;
coinex

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 ؛ نبرد هوش مصنوعی با صفحه نمایش بدون حاشیه

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 ؛ نبرد هوش مصنوعی با صفحه نمایش بدون حاشیهدر مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 به تقابل هوش مصنوعی جدید هواوی با مشخصات رده بالای ال جی می‌پردازیم؛ در ادامه با تکراتو همراه شوید.

هواوی میت 10 پرو، نسل جدید سری میت هواوی است که پس از میت 9 به بازار ارائه خواهد شد. پردازنده شخصی سازی شده کایرین 970 به تراشه هوش مصنوعی مجهز شده و دوربین دوگانه آن می‌تواند عکس‌های بینظیری را به ثبت برساند.

اما ال جی وی 30 که یکی از رقیبان سرسخت میت 10 پرو به شمار می‌رود نیز با ویژگی‌های قابل توجهی به بازار آمده است. این موبایل با طراحی باریک و نسبت ابعاد 18:9 همراه شده و تجربه تماشای محتوا با کیفیت سینمایی را ارائه می‌کند. تست‌های مقاومت ال جی وی 30 از کیفیت ساخت بالای این موبایل خبر می‌دهند و پردازنده کوالکالم اسنپدراگون 835 آن، همان قدرت پردازشی را ارئه می‌کند که در گوشی‌های گلکسی اس 8 و اچ تی سی یو 11 نیز وجود دارد. با این اوصاف، کدامیک از این دو موبایل، پیروز این نبرد خواهد بود؟ در مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 با جزئیات کامل به این موضوع می‌پردازیم تا تصمیم‌گیری را برای کاربران عزیزمان ساده‌تر کنیم.

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 : مشخصات کلی

بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی با مشخصات مشابهی طراحی و عرضه می‌شوند. اما هواوی گوشی‌های خود را به تراشه کایرین (Kirin) که توسط همین کمپانی تولید می‌شود، مجهز می‌کند. تراشه جدید کایرین 970 یکی از بهترین‌های این کمپانی است؛ پردازنده‌ای هشت هسته‌ای که به میزان 50 درصد در بهینه‌سازی مصرف باتری موثر بوده و 25 درصد نیز از تراشه کایرین 960، سریع‌تر است.

سیستم روی تراشه ال جی وی 30 نیز با دست پر به میدان آمده؛ تراشه کوالکام اسنپدراگون 835 به میزان 30 درصد از تراشه‌های نسل قبلی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 821 سریع‌تر است.

اما مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 از لحاظ عملکرد تراشه، چه حقیقتی را فاش می‌کند؟ نتیجه آزمون‌های اولیه از رقابت بسیار نزدیک این دو موبایل خبر می‌دهد. گوشی هواوی میت 10 پرو در بنچمارک انتوتو، امتیاز 173757 را بدست آورد؛ ال جی وی 30 نیز به امتیاز بسیار نزدیک 173042 دست یافته است. اما به خاطر داشته باشید که آزمون‌های بنچمارک، تمامی حقایق را فاش نمی‌کنند. فراموش نکنید که هواوی میت 10 پرو یک سلاح پنهان دارد، یعنی تراشه NPU یا واحد پردازش عصبی که امکان استفاده از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را برای کاربر خود فراهم می‌کند. این تراشه، دو برابر سریع‌تر تراشه هوش مصنوعی نسل قبلی هواوی بوده و وظیفه بهینه‌سازی باتری و عملکرد دستگاه را به عهده دارد.

سیستم روی تراشه کوالکام اسنپدراگون 835 به چنین تراشه‌ای مجهز نیست. ال جی وی 30 از رم 4 گیگابایتی برخوردار شده؛ اما هواوی، پرچمدار سری میت خود را با رم 6 گیگابایتی (در نسخه حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایتی) ارائه می‌کند. این حافظه‌های رم، تفاوت اندکی با یکدیگر دارند، با اینحال می‌توان گفت هواوی میت 10 پرو می‌تواند اپلیکیشن‌های بیشتری را اجرا کرده و انجام دادن چندین کار به صورت همزمان را برای کاربر ساده‌تر کند.

یکی از تفاوت‌های قابل توجه، مجهز بودن ال جی وی 30 به جک هدفون 3.5 میلی‌متری است که در هواوی میت 10 پرو وجود ندارد؛ این موبایل در عوض با یک تبدیل کننده یو اس بی نوع سی به جک هدفون 3.5 میلی‌متری همراه شده است. وی 30 همچنین به جدیدترین نسخه بلوتوث یعنی ورژن 5 مجهز شده، اما هواوی میت 10 پرو تنها از نسخه 4.2 بلوتوث برخوردار است. برگ برنده دیگر ال جی وی 30، کواد داک hi-fi (تبدیل کننده دیجیتال به صوتی) است که می‌تواند پخش صدای 32 بیت را در هدفون و اسپیکرهای دستگاه به اجرا بگذارد.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه هواوی میت ۱۰ و هواوی میت ۱۰ پرو؛ تفاوت‌های میان این دو پرچمدار در چیست؟

 

ال جی وی 30 و هواوی میت 10 پرو با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شوند که البته در حامل‌های مختلف، این میزان حافظه متفاوت است. وی 30 همچنین به اسلات میکرو اس دی مجهز شده تا فضای بیشتری را در اختیار کاربر خود قرار دهد.

در این قسمت از مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 ، باید پرچمدار سری وی را به عنوان برنده انتخاب کنیم. چرا که از نظر عملکرد و اجرا، تقریبا با رقیب خود برابری می‌کند. علاوه بر این، هنوز باید منتظر بمانیم تا پس از عرضه رسمی، کمی از توانایی‌های تراشه هوش مصنوعی را شاهد باشیم. در حال حاضر، از این لحاظ تفاوت چندانی میان این دو موبایل دیده نمی‌شود. اما وی 30 با جک هدفون، کواد داک، بلوتوث 5.0 و اسلات میکرو اس دی، توانست برنده این بخش از مقایسه باشد.

برنده این بخش: ال جی وی 30

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 : طراحی و صفحه نمایش

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 : طراحی و صفحه نمایش

هر دو برند هواوی و ال جی از گرایش جدید بازار پیروی کرده و گوشی‌های خود را به نمایشگر بدون حاشیه و تمام شیشه‌ای مجهز کرده‌اند، هرچند که طراحی پنل پشتی آنها کاملا متفاوت است. صفحه نمایش بدون حاشیه هواوی میت 10 پرو از نوع فول اچ دی پلاس اولد با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل بوده و با نام فول ویوو (FullView)  معرفی شده است. این نمایشگر 6 اینچی، حاشیه‌های بسیار باریکی در لبه‌های بالایی، پایینی و کناری دارد. دامنه دینامیک بالا (HDR) نیز تصاویری روشن‌تر، رنگی‌تر و واقعی‌تری را نسبت به سایر رقیبان ارائه می‌کند.

نمایشگر ال جی وی 30 نیز در اندازه 6 اینچ طراحی شده و هر چهار گوشه‌ی آن کمی خمیده است. این صفحه نمایش از نوع کواد اچ دی پلاس اولد با رزولوشن 2880 در 1440 بوده و دقت تصویر، روشنایی و کیفیت رنگ آن با میت 10 پرو برابری می‌کند. این نمایشگر همچنین وضوح تصویر بالاتری دارد. میت 10 پرو با تراکم پیکسل 402 ppi و وی 30 با تراکم پیکسل 537 ppi همراه هستند.

با مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 متوجه می‌شویم که شباهت‌های بسیاری از لحاظ صفحه نمایش در این دو موبایل دیده می‌شود. هر دو دستگاه به پورت یو اس بی نوع سی برای شارژ و دکمه تنظیم کننده صدا مجهز هستند. اما اگر دستگاه را به پشت برگردانید، همه چیز تغییر می‌کند. پنل پشتی میت 10 پرو در دو رنگ طراحی شده و دوربین‌ها روی یک نوار قرار گرفته‌اند تا تمرکز بیشتری روی آنها معطوف باشد. اما پنل پشتی وی 30 ظاهر چندان چشمگیری ندارد. این موبایل هوشمند به دوربین دوگانه و سنسور اثرانگشتی مجهز شده که کاربری دکمه هوم را نیز ارائه می‌کند. با این اوصاف، کدام دستگاه طراحی بهتری دارد؟ این بخش کاملا به سلیقه‌های فردی بستگی دارد. از نظر ما، میت 10 پرو طراحی جذاب‌تری دارد، اما برخی افراد نیز قطعا طراحی وی 30 را ترجیح می‌دهند.

اما زمانی که حرف از مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 از لحاظ مقاومت به میان می‌آید، یک برنده قطعی و بدون چون و چرا وجود دارد؛ ال جی وی 30. علاوه بر تاییدیه MIL-STD-810G (یک تاییدیه با استانداردهای نظامی) با 14 کیفیت مختلف، امتیاز IP68 این موبایل باعث می‌شود که دستگاه در ارتفاع 5 پایی (1.52 متری) به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. این در حالیست که میت 10 پرو از IP67 برخوردار بوده و در ارتفاع یک متری به مدت 30 دقیقه سالم می‌ماند.

با توجه به نزدیک بودن امتیازها در این بخش، انتخاب برنده کار دشواری است. اما با نگاه دقیق‌تر متوجه می‌شویم که وی 30 از صفحه نمایشی با تراکم بیشتر، رزولوشن بالاتر و بدنه مقاوم‌تر برخوردار است.

برنده این بخش: ال جی وی 30

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 : دوربین

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 : دوربین

هر دو دستگاه به تنظیمات دوربین دوگانه مجهز هستند، اما تفاوت‌هایی در عملکرد آنها دیده می‌شود.

هواوی در طراحی دوربین میت 10 پرو بار دیگر با برند آلمانی لایکا همکاری کرده تا بتواند پردازنده سیگنال تصویر (ISP)، ماژول فوکوس خودکار لیزری و دو سنسور 12 مگاپیکسلی RGB و 20 مگاپیکسلی مونوکروم را طراحی کند. هر دو سنسور از لنزهای SUMMILUX-H و دیافراگم یا روزنه f/1.6 برخوردار هستند، علاوه بر اینکه از نرم افزار فوق پیشرفته‌ی میت 10 پرو نیز بهره‌مند می‌شوند. مود پرتره این موبایل که همانند آیفون 7 پلاس عمل می‌کند، افکت بوکه را امکان پذیر کرده و مود مونوکروم نیز می‌تواند عکس2های سیاه و سفید زیبایی را با استفاده از سنسور 20 مگاپیکسلی به ثبت برساند.

ال جی وی 30 نیز از دو سنسور بهره می‌برد: یک سنسور 16 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.6 و سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم گسترده f/1.9. لنز زاویه گسترده برای عکسبرداری از مناظر و جمعیت‌ها مناسب است. این دوربین همچنین از ویژگی Point and Zoom برخوردار شده که در مود ویدیو می‌تواند به آرامی روی سوژه تصویر زوم کند.

اما ال جی وی 30 نمی‌تواند با نرم افزارهای هوش مصنوعی میت 10 پرو رقابت کند. تراشه کایرین 970، گوشی جدید هواوی را به قابلیت‌های هوش مصنوعی، صحنه‌ها در آن واحد و تشخیص اشیا مجهز کرده است؛ این ویژکی تشخیص می‌دهد که چه چیزی جلوی دوربین قرار گرفته و تنظیمات را مطابق با آن اجرا می‌کند. تشخیص حرکتی هوش مصنوعی نیز می‌تواند دقت و وضوح تصویر را افزایش دهد. اپلیکیشن‌های شخص ثالث عکسبرداری سازگار با واحد پردازش عصبی این موبایل می‌توانند پروسه پردازش عکس را سریع‌تر انجام دهند. هواوی مدعی شده که پردازنده کایرین 970 می‌تواند 2000 عکس را در عرض یک ثانیه پردازش کند!

 

بیشتر بخوانید: 

مقایسه ال جی وی ۳۰ با ال جی وی ۲۰ ؛ دو روی یک سکه!

مقایسه ال جی وی ۳۰ با گلکسی نوت ۸ سامسونگ: چشم در برابر چشم!

 

میت 10 پرو و ال جی وی 30 از لحاظ عکاسی سلفی و ویدیو، تقریبا با هم یکسان هستند. هر دو موبایل می‌توانند تصاویری با کیفیت 4K را در قالب 30 فرید بر ثانیه به ثب برسانند. وی 30 به دوربین سلفی 5 مگاپیکسل و میت 10 پرو به دوربین سلفی 8 مگاپیکسل مجهز شده‌اند.

هوش مصنوعی هواوی میت 10 پرو، برنده بی چون و چرای این بخش را مشخص می‌کند. البته دوربین دوگانه وی 30 بسیار قدرتمند است، اما پرچمدار هواوی قطعا ویژگی‌های پیشرفته‌تری دارد.

برنده این بخش: هواوی میت 10 پرو

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 : عمر باتری و شارژ

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 : عمر باتری و شارژ

وی 30 از لحاظ طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما زمانی که موضوع باتری به میان باشد، هواوی میت 10 پرو برنده میدان خواهد بود.

هواوی میت 10 پرو با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و وی 30 با باتری 3300 میلی آمپر ساعتی همراه است. شاید تصور کنید که این اختلاف چندان چشمگیر نیست، اما با توجه به نمایشگر وی 30 که رزولوشن بالاتری دارد، شارژ باتری آن زودتر خالی می‌شود. هواوی مدعی شده که میت 10 پرو با یک شارژ کامل می‌تواند دو روز کامل روشن بماند که در مقایسه با عمر باتری یک روزه ی وی 30، تحسین برانگیز است.

هواوی میت 10 پرو همچنین از تکنولوژی شارژ سریع SuperCharge بهره می‌برد. ال جی وی 30 نیز به تکنولوژی شارژ سریع کوالکام یعنی Quick Charge 3.0 مجهز است.

اما وی 30 به ویژگی مجهز شده که میت 10 پرو از آن برخوردار نیست؛ شارژ بیسیم. پرچمدار ال جی از پد شارژ بیسیم چی (Qi) پشتیبانی می‌کند. این استاندارد در حال حاضر در بسیاری از پرچمداران از جمله گوشی‌های جدید آیفون نیز وجود دارد.

البته پشتیبانی از شارژ بیسیم باعث نمی‌شود که ظرفیت باتری کمتر وی 30 را نادیده بگیریم. میت 10 پرو با عمر باتری بیشتر، قطعا برنده این بخش خواهد بود.

برنده این بخش: هواوی میت 10 پرو

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 : نرم افزار

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 : نرم افزار

هر دو گوشی هواوی و ال جی به سیستم عامل کمپانی گوگل، یعنی اندروید مجهز هستند، اما با نگاه کردن به آنها نمی‌توانید چنین چیزی را تشخیص دهید. به این دلیل که هر دو موبایل، رابط کاربری مخصوص به خود و نسخه بهینه سازی شده‌ای از اندروید را اجرا می‌کنند که با اپلیکیشن‌ها و ویژگی‌های خودشان سازگار است.

هواوی میت 10 پرو از رابط کاربری Emotion UI 8.0 برخوردار شده که بر مبنای اندروید 8.0 اوریو اجرا می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد پرچمدار هواوی، توانایی‌های یادگیری ماشین است که به لطف تراشه کایرین 970 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. برای مثال، این موبایل با تاریک شدن محیط اطراف به شما پیشنهاد می‌کند که روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش دهید.

رابط کاربری هواوی، دسترسی به یک منوی شناور در صفحه هوم را فراهم کرده است. مود لند اسکیپ این رابط نیز می‌تواند اپلیکیشن‌های مشابه را در دو ستون مختلف قرار داده تا با یک نگاه گذرا، یکی از آنها را انتخاب کنید. میت 10 پرو همچنین به رابط شبیه به دسکتاپ مجهز شده که به کاربر اجازه می‌دهد دستگاه را به یک صفحه نمایش مجزا متصل کند و همانند کامپیوتر شخصی از آن استفاده کند.

اما ال جی وی 30، تغییراتی کمتری را در نسخه اصلی اندروید ایجاد کرده، البته بهینه‌سازی‌های اساسی روی آن انجام شده است. یک آیکون شناور که می‌تواند در هر قسمتی از هوم اسکرین قرار بگیرد، طراحی شده تا به کاربر اجازه دهد با یک ضربه ساده، به لیست مخاطبان، اپلیکیشن‌ها و آیتم‌های دیگر دسترسی داشته باشد. ویژگی تنظیمات هوشمند که در ال جی جی 6 نیز وجود دارد، می‌تواند با تشخیص موقعیتی که در آن در قرار دارید، نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان‌ها را در حالت سکوت برایتان ارسال کند.

رقابت در بخش ویژگی‌های نرم افزاری هواوی میت 10 پرو و ال جی وی 30 نیز بسیار نزدیک است؛ اما باز هم هوش مصنوعی پرچمدار هواوی، برنده نهایی را تعیین می‌کند. البته این مساله نیز به سلیقه شما بستگی دارد. میت 10 پرو از اندروید 8 اوریو و ال جی وی 30 از اندروید 7.1.1 نوقا برخوردار است؛ این یکی دیگر از مسائلی است که هواوی را به عنوان برنده مشخص می‌کند.

برنده این بخش: هواوی میت 10 پرو

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 : قیمت و دسترسی

هیچ کدام از این دو موبایل با قیمت چندان ارزانی عرضه نمی‌شوند، هر دو موبایل با برچسب قیمتی بالاتر از 700 دلار به فروش می‌رسند.

نسخه رم 64 گیگابایتی ال جی وی 30 در بازارهای مختلف با برچسب قیمتی 800 تا 840 دلار عرضه می‌شود. اما میت 10 پرو با قیمت 800 یورو معادل 945 دلار به فروش می‌رسد. از اواسط آبان ماه باید منتظر عرضه جهانی این دستگاه باشیم.

اگر قیمت گوشی‌های هوشمند برایتان تعیین کننده است، پس باید قسمت وی 30 را در نظر داشته باشید.

برنده این بخش: ال جی وی 30

برنده نهایی مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 : هواوی میت 10 پرو

بدون شک ال جی وی 30 با صفحه نمایش دقیق‌تر، پردازنده سریع‌تر و دوربین دوگانه فوق‌العاده‌ای همراه است؛ اما هواوی نیز در تمامی این بخش‌ها رقابت تنگاتنگی را پشت سر گذاشته است.

علاوه بر اینکه هواوی به لطف سیستم روی تراشه کایرین 970، به تراشه هوش مصنوعی مجهز است که می‌تواند عکس‌های بهتر، تنظیمات شخصی‌تر و عمر باتری بیشتری را به کاربر خود ارائه کند. البته نمی‌توان بدنه مقاوم و سیستم صوتی پیشرفته وی 30 را نادیده گرفت، با اینحال ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که هواوی میت 10 پرو عرضه می‌کند، ارزش آن را خواهد داشت.

 

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30 : مشخصات کلی

مقایسه هواوی میت 10 پرو با ال جی وی 30
مشخصات هواوی میت 10 پرو ال جی وی 30
نمایشگر 6 اینچی اولد، رزولوشن 2160 در 1080 با تراکم پیکسل 402 ppi 6 اینچی پی اولد، رزولوشن 2880 در 1440 با تراکم پیکسل 537 ppi
اندازه 154.2 در 74.5 در 7.9 میلی متر، 178 گرم وزن 151.7 در 75.4 در 7.4 میلی متر، 158 گرم وزن
نسبت نمایشگر به بدنه 18:9 18:9
پردازشگر هواوی کایرین 970 کوالکام اسنپدراگون 835
رم 4 و 6 گیگابایت 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت 64 گیگابایت (نسخه پلاس با رم 128 گیگابایتی عرضه می‌شود)
باتری 4000 میلی آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژ سریع 3300 میلی آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بیسیم با استاندارد Qi
دوربین اصلی دوگانه، 20 مگاپیکسل مونوکروم و 12 مگاپیکسل RGB دوگانه، 16 مگاپیکسل اصلی و 13 مگاپیکسل زاویه گسترده
دوربین سلفی 8 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل زاویه گسترده
سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو اندروید 7.1.2 نوقا
مقاومت در برابر آب IP67 IP68
سنسور اثر انگشت دارد دارد
سنسورها شتاب سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، مجاورت شتاب سنج، قطب نما، ژیروسکوپ، مجاورت
رنگ آبی تیره، خاکستری، قهوه ای موکا، پینک گلد نقره ای، آبی مونوکروم
پورت شارژ یو اس بی نوع سی یو اس بی نوع سی
قیمت 945 دلار 800 دلار

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر