;
coinex

راز موفقیت را از زبان میلیاردر خودساخته، جک ما بشنوید

راز موفقیت را از زبان میلیاردر خودساخته، جک ما بشنویددر دنیای پر از رقابت امروز هر کسی که از امکانات خود استفاده بیشتری داشته باشد و از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کند، شانس بیشتری برای بقا یا حتی ترقی در گردونه رقابت‌ها خواهد داشت. امروز می‌خواهیم یک ابزار جالب به نام LQ را از زبان جک ما به شما معرفی کنیم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

بنیان‌گذار شرکت علی‌بابا (Alibaba) از اهمیت LQ می‌گوید. (این راز مربوط به ضریب هوشی یا هوش هیجانی نیست.)

جک ما ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت علی‌بابا (غول تجارت الکترونیک در چین که مشابه شرکت Amazon در آمریکا عمل می‌کند) علاوه بر شانس خوب، موارد دیگری را نیز برای رسیدن به موفقیت مؤثر می‌داند. او در شرایط مالی نامساعدی بزرگ شد، دو بار در آزمون ورودی دانشگاه شکست خورد و ده‌ها فرصت شغلی را از دست داد؛ اما ارزش دارایی‌های او کنون بالغ بر  ۲۹ میلیارد دلار است.

علت موفقیت جک ما چیست؟

 

جک ما اخیراً در نشست جهانی شرکت بلومبرگ، ضمن تأکید بر اهمیت هوش هیجانی و ضریب هوشی بالا، عامل ارزشمند دیگری را برای موفقیت خود برشمرد. وی در حضور جمعی از بزرگان صنعت و تجارت گفت: «برای کسب احترام از سوی دیگران، به LQ نیاز دارید.»

سلاح اصلی و مخفیانه‌ی ما برای غلبه بر ماشین‌آلات صنعتی و دستگاه‌های خودکار،  LQ است.

جک ما درباره‌ی LQ می‌گوید: «LQ همان فاکتور عشق و احساسات است که ماشین‌آلات فاقد آن هستند.» آنچه امکان پیشرفت را برای شما فراهم می‌کند، توانایی ذهنی مطلق نیست؛ چون به هر حال رایانه‌ها مدام سریع‌تر شده و روزبه‌روز به دقت آن‌ها افزوده می‌شود. هوش هیجانی نیز تنها به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از خود و دیگران داشته باشید. درواقع آنچه انسان را از دستگاه و ابزارها متمایز می‌سازد داشتن عواطف و احساسات است. احساس ما به عدالت‌طلبی، خلاقیت ما در رویارویی با چالش‌های مختلف، توانایی ما در ابراز همدردی و واکنش هوشمندانه به مسائل گوناگون، همه و همه مثال‌هایی برای درک بهتر مفهوم LQ هستند.

جک مصرانه اعتقاد دارد یک سیستم خودکار فاقد قلب، فاقد روح و باورهای عمیق است؛ اما انسان موجودی ارزشمند با قلبی سرشار از عواطف و باورهای گوناگون است. ما خلاق هستیم و باید نشان دهیم کنترل ماشین‌آلات را کاملاً در اختیار داریم.

به عقیده‌ی وی مشکل اصلی این است که ما به جای پرورش دادن LQ در کودکان، سعی داریم آن‌ها را به رقابت با دستگاه‌های پیشرفته وادار نماییم؛ حال آنکه در برخی حوزه‌ها هیچ‌گاه نمی‌توان از دستگاه‌ها سبقت گرفت. باید قوه‌ی ابتکار و خلاقیت را در کودکان بالا ببریم تا در آینده بتوانیم برای آن‌ها شغل ایجاد کنیم.

بر خلاف ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت هوافضای SpaceX، جک به آینده‌ی بشریت در جهانی پیشرفته و آکنده از هوش مصنوعی، امیدوار است؛ اما مادامی‌که علاوه بر مهارت‌های محاسباتی و تحلیلی، توانایی‌های عاطفی نسل جدید را نیز پرورش دهیم. وی خاطرنشان کرد: «ما انسان‌ها باید از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشیم، چراکه بر خلاف ماشین‌ها، از قوه‌ی تعقل و تفکر برخورداریم.»

.

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر