;
coinex

آموزش روت کردن گوشی های اندروید به آسانی یک کلیک!

نرم افزار رایگان کینگوروت (KingoRoot) به شما کنترل کاملی بر سیستم عامل اندروید هر تلفن هوشمندی را می‌دهد. در ادامه با آموزش روت کردن گوشی های اندرویدی با تکراتو همراه شوید.

روت اندروید مشابه فرار از زندان است! به این معنا که با بازکردن قفل سیستم اجرایی می‌توانید، نرم افزارهای تایید نشده را نصب کنید، نرم افزارهای کند کننده را پاک کنید، اندروید خود را به‌روز کنید، سفت افزارها را تعویض کنید، پردازنده را اورکلاک (یا آندرکلاک) کنید و به طور کلی هر چیزی را تغییر دهید.

البته برای یک کاربر معمولی، روت کردن گوشی ترسناک به نظر می‌آید (در واقع می‌تواند ترسناک هم باشد). روت کردن سیستم عامل تلفن همراه می‌تواند فرمولی برای دردسر باشد؛ با یک حرکت اشتباه، کل گوشی خود را به خطر می‌اندازید. بنابراین توصیه می‌کنیم که این مقاله را با دقت بخوانید.

خوشبختانه نرم افزاری که در آموزش روت کردن اندروید به آن می‌پردازیم، یک نرم افزار رایگان است که بسیار ساده این کار را برای شما انجام می‌دهد. این نرم افزار توسط هیئت تحریریه وب‌سایت cnet تایید شده و در ادامه به آموزش روت کردن گوشی های اندروید با استفاده از کینگوروت می‌پردازیم.

نرم افزار کینگوروت را ابتدا با دو گوشی تست کردیم (Asus Nexus 7-Virgin Mobile Supreme). مراحل تست بسیار آسان و سریع انجام شد. اخیرا این نرم افزار را برای روت گوشی وان پلاس وان نیز مورد ارزیابی قرار دادیم. اینبار، نتیجه رضایت بخش‌تر نیز بود؛ چراکه نرم افزار کینگوروت تقریبا همه کارها را به سادگی انجام داد.

البته این ابزار در تست برخی گوشی‌ها نظیر سامسونگ گلکسی اس 6 نتایج موفقیت آمیزی به همراه نداشت و احتمالا پروسه روت کردن در این گوشی قدری متفاوت باشد. به همین دلیل قبل از انجام هرگونه تغییر به شما پیشنهاد می‌دهیم، لیست دستگاه‌های سازگار را در این لینک، بررسی کنید (حتی اگر دستگاه شما در لیست وجود نداشته باشد، امکان دارد نرم افزار روت کردن گوشی‌های اندرویدی کینگوروت با آن سازگار باشد).

آموزش روت کردن گوشی اندروید

شما از دو طریق می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن کینگوروت اقدام به روت کردن گوشی اندروید خود کنید. اولین روشی که به آن می‌پردازیم، استفاده از نسخه اپلیکیشن کینگوروت و روش دوم، استفاده از نسخه دسکتاپ کینگوروت است.

روت کردن گوشی اندروید با اپلیکیشن موبایل کینگوروت

در مقاله آموزشی روت کردن گوشی اندروید که برای شما آماده کرده‌ایم، سخت‌ترین قسمت، نصب این نرم افزار است! چراکه این نرم افزار در گوگل پلی استور موجود نیست. برای نصب کینگوروت باید به صورت دستی، فایل apk این اپلیکیشن را نصب کنید.

در بهترین شرایط با ورود به صفحه وب سایت این اپلیکیشن، می‌توانید این نرم افزار را به طور مستقیم دانلود و نصب کنید. در صورتی‌که بنا به دلایل مختلف، این کار صورت نگرفت یا از طریق کامپیوتر به آن دسترسی دارید، فایل apk را دانلود کرده و از طریق اتصال در ایمیل، آن‌را برای خود ارسال کنید. سپس بر روی دستگاه خود، ایمیل را باز کنید و محتویات را دانلود کنید.

همچنین می‌توانید با کلیک روی دکمه زیر، اپلیکیشن کینگو روت را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن

اپلیکیشن کینگو روت

برای نصبِ اپلیکیشن روت کردنِ اندروید کینگوروت، باید مطمئن باشید که گوشی شما اجازه نصب به نرم افزارهایی که منبع نامشخصی دارند را بدهد. در اکثر ورژن‌های اندروید، روش کار به این صورت است که ابتدا به تنظیمات بروید، سپس بر روی قسمت ایمنی تپ کنید، در نهایت به پایین اسکرول کنید و منبع ناشناخته را به صورت فعال در آورید:

(Settings – Security – Unknown Sources).

اکنون می‌توانید برای نصب کینگو روت اقدام کنید. پس از نصب این اپلیکیشن بر روی گزینه روت در یک کلیک (One Click Root) بزنید. روت شدن گوشی اندروید شما ممکن است 60 ثانیه طول بکشد. درصورتی‌که روت شدن اندروید به درستی پیش رفت، به شما تبریک می‌گویم (در روت کردن گوشی گلکسی اس 6 که قبلا به آن اشاره کردیم، انجام این کار تا 90 درصد انجام گرفت، سپس این پروسه به طور خودکار قطع و گوشی ریبوت شد. البته خوشبختانه آسیبی به آن وارد نشد).

 

 

بیشنر بخوانید: چگونه می توان مکان را در موقعیت یاب جی پی اس دستگاه های اندرویدی جعل کرد؟

 

روت کردن گوشی اندروید با اپلیکیشن دسکتاپ کینگو روت

در صفحه مربوط به پشتیبانی برنامه KingoRoot، پیشنهاد شده بود درصورتی‌که برای روت گوشی گلکسی اس 6 از نسخه ویندوز این نرم افزار استفاده کنیم نتیجه بهتری حاصل خواهد شد، از این رو در ادامه آموزش روت کردن گوشی اندروید، نحوه استفاده از نسخه ویندوز این نرم افزار را برای شما آورده‌ایم.

کینگو روت نسخه پی سی

مرحله اول از روت کردن گوشی های اندروید با نسخه دسکتاپ کینگوروت

نسخه ویندوز نرم افزار کینگوروت را دانلود و نصب نمایید. مطمئن شوید تیک گزینه نصب مرورگر کروم مخصوص (Install Yahoo powered Chromium browser) فعال نشده باشد. سپس بر روی گزینه رد کردن (Decline) به منظور جلوگیری از نصب نرم افزارهای تبلیغاتی دیگر کلیک کنید.

مرحله دوم از روت کردن گوشی های اندروید با نسخه دسکتاپ کینگوروت

حالت یو اس بی دیباگینگ را در تلفن هوشمند خود فعال نمایید. درصورتی‌که از نسخه اندروید 4.0 یا 4.1 استفاده می‌کنید، روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید، سپس روی گزینه‌های سازندگان تپ کرده و در نهایت تیک گزینه یو اس بی دیباگینگ را فعال کنید:

(Settings – Developer Options – USB debugging)

در برخی موارد، نیاز است گزینه سازندگان را از قبل فعال کنید.

یو اس بی دیباگینگ

در اندروید نسخه 4.2 روی گزینه تنظیمات بزنید، سپس روی درباره تلفن تپ کرده و بعد از آن به گزینه‌های سازندگان وارد شده تیک یو اس بی دیباگینگ را فعال کنید، در نهایت بر روی گزینه اوکی بزنید، تا تغییرات انجام شده تایید شود:

(Settings – About Phone – Developer Options – USB debugging – Ok).

در اندروید 4.3 و نسخه‌های بعدی (شامل اندروید 5، همچنین در برخی ورژن‌های 4.2 نیز ترتیب انجام کار به همین صورت است)، روی تنظیمات بزنید و سپس روی درباره تلفن تپ کنید، سپس به پایین صفحه اسکرول کرده تا به بیلد نامبر (Build Number) دسترسی پیدا کنید، 7 بار بر روی آن بزنید، در این هنگام برای شما پیامی به این مضمون به نمایش در خواهد آمد: “اکنون شما یک سازنده هستید!”:

(Settings – About Phone – Build Number – You are now a developer).

پس از انجام این مرحله، بر روی گزینه تنظیمات بزنید، سپس بر روی درباره تلفن تپ کرده، به گزینه‌های سازندگان رفته و درنهایت تیک یو اس بی دیباگینگ را فعال کرده و بر روی گزینه اوکی بزنید تا تغییرات اعمال شده تایید شود:

(Settings – About Phone – Developer Options – USB debugging – Ok).

مرحله سوم از روت کردن گوشی های اندروید با نسخه دسکتاپ کینگوروت

در این مرحله از آموزش روت کردن اندروید ، نرم افزار کینگو روت را بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید. سپس تلفن هوشمند خود را از طریق یو اس بی به کامپیوتر متصل نمایید. بعد از چند لحظه، باید اتصال برقرار شود. صفحه تلفن هوشمند شما، ممکن است پیغامی مبنی بر دریافت اجازه به یو اس بی دیباگنیگ را به صورت پاپ آپ به شما نمایش دهد. تیک گزینه‌ی “همواره به این کامپیوتر اجازه دهید” را فعال کنید و سپس بر روی گزینه اوکی بزنید:

(Allow USB debugging – Always allow from this computer – Ok)

مرحله چهارم از روت کردن گوشی های اندروید با نسخه دسکتاپ کینگوروت

بر روی دکمه روت در کامپیوتر خود کلیک کنید. بعد از چند لحظه، نرم افزار کینگوروت کار روت تلفن هوشمندتان را به پایان می‌رساند (متاسفانه در تست این نرم افزار با گلکسی اس 6، انجام روت تا 70 درصد بیشتر پیش نرفت و دوباره همان اشکال قبلی اتفاق افتاد، اما احتمال دارد تجربه شما متفاوت باشد).

ممکن است بخواهید گوشی اندرویدی روت شده خود را به حالت اول بازگردانید. کافی است دوباره این نرم افزار را اجرا کنید، گوشی هوشمندتان را به کامپیوتر متصل کنید و روی گزینه پاک سازی روت کلیک کنید (Remove Root). این امکان کم و بیش در نسخه اپلیکیشن اندرویدی کینگوروت نیز موجود است.

با طی مراحل ذکر شده در این مقاله آموزشی درباره روت کردن گوشی های اندروید ، قادرید گوشی اندرویدی خود را به راحتی روت کنید.

از طریق بخش دیدگاه به ما اطلاع دهید چرا قصد دارید گوشی اندرویدی خود را روت کرده و دوست دارید از چه ویژگی‌ای در گوشی اندرویدی روت شده خود بهره‌مند شوید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش ریست فکتوری آیفون ۷ و دیگر مدل‌های آیفون

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من این برنامه و چند برنامه دیگه که مربوط به روت بود رو دان کردم ولی هیچ کدوم نتوانست گوشی منو روت کنه گوشی من onyx-2+let شرکت سازنده eurostar لطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ