;
coinex

مقایسه هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو؛ تفاوت‌های میان این دو پرچمدار در چیست؟

مقایسه هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو؛ تفاوت‌های میان این دو پرچمدار در چیست؟
گوشی‌های پرچمدار جدید سری میت 10 هواوی معرفی شدند و پرچمداران قدرتمند جدیدی به‌زودی وارد بازار گوشی‌های هوشمند خواهند شد. در این مقاله سعی می‌کنیم تا مقایسه هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو را بررسی کرده و اختلاف میان این دو گوشی را ارزیابی کنیم.

طراحی

هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو طراحی تقریبا مشابهی دارند

هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو طراحی تقریبا مشابهی دارند. هر دو گوشی دارای پنل پشتی شیشه‌ای هستند و اطراف آنها به شکل منحنی طراحی شده تا به خوبی در دست جای بگیرد. البته یک نوار با تناژ رنگی متفاوت، بخش دوربین دوگانه را از بقیه پنل پشتی جدا می‌کند.

در حالی که طراحی کلی هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو با یکدیگر مشابه است، تفاوت‌هایی نیز در آنها دیده می‌شود. به عنوان مثال هواوی میت 10 در اندازه‌های 8.2 در 77.8 در 150.5 میلی‌متر گسترده شده و 186 گرم وزن دارد، در حالی که هواوی میت 10 پرو با اندازه‌های 7.9 در 74.5 در 154.2 میلی‌متر خودنمایی کرده و وزن آن چیزی حدود 178 گرم است.

 

بیشتر بخوانید:  نگاه نزدیک به هواوی میت ۱۰ ؛ سطح جدیدی در دنیای پرچمداران

 

تفاوت‌ها در اندازه و یا وزن آنچنان زیاد نیست، اما هواوی میت 10 پرو بلندتر، باریک‌تر و سبک‌تر از هواوی میت 10 است. دو گوشی در گزینه‌های رنگی مختلفی در دسترس خواهند بود. هواوی میت 10 در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی، طلایی و صورتی-طلایی عرضه می‌شود، در حالی که هواوی میت 10 پرو با رنگ‌های آبی، خاکستری، قهوه‌ای و صورتی-طلایی به فروش می‌رسد.

یکی از بزرگترین تفاوت‌ها در میان این دو گوشی هوشمند مربوط به ویژگی ضد آب بودن آنهاست. درواقع این فقط هواوی میت 10 پرو است که با در اختیار داشتن کد حفاظت IP67 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بیمه شده است. این کد حفاظت به معنای آن است که پرچمدار جدید هواوی می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام آورد.

مقایسه هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو در صفحه نمایش

مقایسه هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو در صفحه نمایش

این یکی از بخش‌هایی است که تفاوت میان این دو پرچمدار جدید هواوی را به طور کامل نشان می‌دهد. در حالی که صفحه نمایش 5.9 اینچی هواوی میت 10 دارای وضوح 1440 در 2560 پیکسل است، نمایشگر 6 اینچی هواوی میت 10 پرو از رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل پشتیبانی می‌کند.

این اندازه از صفحه نمایش و رزولوشن باعث می شود که صفحه نمایش هواوی میت 10 دارای تراکم پیکسلی 499 پیکسل بر هر اینچ باشد و نمایشگر میت 10 پرو از تراکم پیکسلی 402 پیکسل بر هر اینچ پشتیبانی کند. باعث شگفتی است که رزولوشن و تراکم پیکسلی میت 10 بالاتر از مدل پریمیوم هواوی میت 10 پرو است!

البته این وضعیت را چندان به نفع هواوی میت 10 تغییر نخواهد داد؛ چرا که نمایشگر هواوی میت 10 پرو یک پنل اولد است و به همین دلیل کنتراست رنگی بیشتری نسبت به پنل LCD میت 10 ارائه می‌دهد. از سوی دیگر نسبت تصویر 18 به 9 در نمایشگر میت 10 پرو، صفحه نمایش باریک‌تر و فوق العاده‌تری را نسبت به نمایشگر میت 10 به نمایش می‌گذارد. نسبت تصویر در مدل استاندارد میت 10، همان نسبت تصویر معمول 16 به 9 است. البته همه چیز هم متفاوت نیست؛ چرا که در هر دو گوشی نمایشگر با حداقل حاشیه قرار گرفته و پشتیبانی از HDR10 نیز وجود دارد.

سیستم عامل و قدرت پردازشی

سیستم عامل و قدرت پردازشی

هر کدام از این دو گوشی را که انتخاب کنید، در واقع یک چیپست هشت هسته‌ای کرین 970 با چهار هسته با حداکثر سرعت کلاک 2.36 گیگاهرتز و چهار هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این هر دو گوشی دارای یک واحد پردازش عصبی (NPU) هستند که برای استفاده از هوش مصنوعی جهت بهبود عملکرد و کارایی بیشتر طراحی شده است.

در میزان رم و حافظه داخلی نیز تفاوت‌هایی بین هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو وجود دارد. 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برای میت 10 در نظر گرفته شده. در حالی که هواوی میت 10 پرو علاوه بر این پیکره‌بندی، دارای نسخه‌ای با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است.

پیکره بندی حافظه در هواوی میت 10 پرو بیشتر از هواوی میت 10 است؛ هرچند که میت 10 پرو بدون درگاه کارت میکرو اس دی بوده، ولی هواوی میت 10 استاندارد می‌تواند فضای ذخیره سازی خود را به دلیل داشتن درگاهی برای کارت میکرو اس دی افزایش دهد.

مقایسه هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو در باتری و دوربین

مقایسه هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو در باتری و دوربین

در پیکره بندی دو دوربین هیچ تفاوتی دیده نمی شود. یک دوربین 20 مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور 12 مگاپیکسلی، چیدمان دوربین دوگانه هر دو مدل را تشکیل می‌دهد. اگر چه می‌توان از دوربین مونوکروم برای گرفتن عکس‌های سیاه و سفید و استفاده کرد، اما به طور طبیعی برای گرفتن عکس هایی باکیفیت و وضوح بیشتر، هر دو سنسور با هم بکار گرفته می‌شوند.

دهانه دیافراگم f/1.6 به شما اجازه می دهد تا در نور کم نیز بتوانید تصاویر واضحی را به ثبت برسانید و البته وجود هوش مصنوعی اجازه می دهد تا دوربین بتواند سوپه‌های مختلف را تشخیص داده و به صورت خودکار بهترین حالت عکاسی را در نظر بگیرد.

به عنوان مثال در هنگام عکاسی از طبیعت، دوربین به صورت خودکار و با تشخیص صحنه مورد رنگ سبز را با کنتراست بیشتری انتخاب کرده و سایه‌های سبز را بیشتر می‌‌کند. دوربین سلفی در هر دو مدل میت 10 و میت 10 پرو به یک سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز است و البته باتری هر دو دستگاه نیز با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعتی معرفی شده‌اند.

مقایسه هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو در قیمت

هنوز قیمت هواوی میت 10 و میت 10 پرو برای عرضه در بازارهای خاورمیانه مشخص نشده است. گفته می‌شود که تا قبل از سال 2018 این گوشی‌ها فقط در اروپا عرضه شده و بعد از آن به دیگر بازارهای جهان ارسال می‌شود. در هر صورت قیمت هواوی میت 10 در اروپا 699 یورو بوده و قیمت هواوی میت 10 پرو چیزی در حدود 799 یورو خواهد بود.

نتیجه نهایی در مقایسه هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو

تفاوت اصلی بین هواوی میت 10 و نسخه سطح بالاتر هواوی میت 10 پرو در قیمت آنهاست. اول باید ببینید که آیا برتری‌های میت 10 پرو به میت 10 استاندارد نسبت به ویژگی‌هایی که ارائه می دهد، ارزش خرید دارد یا خیر.

در ابتدا نمایشگرها را بررسی کردیم. هواوی میت 10 پرو نمایشگر اولد دارد و میت 10 یک نمایشگر ال سی دی، اندازه صفحه نمایش‌ها فقط 0.1 اینچ با هم متفاوت است، اما به دلیل نسبت تصویر متفاوت، پنل هواوی میت 10 پرو کشیده‌تر و باریک‌تر از میت 10 است. کنتراست رنگی نیز در میت 10 پرو به دلیل پنل اولد آن، بسیار بهتر از میت 10 بوده؛ هرچند که تراکم پیکسلی در آن کمتر از مدل استاندارد است.

تفاوت در فضای ذخیره سازی نیز وجود دارد. میت 10 پرو با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به هواوی میت 10 با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ اما در میت 10 پرو این فضا قابل ارتقا نیست، در حالی که در هواوی میت 10 به دلیل پشتیبانی از کارت میکرو اس دی می توان این مقدار را افزایش داد.

هواوی میت 10 پرو با وجود داشتن کد حفاظت IP67 ضد آب است، اما میت 10 استاندارد از این ویژگی بی‌بهره است.

دوربین در هر دو گوشی هوشمند به یک شکل کار می‌کند و برتری خاصی وجود ندارد، همین موضوع در باره پردازند و ظرفیت باتری نیز صادق است.

حال انتخاب با شماست؛ کدام مدل را برای خرید ترجیح می دهید؟

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر