;
coinex

احساس خوشبختی با کنار گذاشتن این 15 عادت رفتاری!

احساس خوشبختی با کنار گذاشتن این 15 عادت رفتاری!

همه ما عادت‌هایی اشتباه داریم که شاید وجود آنها باعث شده نتوانیم درک و احساس درستی از زندگی داشته باشیم. آیا تاکنون در مورد کنار گذاشتن این عادت‌ها فکر کرده‌اید؟! پس بیایید با کنار گذاشتن این عادت‌های اشتباه دوباره احساس خوشبختی کنیم!

نظر یکی از متخصصان در این زمینه بسیار جالب است. به گفته وی برای رسیدن به بهشت مورد نظر خود، باید از برخی چیزها صرف نظر نمود؛ برای بررسی بیشتر با تکراتو همراه شوید:

این 15 عادت‌ را کنار بگذارید تا احساس خوشبختی کنید!

خانم لومینیتا یک متخصص جدی است که حتی برخی افراد از او به عنوان گورو یا معلم مذهبی یاد می‌کنند. او مطالب مختلف خود را تحت عنوان Purpose Fairy (پری هدف) منتشر می‌نماید. به گفته این متخصص برای دستیابی به احساس خوشبختی باید این 15 عادت اشتباه را کنار گذاشت:

1. از شکایت کردن و غر زدن‌های مداوم پرهیز کنید!

عده‌ای از افراد فکر می‌کنند اگر مدام در حال شکایت کردن باشند و غر بزنند، احساس بهتری در زندگی خواهند داشت. اما باید گفت که این افراد سخت در اشتباه هستند.

شاید این افراد فکر می‌کنند که می‌توانند با غر زدن و شکایت کردن در هر شرایطی، احساس بهتری داشته باشند و موارد آزار دهنده را از ذهن خود دور کنند.

اما خانم لومینیتا سویک در این مورد اصرار دارد که هیچکس قادر نیست شما را ناراحت کند. هیچ شرایطی نمی‌تواند احساس غم و بدبختی را در شما ایجاد کند، مگر اینکه خودتان اجازه‌ی آن را داده باشید.

بنابراین به گفته وی، در این حالت رفتار شما تاثیر گرفته از محیط و اشخاص است که خود شما این اجازه را داده‌اید.

2. سعی نکنید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید!

هیچگاه سعی در تحت تاثیر قرار دادن دیگران نداشته باشید. شما باید اجازه دهید تا مردم بتوانند خودشان حقیقت شما را درک کنند؛ این راهکاری عاقلانه است. حتی اگر با این کار شخصیت غر زن شما نمایان شود. خودتان باشید تا بتوانید در زندگی احساس خوشبختی کنید.

البته این امکان وجود دارد که در جلسه‌های کاری، این رفتار مناسب نباشد. در این شرایط شاید بهتر باشد از کار خود استعفا دهید، چون به نظر می‌رسد که عمیقا به آن نیاز ندارید.

3. سعی کنید ترس‌های خود در زندگی را کنار بگذارید!

برای کنار گذاشتن‌ ترس‌های خود در زندگی تلاش کنید. مطمئن باشید که این تلاش، احساس خوشبختی را به شما هدیه می‌کند. البته ممکن است حتی از فکر رهاسازی ترس‌هایتان نیز در هراس باشید؟! اما باز هم دست از تلاش برندارید.

نظر خانم لومینیتا سویک در این مورد این است که ترس‌ها فقط در ذهن انسان‌ها وجود دارند. البته گاهی ذهن افراد نیز به آنها اجازه ورود نمی‌دهد، که باید گفت در این حالت ذهن غیرقابل نفوذ شده است.

4. سعی کنید وابستگی‌ها را به طور کامل از خود دور کنید!

چطور ممکن است افرادی بتوانند این کار را به درستی انجام دهند، آن هم سرسختانه!؟ در پاسخ باید گفت که در بسیاری مواقع وابستگی‌ها به این افراد معنا می‌بخشد.

خانم سویک به خوبی می‌تواند بین عشق و وابستگی تمایز قائل شود. به گفته وی ترس سرمنشا وابستگی‌ها است، اما عشق واقعی و خالص می‌تواند بسیار مهربان و متواضع باشد.

5. با کنار گذاشتن برچسب‌ها احساس خوشبختی کنید!

در اینجا منظور، برچسب‌های طراحی نیست. دکتر سویک در این مورد معتقد است که باید از قید برچسب‌ها و عناوینی که برای همه چیز در نظر می‌گیریم، رها شویم. به گفته وی این برچسب‌ها روی مردم و رویدادهایی قرار داده می‌شوند که درباره‌ی آنها هیچ چیز نمی‌دانیم.

خیلی مسائل در زندگی وجود دارد که شاید از آنها بی اطلاع باشیم، پس بهتر است آنها را کنار بگذاریم.

6. هیچ وقت به نقد و انتقاد نپردازید!

در فرهنگ‌هایی که خیلی چیزها در آن حالت تبلیغاتی دارد، کنار گذاشتن این مورد بسیار مشکل است. بسیاری از مسائل و اتفاقات زندگی به گونه‌ای هستند که در آنها سعی شده است تا عده‌ای از افراد، به جان عده‌ای دیگر بیافتند.

از درگیری‌های دادگاهی افراد گرفته تا رویدادهای ورزشی و حتی بازی‌های مختلف.

پیشنهاد دکتر سویک در اینجا این است که، به نقد مواردی بپردازیم که نسبت به ما متفاوت هستند. که البته می‌توان این مورد را به همه چیز و همه کس خلاصه کرد!

7. فراموش نکنید که همیشه حق با شما نیست!

نیاز همیشه محق بودن را فراموش کنید. اگر در واقعیت هم حق با شما باشد، چیزی را به دست نخواهید آورد. اینکه همیشه احساس کنید حق با شما است، واقعا چه ارزشی دارد؟ به گفته دکترسویک آیا به راستی نفس شما تا این اندازه بزرگ است؟!

8. هیچوقت به دنبال پیدا کردن مقصر نباشید!

زمانی که مشکلی پیش می‌آید، به جای سعی در رفع آن، معمولا به دنبال پیدا کردن مقصر هستیم، که این کار اشتباه است. البته بسیاری از افراد نیز با این حرف موافقند اما کمتر کسی به آن عمل می‌کند.

دکتر سویک در این مورد معتقد است که با وجود محدودیت‌های موجود هر کسی باید مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیریم.

9. هر چه سریعتر باورهای محدود کننده خود را کنار بگذارید.

به گفته دکتر سویک لازم است تمام افراد بال‌های خود را باز کرده و پرواز کنند. بهتر است همیشه به خود اعتماد داشته باشید و هیچگاه به خودتان نگویید که توانایی انجام برخی کارها را ندارید.

سعی کنید همیشه به توانایی‌های خود واقع گرایانه نگاه کنید. کمترین کاری که می‌توانید در این زمینه انجام دهید، امتحان کردن آن است.

10. نباید در مقابل تغییرات اتفاق افتاده مقاومت کنید.

دکتر لومینیتا سویک در مورد قبول تغییرات اعتقاد دارد که باید سعادت خود را دنبال کرد و تغییرات موجود در این راه را با آغوش باز پذیرفت. وی تاکید دارد که نباید در مقابل تغییرات مقاومت کرد.

البته باید گفت که سعادت برخی افراد در قبول تغییرات نیست. سوالی که در اینجا وجود دارد این است که افراد تا چه حد قادر خواهند بود این سعادتمندی را باور کنند!؟ بروز تغییرات در زندگی می‌تواند قدرتی باورنکردنی داشته باشد اما ممکن است این مورد برای تمام افراد هم صادق نباشد.

11. سعی کنید هیچگاه فرد بهانه جویی نباشید.

به گفته دکتر سویک، حدود 99 درصد از بهانه‌هایی که ما در زندگی و در شرایط مختلف از آنها استفاده می کنیم، اصلا واقعیت ندارند و در واقع باعث می‌شوند تا رشد ما متوقف شود.

بیایید خودمان سعی در پیدا کردن واقعیت داشته باشیم؛ کدامیک واقعی هستند و کدامیک نه. البته کشف حقیقت دشوار است و این عمل کار ساده‌ای نیست. شاید این مورد در اغلب موارد زودگذر باشد.

شاید لازم باشد برای پی بردن به حقیقت، به مرز بین توضیح و بهانه پی ببریم که آن هم بسیار باریک است. البته شاید این مورد نیز خود بهانه‌ای بیش نباشد.

12. هیچوقت مطابق با انتظارات دیگران زندگی نکنید.

استیو جابز، بنیانگذار کمپانی اپل نیز اعتقاد دارد که هیچگاه نباید مطابق با نظر دیگران و انتظارات آنها زندگی کرد. وی به خوبی از این راهکار پیروی می‌کرد. وی تاکید دارد که نباید مانند دیگران زندگی کرد.

البته ممکن است این روش برای بسیاری از افراد که به آن عادت کرده‌اند آسان نباشد و نتوانند آن را اجرا کنند. در مقابل بسیاری از افراد نیز هستند که در تمام طول زندگی خود سعی کرده‌اند تا از وابستگی‌ها رها باشند.

13. برای داشتن احساس خوشبختی ، زندگی در گذشته را رها کنید.

به گفته سویک لازم است همیشه در حال، حضور داشته باشید، اهداف خود را مشخص کنید و چشم انداز دقیقی از آینده خود را در نظر داشته باشید. البته این به معنای کنار گذاشتن تمام نوستالژی‌های زندگیتان نیست.

بهتر است همیشه وقتی به گذشته برگردید که تنها برای درس گرفتن از اشتباهاتتان باشد. سویک معتقد است که زمان حال، تنها چیزی است که در اختیار ما قرار دارد، که البته گذشته نیز در درون آن پنهان است.

14. هیچگاه در گفتگوهای ذهنی سعی در شکست دادن خودتان نداشته باشید.

بسیاری از مردم هستند که همیشه طرز فکری منفی دارند. دکتر سویک در این زمینه معتقد است که تمام چیزهایی که ذهن ما می‌گوید، منفی بوده و در راستای شکست دادن ماست. پس بهتر است که طرز فکر خود را تغییر داد که کاری بس خردمندانه است.

اما گاهی اوقات بعضی از افراد طرز فکری مثبت خستگی ناپذیر دارند و غیر قابل تحمل می‌شوند. این افراد گاها با حس شوخ طبعی نیز بیگانه‌اند. آنها تا حدی به همه چیز مثبت می‌اندیشند که هیچ چیزی قادر به خنداندن آنها نیست.

15. هیچ وقت سعی در کنترل دیگران نداشته باشید.

هستند کسانی که همیشه سعی در کنترل دیگران دارند. این احساس همیشه وسوسه کننده است و با این کار هیچوقت فکر نمی‌کنیم که چیزی با مشکل مواجه شود. باید توجه داشت که امکان با مشکل روبرو شدن راهکارهای ما نیز وجود دارد.

به گفته دکتر سویک باید اجازه داد که هر چیز و هر کسی همان شکل واقعی خود را داشته باشد، زیرا این کار احساس بهتری در انسان ایجاد می‌کند و آن هم احساس خوشبختی است.

.

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر