;
coinex

وزارت ارتباطات برای مراقبت از کودکان در فضای مجازی برنامه‌ی جدید دارد!

وزارت ارتباطات برای مراقبت از کودکان در فضای مجازی برنامه‌ای جدید دارد!بعد از اینکه انجام بازی اینترنتی نهنگ آبی دو دختر نوجوان را در اصفهان به کام مرگ کشاند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از برنامه جدید این وزارتخانه، برای مراقبت از کودکان در فضای مجازی خبر داد.

روز گذشته در رسانه‌ها اخباری در مورد سقوط و خودکشی دو دانش آموز دختر اصفهانی که تحت تاثیر بازی آنلاین نهنگ آبی قرار گرفته بودند، منتشر شد. این اتفاق محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات را بسیار متاثر کرد. وی در صفحه اینستاگرام خود، خبر خودکشی این دو دختر نوجوان را منتشر کرد. جهرمی معتقد است پیروی از این رفتارهای شیطان گونه در فضای مجازی برای شنوندگان بسیار ناراحت کننده و بهت آور بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

واکنش اینستاگرامی وزیر ارتباطات در پی خبر خودکشی دو دختر جوان به دلیل بازی نهنگ آبی

نهنگ آبی دو دختر ایرانی را به کام مرگ کشاند!

 

وی تاکید نمود که فضای مجازی و اینترنت علاوه بر مزایایی که دارد، می‌تواند آفات و مشکلات جدی را نیز به همراه داشته باشد بنابراین مراقبت از کودکان در فضای مجازی امری مهم است.

وی ادامه داد که هیچگاه به عنوان یک پدر، فرزندانش را به عضویت در شبکه‌های اجتماعی تشویق نکرده‌ و فرزندانش نیز هیچ عضویتی در این شبکه‌ها نداشته‌اند. وی تاکید نمود که فرزندان حتما باید با حضور یک بزرگتر از فضای مجازی بهره بگیرند.

وزیر ارتباطات همچنین حاکمیت را مسئول فراهم کردن ابزارهای نظارت والدین بر استفاده فرزندان از فضای مجازی دانست. وی همچنین ترویج کننده نحوه صحیح استفاده کودکان و نوجوان از این فضا و کمک به تولید محتوا و سرویس‌های متناسب با این سنین را وظیفه همه عنوان کرد.

جهرمی تاکید نمود که مراقبت از کودکان در فضای مجازی از اولین برنامه‌های وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم بوده که به زودی اعلام خواهد شد.

وی تاکید نمود که اگر این حادثه تلخی که اتفاق افتاده، باعث تغییر شیوه‌های حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی نشود، متاسفانه باعث خواهد شد تا این اتفاق مجددا تکرار گردد.

به گفته محمد جواد آذری جهرمی تمامی والدین در قبال کودکان خود در فضای حقیقی و مجازی مسئول هستند و باید مراقبت از کودکان در فضای مجازی را در دستور کار خود قرار دهند. محمد جواد آذری جهرمی در پایان، چالش نهنگ آبی را یک بازی اینترنتی خطرناک برای کودکان و نوجوانان دانست.

بازی آنلاین نهنگ آبی در چندین کشور مرسوم شده است. در طی بازی از کاربر خواسته می‌شود تا یکسری کارها را که به وی واگذار می‌شود در طول 50 روز انجام دهد. این بازی در نهایت با خودکشی بازیکن پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: چالش مرگ برای نوجوانان با بازی اینترنتی نهنگ آبی

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر