;
coinex

چرا اضافه کردن پادکست به استراتژی بازاریابی محتوایی مهم است؟

چرا اضافه کردن پادکست به استراتژی بازاریابی محتوایی مهم است؟

اینکه کسب و کار شما چیست و چه کاری انجام می‌دهید فرقی ندارد، ولی فراموش نکنید که برای موفقیت و پیشرفت بیشتر، اضافه کردن پادکست به استراتژی بازاریابی محتوایی بسیار مهم است.

زیرا باید در نظر داشت که شما در هر صورت در بازار هدف خود رقیبانی دارید که لازم است تا با آنها رقابت کنید.

همچنین ممکن است محصولاتی که شما در بازار ارائه می‌دهید در مقایسه با سایر محصولات مشابه بهتر باشد، بنابراین لازم است مطمئن شوید که آیا بازار هدف، درک درستی از فعالیت‌های شرکت شما دارد یا نه!

پس بهتر است خدمات و محصولات خود را به عنوان بهترین گزینه به بازار معرفی کنید. لازم است مردم و بازار متفاوت بودن فعالیت‌های شرکت شما را باور کنند تا بتوانند از شما خرید کنند.

پس با وجود تمام این توضیحات لازم است بتوانید خود را از دیگران متمایز کنید.

در اینجا باید گفت که انتشار آنلاین محتوا یکی از بهترین گزینه‌ها برای معرفی به شمار می‌رود؛ البته به این شرط که محصولات شما واقعا برای بازار و مردم مفید باشند. باید موارد منتشر شده توسط شما، نشان دهنده حسن نیت شما باشد که در این صورت به راحتی نیز می‌توانید اعتماد مخاطبان خود را نیز به دست آورید.

مشتری‌ها نیز دائما در حال دست و پنجه نرم کردن با مسائل مختلف هستند. مسائل بسیاری وجود دارند که باعث می‌شوند آنها مدام در فکر باشند. باید گفت که آنها نیز به دنبال دستیابی به یک نتیجه‌ی خاص هستند. حاضرند پول خرج کنند تا به نتیجه مورد نظر برسند.

بنابراین باید بدانیم که در عصر حاضر نیز مشتریان همیشه به دنبال اطلاعات یا محتوایی هستند که بتواند به آنها در پیدا کردن یک راه حل مناسب کمک کند.

همین موضوع باعث می‌شود که اضافه کردن پادکست به استراتژی بازاریابی محتوایی در تمامی کسب و کارهای امروزی مهم و ضروری باشد.

جویی پالیزی که بنیانگذار موسسه‌ی بازاریابی محتوا و نویسنده ی کتاب Epic Content Marketing است، در کتاب خود، تعریفی مهم از بازاریابی محتوایی را ارائه کرده است. به گفته وی بازاریابی محتوایی یعنی پروسه‌ی کسب و کار برای خلق و توزیع محتوای ارزشمند و قانع کننده برای جذب، به دست آوردن و برقراری تعامل با مخاطبان هدفی که به خوبی توصیف شده و درک شده‌اند. پس باید به خوبی درک کرد که محتوا چطور می تواند به شما کمک کند.

محتواهایی توانایی کمک کردن به مخاطبان را دارند، که بر مبنای اطلاعات دقیق و با تفکر عمیق نوشته شده باشند. پس در این حالت یک کال تو اکشن برای آنها بسیار می‌تواند با اهمیت باشد. این ویژگی آنها را تشویق می‌کند که از وب سایت شما دیدن کنند و مشاوره رایگان بگیرند.

همه این ابزارها پیش روی شما قرار دارند تا از طریق آنها بتوانید مشتری‌های پیش روی خود را جذب نمایید. به علاوه مدل‌های محتوایی متفاوتی نیز وجود دارند که مردم اکثرا به دنبال آنها هستند.

مدل‌هایی مانند پست‌های وبلاگ، مقاله‌های مجلات، ویدیو، وبینار، کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی، از رایج ترین مدل‌های مورد نیاز مردم به شمار می روند.

لازم به ذکر است که این تنوع گاها باعث سردرگمی کارآفرینان و سازمان‌ها نیز می‌شود و آنها دقیق نمی‌دانند که باید از کدام مدل‌های بازاریابی محتوا استفاده کنند.

عملکرد مهم در این زمینه اضافه کردن پادکست به استراتژی بازاریابی محتوایی است. اگر تاکنون از آن استفاده نکرده‌اید پیشنهاد می‌شود که اولین قطعه‌ی محتوای صوتی خود را راه‌اندازی کنید.

اضافه کردن پادکست به استراتژی بازاریابی محتوایی

هفت روشی که در ادامه بررسی خواهد شد اهمیت این موضوع نشان می‌دهد.

1. پادکست استفاده‌ی آسانی دارد.

راه‌های دسترسی آسان‌تری در مقایسه با محتوای متنی و ویدیو، به پادکست وجود دارد. با این کار هیچ مخاطبی مجبور نیست تا دست از کار بردارد و فقط روی خواندن محتوای شما تمرکز کند.

یعنی در این حالت مخاطبان مستقیم می‌توانند همزمان با ورزش کردن، رانندگی کردن و غیره، به محتوای شما گوش دهند. پادکست بودن اجازه می‌دهد که شما از فعالیت‌های روزانه خود نیز لذت ببرید.

2. افزایش دسترسی به مخاطبان و پرورش آنها را امکان پذیر می‌کند.

منتشر کردن پادکست روی پلتفرم‌هایی مثل iTunes و Stitcher یعنی در واقع شما آن را به صورت رایگان در اختیار هزاران شنونده‌ی بالقوه قرار داده‌اید. حتی می‌توان این پلتفرم‌ها را موتورهای جستوگر دانست.

مردم علاوه بر جستجوی موسیقی، برای پیدا کردن پادکست هم از این پلتفرم‌ها استفاد می‌کنند. این نحوه‌ی انتشار طبیعی و ساده میزان دسترسی‌ها را افزایش می‌دهد و باعث رشد مخاطبان نیز می‌شود.

3. این روش هزینه کمی دارد و روند تولید آن نیز سریع است.

زمان بسیار کمتری برای ضبط یک قسمت از پادکست، در مقایسه با نوشتن یک محتوا یا ضبط یک ویدیو نیاز است. وقتی بخشی از یک پادکست تولید می‌شود، تنها کاری که باید انجام داد ضبط کردن صدای خود هنگام حرف زدن است. پس یک میکروفون با کیفیت و یک برنامه ضبط صدای خوب مورد نیاز است. اینها تمام چیزی هستند که شما برای تولید یک محتوای صوتی به آن نیاز دارید.

4. در اختیار داشتن فروم، برای مصاحبه با متخصصان صنعت خود.

استفاده از فروم‌های مصاحبه شرایطی را ایجاد می‌کند تا مخاطبان شما از تخصص‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌های خود بنویسند و درس بگیرند. با این روش شما نیز از این کار بهره خواهید برد. شما در این حالت خواهید توانست تا متخصصان دیگری را به شبکه‌ی انسانی خود اضافه کنید و با آنها در ارتباط خوبی باشید.

5. استفاده از پادکست شما را یک سر و گردن از دیگر رقیبان بالاتر می‌برد.

پادکست در چند سال گذشته تحولاتی را به خود دیده است. پس برای تولید محتوای شما، از فضای کافی برخوردار است. همه ما بسته به محصول یا موضوع فعالیت خود، با رقیبانی در بازار دست و پنجه نرم می کنیم.

اما با تولید محتوای صوتی می‌تواینم از دیگر رقیبان متمایز باشیم و خود و کسب و کارمان را به صورتی معتبر به مخاطبان معرفی کنیم.

6. با پادکست می‌توان اعتماد مخاطبان را به دست آورد.

به نظر می‌رسد که محتوای صوتی، می‌تواند ماهیت شخصی نیز داشته باشد. وقتی افراد در حال گوش دادن به صدای شما هستند، در واقع شخصیت و اعتبار شما را می شنوند.

در هنگام حرف زدن شما درباره یک موضوع خاص، هیجان و دیگر احساسات شما نیز از صدایتان مشخص است. این مسئله باعث می‌شود تا شما را راحت‌تر درک کنند، شما را دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند. مخاطبان بازار هدف شما با پادکست احساس خواهند کرد که شما را از قبل می‌شناسند.

7. جذب مشتریان بیشتر در این حالت به راحتی امکان پذیر است.

می‌توان در پایان هر قسمت از پادکست، یک کال تو اکشن قرار داد. این ویژگی مسیر مستقیمی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد تا با شما در ارتباط باشند. در هر حال باید مطمئن شوید که صفحه‌ی فرود، لیست مشترکین ایمیل یا دیگر ابزارها، از قبل آماده شده باشند و در دسترس کاربران باشند.

بنابراین باید همیشه سعی کنید تا دسترسی شنونده‌ها آسان باشد. انجام دقیق این فعالیت‌ها باعث می‌شود تا بتوانید هر بار مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید، تا مخاطبان مشترک ایمیل شما شوند و مقاله‌های آنلاین شما را نیز مطالعه و دانلود کنند.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    پادکست واقعا فوق العاده است. من خودم شخصا هرموقع که بتونم سعی میکنم پادکستهای مورد علاقم رو گوش بدم. متاسفانه تو ایران فعلا پادکست های خیلی قوی تولید نمیشه، خوب هستن اما واقعا نمونه های خارجی خیلی قوی و جذابترن. امیدوارم محتوای صوتی و ویدیویی روز به روز تو سایتهای ایرانی هم قدرت بگیره.

    پاسخ