;
coinex

بررسی تاکتیک های بازاریابی پایدار برای موفقیت در کسب و کار

 

بررسی تاکتیک های بازاریابی پایدار برای موفقیت در کسب و کار

به کار بردن تاکتیک های بازاریابی پایدار برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها قطعا سوددهی دارد و به موفقیت شما در عرصه کسب و کار نیز بسیار کمک خواهد کرد.

وقتی شرکت‌ها و سازمان‌ها بخواهند برای به دست آوردن سود و رسیدن به موفقیت از تاکتیک های بازاریابی پایدار استفاده کنند، کارمندان داخل آن سازمان نیز به حمایت از کسب و کار خواهند پرداخت.

به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگی چون فورد، کوکا کولا، تویوتا و سایر استارتاپ‌های ‌موفق دیگر، در برنامه‌های خود تاکتیک های بازاریابی پایدار را اعمال کرده باشند.

بعضی افراد در این زمینه دیدگاهی متفاوت دارند؛ آنها استفاده از تاکتیک های بازاریابی پایدار در کسب و کارها را اتلاف وقت و منابع می‌دانند و این دیدگاه بسیار نگران کننده است!

مشکلات و خطراتی که در کمین تاکتیک های بازاریابی پایدار قرار دارند به صورت زیر است:

  •  درخواست‌های نامفهوم و غیرقابل درک مصرف کنندگان
  •  عدم درک یک کسب و کار از طرف برخی گروه‌های خاص بازار
  •  نگرانی‌های مربوط به دیدگاه‌های متفاوت مصرف کنندگان
  •  مطرح شدن سوالاتی در مورد تاثیرات آن بر نحوه خرید

شناخت این خطرات و مدیریت کردن صحیح آنها در یک کسب و کار بسیار مهم است. شاید در اینجا به کار بردن تاکتیک های بازاریابی پایدار بتواند تاثیرگذاری موثر و پایداری داشته باشد.

داشتن درک درستی از این مشکلات می‌تواند به یک شرکت کمک کند تا این خطرات را به خوبی پشت سر بگذارد. لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت‌ها در این زمینه موفق بوده‌اند و توانسته‌اند این خطرات را پشت سر بگذارند، اما برخی نیز هنوز در مرحله اول قرار دارند و سردرگم هستند.

استفاده از تاکتیک های بازاریابی پایدار برای تمامی سازمان‌های کوچک و بزرگ مناسب است. بهره‌گیری از این تاکتیک‌ها عملکرد شرکت‌ها را بهبود می‌بخشد و آنها را در رسیدن به موفقیت بیشتر یاری می‌کند.

فضای رقابتی بسیار شدیدی بین شرکت‌ها و در بازارهای تجاری وجود دارد. شرکت‌های مختلفی در بازار وجود دارند که محصولی شبیه به محصول شما را ارائه می‌دهند، شاید با همان کیفیت، همان قابلیت‌ و همان قیمت.

بنابراین در این حالت شما می‌توانید از تاکتیک های بازاریابی پایدار برای متمایز کردن کسب و کار خود استفاده کنید. در این صورت به راحتی می‌توانید با سایر شرکت‌ها رقابت کنید.

البته داشتن یک هدف بزرگتر در مقایسه با سایر سازمان‌های رقیب نیز می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین جذب مشتری جدید و تلاش برای حفظ مشتریان قبلی نیز یک نکته مهم است که باید مورد توجه قرار داده شود.

تاثیر تاکتیک های بازاریابی پایدار در سودآوری شرکت‌ها

تاکتیک های بازاریابی پایدار می‌توانند در یک شرکت اهرمی منجر به سودآوری آن شرکت شوند.

با اطمینان می‌توان گفت که اکثرا شرکت‌ها حداقل برای یک بار هم که شده یک تکنیک و ایده را برای موفقیت بیشتر خود در کسب و کارها استفاده کرده‌اند.

توانایی شرکت‌ها در بازگشت سرمایه نیز بسیار مهم است. بهتر است شرکت‌ها برای این منظور تاکتیک های بازاریابی پایدار را در نظر داشته باشند و براساس خواسته‌های خود و اهداف چشم انداز شرکت، آنها را گسترش دهند.

تکنیک‌های در نظر گرفته شده برای دستیابی به موفقیت یک سازمان، لازم است تا سود و منفعت را به همراه داشته باشد. کارکنان و اعضا باید بتوانند از این تاکتیک‌ها به عنوان یک منبع غنی استفاده کنند.

شرکت‌هایی که دارای وب سایت هستند و در وب سایت خود دائما به انتشار مطالب مختلف می‌پردازند، لینک و گزارش قرار می‌دهند، حتما به این تاکتیک های بازاریابی پایدار نیاز خواهند داشت.

در واقع تلاش‌های شما برای بازاریابی و معرفی شرکتتان، نشان دهنده‌ی ارزش‌هایی است که کمپانی شما به مشتریانش و جوامع ارائه می‌دهد.

نکته مهم و جالب دیگری که لازم است در اینجا به آن اشاره کنیم این است که وقتی شما در مورد تلاش‌های شرکت خود در حال صحبت با شخصی هستید، حتما پاسخ به سوالات زیر را در صحبت‌های خود در نظر داشته باشید:

  •  شرکت شما چه منافعی را برای مشتریان در نظر دارد؟
  •  شرکت شما در حل چه مشکلاتی به مردم کمک می‌کند؟
  •  شرکت شما چگونه در حل این مشکلات به دیگران کمک می‌کند؟
  •  آیا شرکت شما برای جامعه مفید است و چرا؟
  •  کارکنان شرکت شما را چه کسانی تشکیل می‌دهند و آیا آنها مهارت کافی برای ارائه ارزش‌ها به افراد و جامعه را دارند؟
  •  اهداف شرکت شما چیست و شرکت شما توانایی کمک به چه جوامعی را دارد و چگونه به این جوامع کمک می‌کند؟

تحقیقات مختلفی در این زمینه انجام شده است، براساس نتایج این تحقیقات باید گفت که مصرف کنندگان بیشتر دوست دارند تا با برندهایی که با آنها کار می‌کنند ارتباط عمیقی داشته باشند.

در این راستا استفاده از تاکتیک های بازاریابی پایدار و بستر شبکه‌های اجتماعی به شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا بتوانند یک ارتباط احساسی را با مشتریان و مصرف کنندگان خود برقرار کنند و نظریات آنها را نیز مهم بدانند.

همچنین در ادامه باید گفت که ارتقای تکنولوژی سبز کمپانی، نوآوری اجتماعی و ابتکارات مربوط به محیط زیست، کمک می‌کنند که شرکت‌ها بتوانند ارتباطات عمومی مثبت و رایگانی را با مصرف کنندگان برقرار کنند.

شرکت‌ها و سازمان‌های موفق همیشه در پی یافتن راه‌های نوآورانه و کشف‌های جدید هستند و سعی دارند از طریق این اکتشافات در برطرف کردن مشکلات جهان بکوشند.

بازاریابان نیز همیشه در تلاشند تا بتوانند به صورت همگام و با استفاده از محتوای مرتبط، داستان‌هایی را تعریف کنند که شرکت از طریق آنها به رفع مشکلات جامعه پرداخته است.

.

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر