;
coinex

مشکلات رایج آی او اس 11 و نحوه‌ی برطرف کردن آنها

مشکلات رایج آی او اس 11 و نحوه‌ی برطرف کردن آنهامشکلات رایج آی او اس ۱۱ از زمان راه اندازی این نسخه جدید از سیستم عامل، بسیاری از کاربران را با مشکل مواجه کرده است؛ بنابراین قصد داریم در این متن برخی از آنها را معرفی کرده و راهکارهایی برای برطرف کردن آنها ارائه دهیم.

آخرین سیستم عامل موبایل اپل، آی او اس ۱۱ در 28 شهریور (نوزدهم سپتامبر) در دسترس قرار گرفت. کسانی که زودتر این به روزرسانی را دریافت کردند، از چندین باگ بسیار مهم خبر داده‌اند. نسخه‌های بتای عمومی و توسعه‌دهندگان از ماه خرداد (ژوئن) در دسترس قرار گرفته‌اند، با این حال، محرز است که نسخه‌ی نهایی نیز خالی از اشکالات نرم‌افزاری نیست.

به همین دلیل نیز تصمیم گرفتیم برخی از راه حل های مشکلات رایج آی او اس 11 را جمع آوری کرده و آنها را با شما به اشتراک بگذاریم؛ با تکراتو همراه شوید:

مشکلات رایج آی او اس 11

مشکل: خالی شدن باتری

معمولاً با هر به‌روز‌رسانی آی او اس، مشکل باتری هم به وجود می‌آید. برآمدن از عهده‌ی آی او اس ۱۱ برای گوشی‌های نسل بعد آیفون همچون آیفون ۸، ۸ پلاس و X که دارای یک چیپ بیونیک A11 هستند مسئله‌ای نخواهد بود. اما ممکن است گوشی‌هایی که پردازنده‌ی قدیمی‌تری دارند متوجه شوند که باتری موبایل‌شان زودتر از قبل تمام می‌شود. چندی از کاربران در انجمن‌های سایت اپل گزارش داده‌اند که پس از دانلود کردن آی او اس ۱۱ باتری موبایل‌شان بسیار سریع خالی می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: بروزرسانی سیستم عامل آی او اس ۱۱ اپل شدیدا شارژ باتری را کاهش می‌دهد!

 

راه‌حل‌های احتمالی:

  • اگر هنوز به آی او اس ۱۱ به‌روز‌رسانی نکرده‌اید می‌توانید دست نگه دارید تا این مشکل در آپدیت بعدی حل شود. اما اگر هم به‌روز‌رسانی کرده‌اید هنوز می‌توانید سیستم عامل گوشی را به آی او اس ۱۰.۳.۳ بازگردانید.
  • به بخش تنظیمات بروید، قسمت Battery power را باز کرده و ببینید که کدام برنامه بیشترین بخش از باتری را مصرف کرده است. این قسمت به طور دقیق به شما خواهد گفت که هر برنامه چند درصد از باتری را در ۲۴ ساعت و همچنین هفت روز گذشته مصرف کرده است. شما می‌توانید برنامه‌ای که بیشترین مصرف را داشته است حذف و یا کمتر استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید برنامه را حذف کنید به یاد داشته باشید که پس از اتمام کار با برنامه حتماً از آن خارج شوید اما اگر احساس می‌کنید که به زودی به آن برنامه نیاز مجدد خواهید داشت می‌توانید آن را باز نگه دارید.
  • به گزارش USA Today، شما می‌توانید با رفتن به قسمت Battery power و بررسی زمان استفاده و زمان استندبای گوشی مطمئن شوید که مشکل باتری دارید یا نه. اگر ظرف پنج دقیقه قفل و باز کردن صفحه‌ی نمایش گوشی، زمان استفاده بیش از یک دقیقه افزایش داشته، پس گوشی شما آنقدر که باید استراحت نمی‌کند.

مشکل: داغ شدن بیش از اندازه‌ی گوشی

یکی از مشکلات رایج آی او اس 11 ، داغ شدن بیش از اندازه گوشی است. نه تنها برخی از کاربران در انجمن‌های اپل در مورد داغ شدن بیش از حد گوشی شکایت کرده‌اند، بلکه عده‌ای نیز مدعی شده‌اند آیفون ۸ و ۸ پلاس‌شان در اثر گرما باد کرده و از هم باز شده است. باتری به خاطر گازهای درونش باد کرده و به صفحه‌ی نمایش فشار می‌آورد و این اتفاق باعث می‌شود که صفحه‌ی نمایش از گوشی جدا شود. با اینکه باز شدن گوشی خطر آتش‌سوزی را کاهش می‌دهد، شما هنوز هم می‌خواهید مطمئن شوید که دستگاهتان داغ نمی‌کند.

راه‌حل‌های احتمالی:

  • اگر گوشی شما هنگام استفاده از برنامه‌ی خاصی داغ می‌کند برای مدتی از آن استفاده نکنید. ما متوجه شدیم که آیفون هنگام اجرای بازی‌های واقعیت افزوده بسیار گرم می‌شود، اما اگر گوشی باز هم بیشتر داغ شود بایست به صورت خودکار خاموش شود.
  • با رفتن به Settings> Privacy> Location Services خدمات موقعیت را غیرفعال کنید. از آنجا که خدمات موقعیت از جی پی اس، بلوتوث و موقعیت برج‌های سلولی برای مکان‌یابی استفاده می‌کند، ممکن است اضافه شدن این پردازش‌ها به برنامه‌های سنگینی که اجرا می‌کنید برای گوشی شما دشوار باشد. همچنین می‌توانید با رفتن به Settings> Bluetooth یا لمس آیکون بلوتوث در کنترل سنتر آن را غیرفعال کنید.
  • یک روش دیگر برای بستن برنامه‌های در حال اجرا دابل کلیک کردن دکمه‌ی Home است. با این کار تمام برنامه‌های در حال اجرا در برابر شما قرار می‌گیرند و با لمس هرکدام به سمت بالا آن برنامه بسته می‌شود.
  • اگر گوشی شما حین شارژ شدن داغ می‌کند آن را از برق بکشید، بگذارید برای چند دقیقه خنک شود و دوباره به شارژ متصل کنید.
  • جدا کردن قاب گوشی هم می‌تواند کمک کند. با این کار قاب دیگر گرما را در خود نگه نمی‌دارد و منافذ خروج گرما را مسدود نخواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: 

آموزش دانلود و نصب آی او اس ۱۱ در گوشی های آیفون

آموزش دانگرید به آی او اس ۱۰ پس از دریافت آپدیت آی او اس ۱۱

 

مشکل: برنامه‌ها در آی او اس ۱۱ کار نمی‌کنند

با آی او اس ۱۰.۳ اپل به همگان هشدار داد که حمایت خود از اجرای برنامه‌ی ۳۲ بیتی را متوقف خواهد کرد. با آمدن آی او اس ۱۱ این تغییر تثبیت شده و برنامه‌های ۳۲ بیتی دیگر بر روی آیفون اجرا نمی‌شوند. در این لحظه به شما اطلاع داده می‌شود که توسعه‌دهنده‌ی آن برنامه باید یک به‌روز‌رسانی ۶۴ بیتی ارائه دهد تا برنامه‌اش از نو بر روی آیفون اجرا شود.

راه‌حل‌های احتمالی:

  • شما می‌توانید با رفتن به Settings> General> About> Applications ببینید کدام یک از برنامه‌هایتان ۳۲ بیتی است. اگر برنامه‌های ۳۲ بیتی داشته باشید در کنار تعداد برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید یک فلِش خواهید دید. با لمس آن لیستی از برنامه‌هایی که هنوز به‌روز‌رسانی ۶۴ بیتی دریافت نکرده‌اند در برابر شما قرار خواهد گرفت.
  • اگر به قسمت Applications می‌روید و با لمس آن پنجره‌ی دیگری ظاهر نمی‌شود بدین معناست که بر روی گوشی خود برنامه‌ی ۳۲ بیتی‌ ندارید.

اشکال: برنامه‌ها گیر می‌کنند یا خود‌به‌خود بسته می‌شوند

یکی از مشکلات رایج آی او اس 11 که کاربران این سیستم عامل را با اشکال مواجه کرده، گیر کردن برنامه‌ها یا بسته‌شدن خود‌به‌خود آن‌ها است. این مشکل می‌تواند عوامل متعددی داشته باشد؛ از سیستم عامل گرفته تا خود برنامه. اگر برنامه‌ای را چندین بار اجرا کرده‌اید و هنوز فوراً بسته می‌شود، به غیر از حذف آن، راه‌هایی وجود دارند که مطمئن شوید این اتفاق قرار نیست تکرار شود.

راه‌حل‌های احتمالی:

  • به اپ استور بروید و برگه‌ی Updates را انتخاب کنید. اگر به‌روز‌رسانی‌ای برای برنامه‌ای که دائماً بسته می‌شود وجود داشته باشد در لیست قرار می‌گیرد و شما می‌توانید انتخاب کنید که تنها آن برنامه یا تمام برنامه‌ها را به‌روز‌رسانی کنید.
  • برنامه را حذف کرده و دوباره دانلود کنید. با نگه داشتن انگشت روی آیکون برنامه و لمس دکمه‌ی X می‌توانید آن را کاملاً از گوشی پاک کنید. سپس به اپ استور بروید همان برنامه را مجدداً دانلود کنید. هنگامی که دانلود تمام شود می‌توانید آن را از صفحه‌ی Home اجرا کنید.
  • این راه نیز وجود دارد که در صورت تکرار این مشکل با توسعه‌دهنده‌ی برنامه تماس بگیرید. هنگامی که در صفحه‌ی برنامه‌ی مذکور در اپ استور قرار دارید بخش App Store Customer Reviews را پیدا کنید و گزینه‌ی App Support را انتخاب کنید.
  • اگر هنوز آی او اس ۱۱ را دانلود نکرده‌اید حتماً پس از دانلود هر برنامه به اپ استور بروید و با شرایط و ظوابط “موافقت” کنید. ممکن است تغییری در شرایط و ضوابط آن برنامه به وجود آمده باشد که نمی‌گذارد اجرا شود و در نتیجه باعث گیر کردن و بسته شدن ‌خود‌به‌خودی آن می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: هفت مورد از تنظیمات آی او اس ۱۱ که بهتر است فوراً تغییر دهید

 

مشکل: صفحه‌ی لمسی از کار می‌افتد

برخی از کاربران در انجمن‌های اپل نوشته‌اند که صفحه‌ی لمسی گوشی‌هایشان پس از به‌روز‌رسانی به آی او اس ۱۱ کند شده یا به کل از کار می‌افتد. این یکی دیگر از مشکلات رایج آی او اس 11 است که در نسخه‌ی بتا نیز وجود داشته و توسعه‌دهندگان نیز آن را در انجمن‌های توسعه‌دهندگان اپل گزارش کرده‌اند. اگر این اتفاق برای شما می‌افتد، همیشه این پاسخ عمومی وجود دارد که مطمئن شوید صفحه‌ی لمسی تمیز و خشک است، و اینکه نیاز به گلس ضدخش جدید ندارید. با این حال، به غیر از متمرکز شدن بر روی صفحه‌ی لمسی، راه‌های دیگری نیز برای حل این مشکل از درون سیستم عامل وجود دارد.

راه‌حل‌های احتمالی:

  • با رفتن به Settings> General> Accessibility> 3D Touch نوار حساسیت لمس سه‌بُعدی را بررسی کنید. اگر بر حالت مدیوم یا سفت تنظیم شده است آن را به نرم تغییر دهید.
  • همچنین ممکن است این اتفاق هنگام استفاده از یک برنامه‌ی خاص رخ دهد. در این صورت از برنامه خارج شوید و با دو بار زدن دکمه‌ی Home برنامه را کاملاً ببندید. با شروع مجدد آن برنامه صفحه‌ی لمسی دوباره کار خواهد کرد.
  • اگر صفحه‌ی لمسی کاملاً از کار افتاده است می‌توانید با یک ری‌سِت ساده آن را درست کنید. روش این کار برای مدل‌های مختلف آیفون متفاوت است.

 

بیشتر بخوانید: آموزش خاموش کردن گوشی آیفون بدون نیاز به دکمه پاور در آی او اس ۱۱

 

مشکل: عدم برقراری اتصال با اپ استور

سوای برخی از مشکلاتی که کاربران در خصوص دانلود برنامه‌ها گزارش داده‌اند، بسیاری از آنها در خصوص اتصال به اپ استور نیز با مشکل مواجه‌اند. هنگام تست نسخه‌ی بتا، برخی از کاربران رِدیت به این مشکل برخوردند و با نوشتن چندین پست سعی در حل آن داشتند. این دسته از کاربران این پیام را دریافت می‌کنند که دستگاه آن‌ها در حال حاظر نمی‌تواند به اپ استور متصل شود.

راه‌حل‌های احتمالی:

  • با رفتن به General> Date & Time ساعت و تاریخ را تنظیم کنید. گزینه‌ی Set Automatically را غیرفعال نموده و این کار را به صورت دستی انجام دهید. با این کار ساعت و تاریخ در برگه‌ی Today واقع در اپ استور نیز تغییر خواهد کرد. سپس به اپ استور بروید و آن را برای سه ثانیه باز بگذارید، به تنظیمات Date & Time بازگردید و گزینه‌ی Set Automatically را مجدداً فعال کنید. حال اپ استور را کاملاً ببندید و دوباره باز کنید.
  • پس از تغییر تاریخ و ساعت می‌توانید گوشی را ری‌استارت کنید. اگر از آیفون 6s یا مدل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید دکمه‌های قفل صفحه و Home را هم‌زمان فشار دهید تا آرم اپل بر روی صفحه ظاهر شود. برای آیفون ۷ و جدیدتر، دکمه‌های قفل صفحه و کم‌کردن صدا را هم‌زمان فشار دهید.
  • همچنین می‌توانید با رفتن به Settings> Cellular> Enable Cellular Data موبایل دِیتا را فعال کنید. هنگامی که در صفحه‌ی اپ استور قرار دارید آن را فعال کنید.

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ ویژگی مخفی اما کاربردی سیستم عامل آی او اس ۱۱ اپل

 

باگ: نمی‌توانید به حساب‌های Outlook.com ایمیل بفرستید

با در دسترس قرار گرفتن نسخه‌ی رسمی آی او اس ۱۱ کاربران هنگام فرستادن ایمیل با یک پیغام خطا مواجه می‌شدند. این مشکل به خصوص هنگام فرستادن ایمیل به حساب‌های مایکروسافت، آفیس ۳۶۵ و Outlook.com اتفاق می‌افتاد. هنگام فرستادن ایمیل کاربران این پیام را دریافت می‌کردند که “the message was rejected by the server”. اگر از آی او اس ۱۱ استفاده می‌کنید ممکن است هنوز هم هنگام فرستادن ایمیل با این پیغام مواجه شوید.

راه‌حل:

  • تنها پس از یک هفته از انتشار آی او اس ۱۱، اپل نسخه‌ی بتای ای او اس ۱۱.۱ را در دسترس قرار داد که حتما در حال حاظر برای گوشی شما قابل دانلود است. با رفتن به Settings> General> Software Update می‌توانید به آخرین نسخه‌ی سیستم عامل به‌روز‌رسانی کنید. اپل در صفحه‌ی انجمن خود نوشته است که این مشکل با نسخه‌ی ۱۱.۱ برطرف شده است.

ایراد: روشنایی صفحه را زیاد کرده‌اید اما نور صفحه هنوز کم است

یکی از کاربران ذیل یکی از پست‌های ردیت راجع به آی او اس ۱۱ نوشته است با اینکه او روشنایی صفحه را زیاد کرده، نور صفحه‌ی آیفون ۷ او در آی او اس ۱۱ در قیاس با ۱۰ کمتر است. احتمال دارد سیستم عامل جدید، تنظیمات شما در آی او اس ۱۰ را ریست کند که این امر باعث تغییر کردن درصد نقطه‌ی سفید نیز می‌شود – که از شدت رنگ‌های روشن کم می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: آموزش روشن کردن نایت شیفت از طریق کنترل سنتر در آی او اس ۱۱

 

راه‌حل:

  • به Settings > General > Accessibility > Display Accommodations بروید. در قسمت پایینی صفحه با گزینه‌ی Reduce White Point رو‌به‌رو می‌شوید که برای روشن‌تر کردن صفحه بایست آن را کاهش داده یا غیرفعال کنید.

مشکل: ایراد در اتصال به وای فای

کاربران در انجمن اپل گزارش داده‌اند که اتصال آن‌ها به وای فای قطع شده یا اینکه قادر نیستند به هیچ شبکه‌ای متصل شوند. علیرغم کار کردن وای فای با دیگر دستگاه‌ها کاربران آی او اس ۱۱ همچنان در یافتن یک اتصال پایدار با مشکل مواجه‌اند.

راه‌حل احتمالی:

  • پیش از پرداختن به این باگ حتما اطمینان حاصل کنید که مودم شما روشن بوده و در محدوده‌ی مناسب قرار گرفته باشد. همچنین بایست مطمئن شوید که با رفتن به Settings > Wi-Fi می‌توانید شبکه‌ی خود را ببینید و اینکه حتماً به شبکه‌ی درست متصل شده‌اید. همچنین می‌توانید آیپد یا آیفون‌تان، روتر، کابل یا مودم دی اس ال خود را – با کشیدن آن از برق و دوباره به برق زدن – ری‌استارت کنید.
  • اگر هنوز هم نمی‌توانید وصل شوید بروید به Settings > General > Reset > Reset Network Settings. با این کار شبکه‌های وای فای، گذرواژه‌ها و همچنین تنظیمات سلیولار، وی پی ان و ای پی ان ریست خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید: 

آموزش خاموش کردن وای فای و بلوتوث در آی او اس ۱۱

آموزش فعال و غیر فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای در آی او اس ۱۱

 

اگر آی او اس ۱۱ هنوز هم شما را با مشکل مواجه می‌کند به یاد داشته باشید که همواره می‌توانید با رفتن به Settings > General > Reset و انتخاب گزینه‌ی Erase All Content and Settings آیفون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. فقط توجه داشته باشید که از فایل‌های ارزش‌مندتان نسخه‌ی پشتیبان داشته باشید چرا که این عملیات تمام اطلاعات موجود بر روی آیفون شما را پاک خواهد کرد.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر