;
coinex

عادات رفتاری رهبران موفق ؛ چیزی بر خلاف تصور شما!

 

عادات رفتاری رهبران موفق ؛ چیزی بر خلاف تصور شما!

این عادت‌‏ها به علت برداشت اشتباه افراد کمتر استفاده می‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌شوند، اما رهبران موفق این عادات را تمرین می‏‌کنند. تواضع یکی از اصولی‏‌ست که باید جزء رفتار هر مدیری که در دسته رهبران موفق قرار دارد، باشد. تواضع و فروتنی به علت اثرات مختلف، همیشه از آن سوء برداشت می‏‌‏‏‏شود.

تصور بعضی افراد این است که مدیر متواضع و فروتن، ترسوست یا تواضع‌ش ناشی از عدم اعتماد به نفس است. تصور عده‌ای دیگر این است که متواضع بودن مناسب محیط سخت کار نیست. این موارد فقط تصور عده‌ای است و با حقیقت و اصل واقعیت فاصله‏‌ی زیادی دارد.

لغت تواضع اولین بار در کتاب Good to Great به قلم جیم کالینز، جلب توجه کرد. جیم کالینز افرادی را فروتن تلقی می‌‏کند که دارای ترکیب اراده‌‏ی شدید و فروتنی مفرط هستند، این افراد با توجه به اراده‏‌ی فوق‌العاده آنها روی مسائل مهم متمرکز می‌شوند و به نتایج دلخواه‌شان می‏‌رسند.

برونا مارتینوزی، مدیر Clarion Enterprises و نویسنده‌ی کتاب The Leader as a Mench، اذعان دارد: “به همان آدمی تبدیل شوید که دیگران می‌خواهند از او پیروی کنند.”

5 عادت رفتاری رهبران موفق که تواضع و فروتنی را تقویت می‌کند

1. بیش از اندازه‏ حرف نزنید!

به جای آنکه از هر فرصتی برای حرف زدن استفاده کنید، به دیگران اجازه دهید در مرکز توجه قرار بگیرند. این راهکار قدرت بسیار زیادی دارد و نتایج خوبی به جای می‏‌گذارد.

2. سه کلمه جادویی را همیشه در خاطر نگه دارید.

برای رسیدن به هدف‏‌هایتان عبارت “حق با شماست” را فراموش نکنید، این عبارت جادو می‌‏کند.

3. تحت هر شرایطی کنترل رفتارتان را در دست بگیرید.

رهبران موفق همیشه رفتارشان را کنترل می‌‏کنند. اگر جزء آن دسته از مدیران هستید که به نصیحت کردن افرادتان علاقه دارید، یا همیشه کارهایشان را به آنها گوشزد می‌‏کنید اکنون زمان آن رسیده که این رفتار را ترک کنید. آیا می‌‏دانید با تحمیل عقیده‌تان به دیگران مصلحت را نادیده می‌گیرید؟

4. از همکاران‌تان در مورد عملکرد کاری‌‏تان سوال کنید.

سوال کردن از همتایان، در مورد نحوه عملکرد و مدیریت‌‏تان در بسیاری از موارد به پیشرفت ختم می‌‏شود. برای این کار کافیست کمی فروتن باشید و از همکارتان بپرسید “عملکردم چگونه است؟” به یاد داشته باشید در هنگام پاسخ دادن همکارتان نیز تواضع‏ داشته باشید.

5. برای خود الگویی انتخاب کنید.

برای رسیدن به تواضع در کار، فقط باید آن را تمرین کرد، جز این راهی برای فروتن بودن وجود ندارد. به یاد داشته باشید که با به اشتراک گذاشتن موفقیت‏‌هایتان با دیگران، زمینه تواضع را به وجود آورده‏ و تمرین را شروع کرده‌‏اید.

نکات حاشیه‌ای

هنگامی که روند متواضعانه را در پیش می‌گیریم، راهی برای رسیدن به دستاوردهای بیشتر و بزرگ‎‏تر پیدا خواهیم کرد. این‌گونه ما بدون اینکه بر رفتار خود تکیه کنیم و فقط نقطه نظرات خود را قبول داشته باشیم، ذهن را آزاد می‌‏گذاریم و با تمرین‌‏های هرچه بیشتر روز به روز تمایل‏‌مان برای یادگیری از دیگران افزایش می‌‏یابد. نقص‏‌هایمان را می‌‏پذیریم و در جهت رفع آن‏ها تلاش می‌‏کنیم. این استراتژی روند ارتباطی ما با دیگران را بهبود می‏‌بخشد و اعتماد به نفس را به طرفین هدیه می‏‌دهد و سبب کاهش استرس و اضطراب می‌‏شود. مزیت‏‌های رقابتی واضحی در تسلط بر فروتنی وجود دارد.

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر