;
coinex

آیا نوت بوک قابل انعطاف مایکروسافت به واقعیت تبدیل خواهد شد؟

آیا نوت بوک قابل انعطاف مایکروسافت به واقعیت تبدیل خواهد شد؟
به نظر می‌رسد که مایکروسافت مشغول کار بر روی یک دستگاه قابل انعطاف است که به قلم استایلوس و جوهر دیجیتالی مجهز خواهد بود. شاید این نوت بوک قابل انعطاف مایکروسافت بتواند در سال آینده راهی بازار شود!

مایکروسافت دیگر هیچ تمرکزی بر روی ویندوز 10 موبایلی خود نخواهد داشت و بنابراین ما هرگز سرفیس فون را در دنیای واقعی نخواهیم دید –حداقل فعلا که شایعات اینگونه نشان می‌دهند- اما به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی به فکر جایگزینی برای آن است.

بر اساس گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده، گویا مایکروسافت مشغول کار بر روی دستگاهی با اسم رمز آندرومدا (Andromeda) است، البته یادتان باشد که این اسم شما را به اشتباه نیندازد؛ چرا که گوگل نیز پروژه‌ای به نام آندرومدا را در دست توسعه دارد.

بر اساس این گزارش، آندرومدا نسخه بازنگری شده‌ای از مایکروسافت کوریِر (Microsoft Courier) خواهد بود. کوریر نامی مستعار برای پروژه‌ای بود که مایکروسافت برای اولین بار آن را در سال 2008 اعلام کرد. این دستگاه دارای نمایشگر دوگانه‌ای بود که هم به صورت لمسی کار می‌کرد و هم می‌توانست عملکرد خوبی با قلم استایلوس داشته باشد.

مایکروسافت آندرومدا یک نوت بوک قابل انعطاف است

طراحی این دستگاه به گونه‌ای بود که قابلیت داشت تا درست به مانند یک کتاب از وسط تا شده و دو نمایشگر آن بر روی یکدیگر قرار بگیرند؛ البته مایکروسافت کوریر هرگز نتوانست روشنایی روز را ببیند و در سال 2010 این پروژه به تاریخ پیوست.

نوت بوک قابل انعطاف مایکروسافت هنوز مشخص نیست که دقیقا به چه شکلی طراحی خواهد شد، آیا یک دستگاه با یک نمایشگر قابل انعطاف همراه خواهد بود و یا اینکه دو نمایشگر مجزا دارد که از طریق یک لولا به هم متصل می‌شوند؟ با این حال همچنان از قلم استایلوس و جوهر دیجیتالی حرف‌هایی به گوش می‌رسد.

باید گفت که صحبت از پروژه آندرومدا مایکروسافت نیز قطعی نبوده و هنوز هم شبهات زیادی درباره آن وجود دارد. ویندوز سنترال که منبع این خبر است، معتقد است که در حال حاضر تولید این دستگاه را نباید چندان جدی گرفت، اما اگر قرار باشد که نوت بوک قابل انعطاف مایکروسافت به حقیقت تبدیل شود، سال 2018 می‌تواند زمان مناسبی برای حضور این دستگاه در بازارهای جهانی باشد.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر