;
coinex

واردات گوشی همزمان با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه 20 درصد افزایش یافت!

واردات گوشی همزمان با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه 20 درصد افزایش یافت!

اجرای طرح رجیستری تلفن همراه از 28 مهرماه آغاز شده است. براساس اطلاعات موجود، همزمان با اجرای این طرح، واردات گوشی به میزان 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک ایران نیز نشان می‌دهد که در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۶ یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۱۵۸دستگاه انواع گوشی تلفن همراه، به کشور وارد شده است. بررسی اخبار جدید نشان می‌دهد که همزمان با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه ، واردات انواع گوشی تلفن در مهرماه سال جاری نسبت به شهریور، 20 درصد افزایش یافته است.

 

بیشتر بخوانید:

مشکلات بازار موبایل با اجرای رجیستری ؛ منتظر افت قیمت‌ها باشید!

اول استعلام موبایل بعد خرید آن؛ اجرای رجیستری موبایل

 

لیست کشورهای عمده صادرکننده انواع گوشی همراه

کشورهای عمده صادرکننده انواع گوشی تلفن همراه در این مدت، امارات متحده عربی، چین و کره جنوبی بودند و البته اسامی کشورهای دیگری چون ترکیه، سوئد، هنگ‌کنگ، کویت، ویتنام و تایوان نیز در این لیست دیده می‌شود.

در این میان کشور امارات متحده عربی است که توانسته با ارزش 66 میلیون و 875 هزار دلار بیشترین سهم واردات گوشی تلفن همراه به کشور را به دست آورد.

در این میان سهم کشور چین نیز از واردات گوشی به ایران به میزان 36 میلیون و 879 هزار دلار اعلام شده است. کره نیز در این مدت به میزان 27 میلیون و 196 هزار دلار گوشی تلفن همراه به ایران وارد کرده است.

کمترین سهم واردات گوشی تلفن همراه به کشور در این مدت، مربوط به کویت است که معادل 69 هزار و 539 دلار اعلام شده است. براساس این گزارش در مدت شش ماه ابتدای سال‌جاری، 2 میلیون و 607 هزار دلار واردات صورت گرفته است.

دسترسی به اطلاعات گوشی‌های همراه در طرح رجیستری

گمرک ایران اعلام نمود که در طرح رجیستری تلفن همراه ، امکان دسترسی آزاد به اطلاعات قیمت واقعی گوشی‌های تلفن همراه امکان پذیر خواهد بود. گمرک ایران با هدف احترام به حقوق شهروندان و همچنین دسترسی آزاد به اطلاعات امور گمرکی، این اقدام را انجام داده است.

بر این اساس خریداران گوشی‌های تلفن همراه می‌توانند همزمان با استعلام کد شناسه بین المللی (IMEI)، از قیمت واقعی تلفن خود نیز که در گمرک تعیین شده و بر مبنای آن حقوق ورودی اخذ شده است، مطلع شوند.

علاوه بر موارد یاد شده اطلاعاتی چون تاریخ واردات گوشی و حتی کشور سازنده آن نیز در اختیار مشتریان قرار داده خواهد شد. این اقدام کمکی در جهت تشخیص گوشی اصل از تقلبی خواهد بود و می‌توانیم براساس آن قیمت واقعی گوشی تلفن همراه را به فروشنده پرداخت نماییم.

همچنین واردکنندگان انواع گوشی‌های تلفن همراه نیز خواهند توانست به ارزش گمرکی انواع گوشی‌ها قبل از واردات آنها دسترسی داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

تکلیف گوشی هایی که هنوز در طرح رجیستری فعال نشده اند چیست؟

مدل های ممنوعه گوشی در فاز اول طرح رجیستری موبایل به زودی مشخص می‌شوند

 

دسترسی و استفاده از سامانه آنلاین ارزش کالای گمرکی

این سامانه یکی از دستاوردهای جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است و تمامی شهروندان نیز می‌توانند به این سامانه دسترسی داشته باشند.

در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC)، اطلاعاتی چون ارزش پایه انواع گوشی‌های تلفن همراه، بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات، به تفکیک انواع برندها و مدل‌های مختلف قرار داده شده است.

بخشی از اطلاعات این سامانه قابل انتشار هستند و بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، در اختیار شهروندان قرار گرفته‌ است. این بانک اطلاعاتی به روز است و تمامی اطلاعات به صورت آنلاین در آن جمع‌آوری شده‌اند.

استعلام مربوط به انواع گوشی‌های تلفن همراه، با داشتن شناسه 15 رقمی گوشی، از طریق لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک به آدرس https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?0  و یا از طریق شماره 30008887 امکان پذیر است.

این سامانه گمرکی اکنون فعال و قابل استفاده است.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر