاوه این کمپانی کره‌ای برای اولین بار از یک دوربین دوگانه در پرچم‌دار خود استفاده کرده تا تجربه‌ عکاسی جدیدی به کاربران ارائه کند.

اما تمام این خوبی‌ها ارزان به دست شما نخواهند رسید و گلکسی نوت 8 یکی از گرانترین گوشی های هوشمند موجود در بازار است. هرچند که در کنار تمام این ویژگی‌های مثبت باید گفت که انتظار عمر باتری شگفت‌انگیزی از این غول سامسونگ نداشته باشید؛ اما در مجموع گلکسی نوت 8 بهترین فبلت موجود در بازار است.

پیش از هر چیز بیایید به ویژگی‌های کلیدی گلکسی نوت 8 نگاهی داشته باشیم:

  • نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن 3K
  • دوربین دوگانه با دو لنز 12 مگاپیکسلی مجهز به تثبیت کننده‌ی نوری تصاویر (OIS)
  • پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اگزینوس 8895
  • 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • باتری 3300 میلی‌آمپری

اما کلیدی‌ترین تفاوت گلکسی نوت 8 با دیگر پرچمداران بزرگ بازار، به قلم اس پن مخصوص سری نوت سامسونگ مربوط می‌شود که با توجه به نمایشگر وسیع این دستگاه سطح زیادی برای استفاده در اختیار کاربران می‌گذارد، ضمنا فراموش نکنید که این نمایشگر با وجود آنکه بزرگ‌تر از همیشه شده، اما ابعاد دستگاه رشد چندانی نداشته‌ است.

پیش از آنکه به جزئیات هر بخش وارد شویم، یادآوری می‌کنیم که این مطلب سبکی تازه در بخش بررسی های مفید و مختصر از سامسونگ گلکسی نوت 8 است و ما در این گونه‌ی جدید از بررسی تلاش داریم تا کلیدی‌ترین نکات و اطلاعات را برای شما بیان کنیم تا اگر علاقه‌ای به خواندن بررسی‌های طولانی و چندصفحه‌ای ندارید با همین بررسی نسبتا کوتاه اطلاعات مورد نیازتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست آورید.

طراحی و کیفیت ساخت:

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی نوت 8

سامسونگ گلکسی نوت 8 از ترکیب شیشه گوریلا گلس 5 در هر دو طرف دستگاه و قاب فلزی ساخته شده، نمایشگر اج و تقریبا بدون حاشیه موسوم به بی‌نهایت یا بیکران سامسونگ، یک محصول زیبا را به کاربر خود نشان می‌دهد. هرچند که با وجود طراحی چشمگیر، نوت 8 یک دستگاه بزرگ و تقریبا سنگین‌وزن است، 9 میلی‌متر بلندتر از پرچم‌دار پیشین سری نوت بوده و 195 گرم وزن دارد.

گلکسی نوت 8 و قلم اس پن آن کاملا ضد آب شده و استاندارد IP68 دارند. فبلت جدید سامسونگ، 8.6 در 74.8 در 162.5 میلی‌متر گسترده شده و در مقایسه با رقبا کمی ضخیم به نظر می‌رسد. بدنه‌ بسیار لغزنده است و با توجه به ابعاد بزرگ آن چندان برای کار با یک دست مناسب نیست و نکته منفی دیگر اینکه بدنه‌ شیشه‌ای این دستگاه، لکه اثر انگشت را نشان می‌دهد. در مجموع به شما توصیه می‌کنیم برای گلکسی نوت 8 خود به فکر تهیه یک قاب محافظ باشید؛ زیرا بسیار لغزنده است.

محل قرارگیری دکمه‌ها، بلندگو و حتی دکمه‌ مخصوص بیکسبی سامسونگ نیز در مقایسه با خانواده‌ گلکسی اس 8 تفاوتی ندارند و البته نیازی هم به تغییر نبوده به‌جز یک مورد: سنسور اسکنر اثر انگشت!

زبان طراحی جدید پرچم‌داران سامسونگ باعث شده آن‌ها به ناچار اسکنر اثر انگشت را به پنل پشتی این محصولات منتقل کنند اما محل قرارگیری این سنسور در مجاورت دوربین به هیچ وجه خوشایند نیست و در دو محصول بزرگ‌تر این کمپانی، یعنی گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8، دسترسی به آن را حقیقتا دشوار کرده است.

امتیاز بخش طراحی و کیفیت ساخت:

 

صفحه نمایش:

بررسی نمایشگر گلکسی نوت 8

بدون شک یکی از مهم‌ترین نقاط قوت سامسونگ گلکسی نوت 8 همین بخش است. این دستگاه از بهترین نمایشگر موجود در بازار بهره می‌برد.

نمایشگر آمولد 6.3 اینچی نوت 8، بزرگترین صفحه نمایش گوشی‌ در بازار بوده و 83 درصد از فضای پنل جلویی دستگاه را اشغال کرده است. رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل با تراکم پیکسلی زیاد 521ppi، قابلیت پخش تصاویر با استاندارد HDR 10 و نمایشگر همیشه روشن از ویژگی‌های بارز سامسونگ گلکسی نوت 8 است.

نقطه ضعف نمایشگرهای آمولد معمولا میزان روشنایی آن‌ها بوده؛ اما این بار سامسونگ موفق شده با استفاده از پنل آمولد نمایشگری فوق‌العاده درخشان تولید کند که در هر شرایط نوری شما را ناامید نخواهد کرد. این نمایشگر به دیجیتالایزر نیز مجهز است تا بتوانید با قلم اس پن بر روی آن بنویسید.

 

بیشتر بخوانید:  بررسی تفاوت‌های تکنولوژی‌های صفحه نمایش آمولد و پولد (AMOLED vs POLED)

 

در یک جمله باید گفت که نمایشگر نوت 8 یک شاهکار است. وب سایت تخصصی DisplayMate نیز این نمایشگر را بهترین صفحه نمایش موجود در بازار شناخته است.

امتیاز بخش نمایشگر:

 

عمر باتری:عمر باتری گلکسی نوت 8

پس از اتفاقاتی که برای باتری نوت 7 رخ داد، سامسونگ در تولید باتری پرچم‌داران امسال خود، 8 مرحله آزمون ایمنی سخت‌گیرانه بکار گرفت.

گلکسی نوت 8 نیز از یک باتری 3300 میلی‌آمپری برای تامین انرژی خود بهره می‌برد. هرچند که ما انتظار ظرفیت بیشتری داشتیم؛ اما ظاهرا به برخی دلایل فنی و جلوگیری از افزایش وزن بیشتر، تغییری در حجم باتری نوت 8 نسبت به اس 8 پلاس ایجاد نشده است.

بله عمر باتری گلکسی نوت 8 برتر از دیگران نیست؛ اما مطمئنا یک روز کامل می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. اگر تصور می‌کنید که با توجه به حجم باتری برابر با اس 8 پلاس و همچنین نمایشگر کمی بزرگ‌تر و پرمصرف‌تر و البته استفاده از قلم استایلوس، در گلکسی نوت 8 با کمبود باتری مواجه خواهید شد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید!

آزمون باتری گلکسی نوت 8 در وب سایت GSMarena، با ثبت زمان 89 ساعت، یک رده بالاتر از گلکسی اس 8 پلاس با 88 ساعت عمر باتری قرار گرفت. طول عمر باتری گلکسی نوت 8 از 74 درصد باتری گوشی‌های موجود در بازار، بیشتر است.

امتیاز بخش باتری:

 

صدا و اسپیکر:اسپیکر و صدای گلکسی نوت 8

کیفیت صدای خروجی گلکسی نوت 8 حقیقتا بی‌نقص است و حتی در بلندترین درجه نیز صداها وضوح و تفکیک فوق‌العاده دارند. در زمان استفاده از هدفون‌های باکیفیت AKG این صدای بی نظیر مجددا تکرار می‌شود.

در واقع عملکرد آمپلی‌فایر خارجی گلکسی نوت 8، برتر از تمامی گوشی‌های موجود در بازار برتر است. صدای تولیدی برای هدفون‌های این دستگاه کاملا بدون نویز بوده و واضح و شنیدنی است.

با وجود تمامی این خوبی‌ها، سامسونگ گلکسی نوت 8 از اسپیکرهای استریو و دوگانه بهره نمی‌برد که با توجه به طراحی تقریبا بدون حاشیه این دستگاه تا حدودی قابل چشم‌پوشی است.

امتیاز بخش صدا و اسپیکر:

 

دوربین:

دوربین گلکسی نوت 8

سامسونگ برای اولین بار در یک محصول خود از دوربین دوگانه استفاده کرد. دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 دارای دو لنز 12 مگاپیکسلی مجهز به تثبیت کننده‌ی نوری تصاویر است. وجود دوربین دوم قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تا دو برابر (2x) را امکان‌پذیر ساخته و همچنین می‌توان از این لنز تله فوتو برای گرفتن تصاویر پرتره و ایجاد افکت بوکه‌ در تصاویر استفاده کرد.

با این مشخصات، عاشق دوربین گلکسی نوت 8 خواهید شد، اما متاسفانه دوربین دوم یک نقطه ضعف نیز دارد؛ گشودگی دیافراگم f/2.4 در لنزهای این سنسور، نسبتا کم بوده و در نور کم، عملکرد چندان رضایت بخشی ندارد.

نمونه تصویر دوربین گلکسی نوت 8

البته ،نگران نباشید. با استفاده از سنسور اصلی و به لطف روزنه f/1.6 آن، همچنان در نور کم نیز قادر به عکاسی با وضوح بالا خواهید بود.

یکی از جذاب‌ترین امکانات در دوربین گلکسی نوت 8 این است که شما می‌توانید حتی پس از عکاسی نیز میزان محوشدگی تصویر پس‌زمینه را تنظیم کنید و جالب‌تر اینکه اگر در هر حالتی از نتیجه عکاسی با حالت فوکوس زنده رضایت نداشتید، یک تصویر عریض با همان حالت استاندارد نیز در همان لحظه برای شما ثبت می‌شود. این ویژگی، حقیقتا خاص و جذاب است.

به لحاظ امکانات نرم‌افزاری دوربین گلکسی نوت 8 نیز خیالتان راحت باشد. تقریبا تمام امکانات مورد نیاز شما و حتی بیشتر از نیاز شما، در نرم‌افزار دوربین این دستگاه بکار گرفته شده است.

در مجموع، نتیجه‌ فیلم‌برداری 4K با لرزشگیر نوری در گلکسی نوت 8 بسیار چشمگیر و کم‌نظیر است.

امتیاز بخش دوربین:

 

سخت‌افزارسخت افزار گلکسی نوت 8

سخت افزار گلکسی نوت 8 یکی از بهترین‌ هاست و تقریبا نتایج ثبت شده آن در هر آزمونی درخشان بوده است. به لطف وجود 6 گیگابایت رم، توقع عملکرد بدون وقفه را از فبلت نوت 8 داشته باشید.

خوشبختانه عملکرد چیپست اگزینوس هشت هسته‌ای (4 هسته با سرعت 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز) که در نسخه‌های موجود در ایران نیز بکار رفته، از عملکرد چیپست اسنپدراگون 835 بهتر است. جالب است که عملکرد چیپست اگزینوس در مصرف باتری نیز بهینه‌تر از چیپست کوآلکام است؛ بنابراین، ما ایرانی‌ها، کاربران خوش شانسی هستیم.

جزئیات بیشتر از تفاوت‌های این دو پردازنده را در بررسی کامل سامسونگ گلکسی نوت 8 به شما خواهیم گفت. حافظه داخلی نسخه‌ی پایه این محصول 64 گیگابایت بوده، اما با استفاده از کارت میکرو اس دی، می‌توانید آن را تا 256 گیگابایت ارتقا دهید.

مودم ارتباطی نوت 8 از نوع Cat16 است و دانلود با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. و در این مورد تفاوتی با خانواده گلکسی اس 8 وجود ندارد.

به لطف بلوتوث نسخه 5، می‌توانید گوشی خود را به دو هدفون بی‌سیم متصل کرده و بدون وقفه موسیقی گوش کنید. با این وجود، بخش سخت افزاری گلکسی نوت 8 امتیاز کاملی از ما می‌گیرد.

امتیاز بخش سخت‌افزار:

 

 

نرم‌افزارنرم افزار گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8 برای بهره‌وری بیشتر ساخته شده و حقیقتا با این وجود، کار خلاصه کردن ویژگی‌های نرم‌افزاری آن کار ساده‌ای نیست. متاسفانه نوت 8 با سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.1 به بازار عرضه شد؛ اما در عوض، به‌روزترین نسخه از رابط کاربری سامسونگ یعنی سامسونگ اکسپرینس را به همراه دارد. البته به‌روزرسانی اندروید 8.0 نیز در راه است.

رابط کاربری جدید سامسونگ بسیار سریع‌تر و روان‌تر از گذشته شده است. ویژگی مورد علاقه‌ ما در گلکسی نوت 8 با توجه به نمایشگر بزرگ و کشیده‌ی آن، App Pairing است که هم‌زمان و بدون معطلی دو اپلیکیشن از پیش تعیین شده توسط شما را در کنار هم اجرا می‌کند.

امکانات قلم اس پن نیز در این رابط کاربری توسعه یافته‌ و حالا علاوه بر یادداشت، می‌توانید به لطف این استایلوس دوست داشتنی، پیام‌های زنده و انیمیشنی مخصوص به خودتان را تولید کرده و یا به راحتی، یک جمله را با نگه داشتن قلم اس پن بر روی آن ترجمه کنید.

دستیار صوتی هوشمند بیکسبی نیز با توجه به اختصاص یافتن یک دکمه‌ی سخت‌افزاری به آن، مطمئنا جای پیشرفت فراوان دارد؛ اما هم اکنون نیز عملکرد قابل قبولی داشته و اگر بتوانید فرمان‌های خود را به گوشش برسانید، خیلی روان و دقیق آن‌ها را اجرا خواهد کرد.

به لحاظ امکانات نرم‌افزاری در زمینه امنیت نیز شما می‌توانید قفل گلکسی نوت 8 را علاوه بر اثر انگشت، با اسکنر عنبیه چشمی و یا سیستم تشخیص چهره‌ی این دستگاه باز کنید.

البته سیستم تشخیص چهره این اسمارت فون، سطح ایمنی پایین‌تری از اسکنر عنبیه چشمی دارد. اسکنر عنبیه گلکسی نوت 8 تحت هر شرایطی و بسیار سریع، قفل دستگاه شما را باز خواهد کرد.

امتیازبخش نرم‌افزار:

جمع‌بندی:

گلکسی نوت 8

سامسونگ گلکسی نوت 8 بهترین گوشی هوشمند بزرگی است که می‌توانید بخرید. این بار فبلت سری نوت سامسونگ به‌جز نمایشگر بزرگ‌تر و قلم اس پن، دوربین قدرتمندتری نیز دارد و همچنین میزان حافظه رم بیشتر با بهره‌وری بالاتری را برایتان به همراه خواهد داشت.

بله این دستگاه علاوه بر وزن، قیمت نسبتا بالایی نیز دارد. ضمنا باید مجددا تاکید کنیم که عمر باتری یک روزه برای چنین محصول پرقدرتی، کمی پایین‌تر انتظار ما بود.

اگر شما نیز از طرفداران سری نوت هستید و پس از اتفاقاتی که سال گذشته برای نوت 7 رخ داد، همچنان از گلکسی نوت 5 استفاده می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما به فکر خرید این محصول گران‌قیمت سامسونگ نیز باشید؛ زیرا این بار سامسونگ یک جهش بلند رو به جلو در سری نوت داشته است.

اولین بررسی جامع و اختصاصی تکراتو از سامسونگ گلکسی نوت 8 به‌زودی برای شما منتشر خواهد شد؛ همچنان همراه ما باشید…

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر