;
coinex

نمایشگرهای OLED تا سال 2020 میلادی از نمایشگرهای LCD محبوب‌تر می‌شوند!

نمایشگرهای OLED تا سال 2020 میلادی از نمایشگرهای LCD محبوب‌تر می‌شوند!

سال 2017 میلادی گوشی‌های هوشمند را با ماهیت و ویژگی‌های جدیدی در اختیار کاربران گذاشت. نمایشگرهای OLED بدون حاشیه نیز یکی از این ویژگی‌ها هستند.

باریک‌تر شدن حاشیه‌های نمایشگر و بزرگ‌تر شدن اندازه صفحه نمایش باعث شده است که نمایشگر یک گوشی هوشمند اهمیت بیشتری برای کاربر پیدا کند. این تغییر باز هم این سوال را مطرح می‌کند که کدام نوع از نمایشگرها علاقه بیشتری را از طرف کاربران به خود جلب می‌کنند؛ نمایشگرهای OLED یا نمایشگرهای LCD؟

چند سال پیش اکثر کاربران در بررسی‌هایی که برای پاسخ دادن به این سوال انجام شدند، به نمایشگرهای LCD رای مثبت ‌دادند با وجود این مجهز شدن گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی نوت به نمایشگرهای OLED باعث شده است که این روال تغییر کند. یکی دیگر از عواملی که محبوبیت این نوع از نمایشگرها را افزایش داده، معرفی صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر OLED است زیرا ارائه این سخت افزارهای سازندگان را قادر ساخته است که محصولات خود را با شکل‌های متفاوت‌تری وارد بازار کنند.

در مجموع می‌توان گفت که نمایشگرهای OLED توانسته‌اند محبوبیت بیشتری را در مقایسه با نمایشگرهای LCD به خود کسب کنند و به نظر می‌رسد که این گرایش به زودی به پایان نمی‌رسد. یکی از گزارشات سازمان تحقیقاتی دیسپلی ساپلای چین کانسالتنت (Display Supply Chain Consultants) در این زمینه نشان داده است که نمایشگرهای OLED تا قبل از شروع سال 2020 میلادی در مقایسه با نمایشگرهای LCD توجه تعداد بیشتری از کاربران را به خود جلب می‌کنند.


بیشتر بخوانید : تفاوت صفحه نمایشگر آمولد (AMOLED) و پولد (POLED)


بروز چنین تغییری کاملا عادی است زیرا سازندگان گوشی‌های همراه تمایل بیشتری به استفاده از این نمایشگرها در محصولات پرفروش خود پیدا کرده‌اند و این امر باعث شده است که تعداد بیشتری از قطعه سازان به ساخت چنین نمایشگرهایی روی بیاورند. با وجود این نکته‌ای که تعجب همه سازمان‌های تحقیقاتی را برانگیخته این است که چنین تغییری قرار است که در یک بازه زمانی بسیار کوتاه در یک مقیاس بسیار بزرگ اعمال شود.

در این میان همچنین پیش بینی شده است که نمایشگرهای OLED تاشو و انعطاف پذیر بتوانند در مقایسه با نمایشگرهای تختی که با این فناوری ساخته می‌شوند، محبوبیت بیشتری را کسب کنند. این که در آینده گوشی‌های بیشتری با نمایشگرهای منحنی شکل OLED وارد بازار می‌شوند یا خیر، هنوز مشخص نیست با وجود این در صورتی که سازندگان به دلیل عرضه زیاد و ارزان شدن این نمایشگرها بتوانند از مدل‌های انعطاف پذیر به جای مدل‌های تخت این سخت افزار در ساخت محصولاتشان استفاده کنند، احتمال بروز چنین تغییری وجود دارد. البته بد نیست بدانید که برخی از منابع خبری گفته‌اند که نمایشگرهای OLED تاشو در مقایسه با مدل‌های تخت خود هزینه ساخت کمتری دارند.

در مجموع می‌توان گفت که استفاده از این پنل‌ها از دید کاربر یک تغییر مثبت محسوب می‌شود. زیرا نمایشگرهای OLED تصاویر را با کیفیت بهتری نشان می‌دهند و علاوه بر این میزان شارژ کمتری را نیز مصرف می‌کنند. اگرچه که تولید این سخت افزارها برای همه سازندگان، بجز سامسونگ، به دلیل نداشتن تجربه کافی در ساخت این قطعات یک پروسه دردناک محسوب می‌شود.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر