;
coinex

هفته گیم پاریس ؛ تمام چیزهایی که انتظارشان‌ را می‌کشیم

هفته گیم پاریس ؛ تمام چیزهایی که انتظارشان‌ را می‌کشیمهفته گیم پاریس به سرعت در حال فرارسیدن است. در هشتمین سال از کار خود، این نمایشگاه قرار است از 10 آبان (اول نوامبر) آغاز به کار کرده و تا 14 آبان ماه (پنجم نوامبر) ادامه یابد.

امسال تمام چشم‌ها به سونی و کنفرانس پیش‌نمایش این کمپانی دوخته شده است. طبق آنچه اعلام کرده‌اند، رویداد سونی در 8 آبان (۳۰ام اکتبر) ساعت ۱۵ به وقت گرینویچ برگزار خواهد شد. در حال حاظر سونی تنها شرکتی است که برای این نمایش برنامه‌های مشخصی دارد، پس عجیب نیست که سونی تمام هیجان این رخداد سالانه را به خود اختصاص داده است.

در این مطلب از هفته گیم پاریس می‌خواهیم به این گمانه‌زنی بپردازیم که سونی دقیقاً می‌خواهد از چه چیزهایی رونمایی کند.

تمام چشم‌ها به سونی

اینطور نیست که هیاهوی پیرامون این کنفرانس از هیچ باشد؛ سونی ذیر یک پُست در وبلاگ‌اش از “معرفی بازی‌های بزرگ” در هفته گیم پاریس خبر داد. مدیر رسانه‌های اجتماعی سونی، سید شومان، در توییتر خود اینگونه نوشت که هواداران “نمی‌خواهند این رویداد را از دست دهند.”

سونی بهتر از هرکس می‌داند که برانگیختن بیش از حد انتظارات و ارائه‌ی کمتر از حد انتظار تا چه اندازه خطرناک است، بنابراین می‌توانیم امیدوار باشیم که چند نمونه رونمایی هیجان‌انگیز در انتظارمان باشد.

جدا از چیزهایی که خود سونی می‌گوید، سابقه‌ی این رویداد به ما می‌گوید که امسال خبرهای بزرگی در راه‌اند.

به لحاظ تاریخی، هفته گیم پاریس نمایشی اروپایی برای سونی بوده است که در آن از آی پی‌های جدید و بزرگ رونمایی می‌کند؛ آخرین آن‌ها Detroit: Become Human در سال ۲۰۱۵ بود. با توجه به اینکه سونی در رویداد پارسال پاریس و Gamescom امسال در آلمان تقریباً ساکت بود، رویداد امسال پاریس آخرین فرصت آن‌ها برای اثرگذاری بزرگ بر جمعیتی اروپایی در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

بزرگ در اروپا

این حقیقت نیز وجود دارد که شوهِی یوشیدا، رئیس استودیوی جهانی سونی، کمی قبل‌تر اعلام کرده بود که بعضی چیزها به E3 امسال “نرسیدند” و اینکه “قطعاً در ادامه‌ی سال خبرهایی بیشتری از تیم‌های ما خواهید شنید.”

طبق سنت، E3 رویدادی بوده است که در آن همه با حداکثر قوا شرکت کرده‌اند و سونی همواره نگاه‌ها را به خود خیره کرده است. با این حال، باید پذیرفت که کنفرانس امسال سونی چیزی کم داشت. متأسفانه چیزهایی که در کنفرانس امسال سونی گفته شدند یا اخبار کهنه بودند و یا در قیاس با کنفرانس‌های دیگر در نمایشگاه هیجان خاصی نداشتند.

بنابراین با اعلام خبر یوشیدا انتظار داریم بخش بزرگ خبرها در هفته گیم پاریس اعلام شود. این احتمال نیز وجود دارد که برخی از رونمایی‌ها برای رویداد PlayStation Experience در ماه دسامبر نگه داشته شوند، اما با توجه به این امر که هفته گیم پاریس بسیار نزدیک به عرضه‌ی Xbox One X است مایکروسافت به لحاظ تقویمی دست بالا را برای عرضه‌ی بزرگترین محصول خود دارد.

هفته گیم پاریس ؛ تمام چیزهایی که انتظارشان‌ را می‌کشیم

افت قیمت

مایکروسافت قصد دارد قدرتمندترین کنسول تاریخ، ایکس باکس وان ایکس را در  16 آذر (هفتم دسامبر) روانه‌ی بازار کند. بنابراین، هفته گیم پاریس آخرین فرصت سونی برای رفتن به روی سن و به‌هم ریختن برنامه‌های مایکروسافت است.

به این ترتیب، در صورت افت قیمت پلی استیشن 4 پرو (PS4 Pro) متعجب نخواهیم شد. کنسول 4K سونی همچنان از کنسول مایکروسافت ارزان‌تر است اما یک افت قیمت بیشتر ارزش خرید بیشتری به آن خواهد بخشید.

با این حال، اتفاقی که می‌تواند سونی را حتا با شانس بیشتری همراه کند، عرضه‌ی باندل‌های مقرون به صرفه‌ی یک تلویزیون 4K به همراه یک کنسول خواهد بود. با توجه به این امر که سونی هم کنسول 4K و هم تلویزیون 4K تولید می‌کند، می‌تواند با ارائه‌ی این باندل به هر دو جنبه‌ی تجارت خود کمک کرده و چیزی را عرضه کند که مایکروسافت قادر به ارائه‌ی آن نیست. این فرصت همچنین یک شانس خوب برای ارائه‌ی باندل گوشی هوشمند سونی به نام اکسپریا ایکس زد پریمیوم خواهد بود که صفحه‌ی نمایش 4K دارد.

مسلماً، امید چندانی به این اتفاق نداریم، چراکه سونی ثابت کرده علاقه‌ای به این دست کارهای بینادپارتمانی ندارد، با این حال، این اتفاق آنقدر اثرگذار خواهد بود که حداقل رویایش را زنده نگه داریم.

PSVR و نه یک Vita دیگر

 هفته گیم پاریس مناسب‌ترین زمان برای این رونمایی است.

یکی دیگر از رونمایی‌های سخت‌افزاری مورد انتظار اطلاعاتی بیشتر راجع به مدل جدید PSVR است که چندی پیش معرفی شد. با اینکه تغییرات چشمگیری در این هدست اعمال نشده، اما طراحی آن تغییر کرده و استفاده از آن در قیاس با مدل قدیمی‌تر راحت‌تر شده است.

همه‌ی ما می‌دانیم که این هدست واقعیت مجازی به بازار خواهد آمد و قیمتی مشابه مدل قبلی خواهد داشت. سونی اعلام کرده است که “به زودی” اطلاعات بیشتری در راه خواهند بود و مهم‌تر از آن، یک تاریخ عرضه مشخص خواهد کرد. هفته گیم پاریس مناسب‌ترین زمان برای این رونمایی است.

یک رونمایی سخت‌افزاری که به دلیل مصاحبه‌ی اخیر مدیر عامل سابق سونی، اندرو هاوس با بلومبرگ، انتظارش را نداریم کنسول جدید PS Vita  است. این مصاحبه ما باور کردیم که به جای یک کنسول دستی جدید، سونی می‌تواند بر روی قابلیت‌های سیار یکپارچه برای کنسول‌های فعلی‌اش متمرکز شود.

با توجه به معرفی پلتفرم جدید سونی در E3 پارسال که Playlink نام دارد و شبیه به Jackbox است، احساس می‌کنیم که ممکن است در رویداد امسال پاریس اخباری هرچند کوچک در این رابطه بشنویم.

 هفته گیم پاریس مناسب‌ترین زمان برای این رونمایی است.

ارائه‌ی محصولات گیمینگ

وقتی نوبت به نرم‌افزار می‌رسد تقریباً مطمئن هستیم که سونی اطلاعات بیشتری راجع به Detroit: Become Human منتشر خواهد کرد، چراکه این بازی برای اولین بار در هفته گیم پاریس سال پیش معرفی شد.

این عنوان یکی از غایبان ویژه‌ی کنفرانس E3 سونی بود، اما در نمایشگاه گیمزکام امسال غرفه‌ای را به خود اختصاص داده بود.  بنابراین ظن ما بر این است که سونی آماده‌ی رونمایی از چیزی جدید، تاریخ عرضه و یا پیش‌نمایش آن است.

علاوه بر این، پیش‌بینی می‌کنیم جزئیات بیشتری در رابطه با محتوای دانلودی جدید Horizon Zero Dawn به نام Frozen Wilds و همچنین God of War و بازسازی Shadow of the Colossus منتشر شوند.

این احتمال نیز وجود دارد که شاهد اطلاعاتی بیشتر در خصوص The Last of Us Part 2 باشیم. همچنین زمان بدی برای شنیدن اطلاعات بیشتر در مورد عنوان مرموز Dreams که شرکت Media Molecule مسئولیت توسعه‌ی آن را به عهده دارد نیست، به ویژه که جیم رایان در E3 اعلام کرد اخبار بیشتری در رابطه با این بازی “در ادامه‌ی سال” منتشر خواهد شد.

ما همچنین بر این باوریم که احتمال دارد چند عنوان جدید برای PSVR منتظر شود تا به همراه هدست جدید روانه‌ی بازار شوند. ما علاقه‌ی وافری داریم تا عناوین بیشتری به لیست‌مان از بهترین بازی‌های PSVR اضافه کنیم.

مشکل عمده‌ای که بسیاری از مخاطبان با کنفرانس E3 سونی داشتند کمبود معرفی بازی‌های مهیج و جدید بود. این امر می‌تواند به سادگی در هفته‌ی گیم پاریس جبران شود؛ حال با معرفی یک آی پی جدید، یا حداقل معرفی چند محتوای انحصاری برای عناوین Third Party همچون Destiny 2 و Call of Duty WW2.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر