;
coinex

برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی از طریق سامانه 195

برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی از طریق سامانه 195

وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات، از راه‌اندازی سامانه پیامکی 195 به منظور برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی خبر داد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

محمد جواد آذری ‌جهرمی اعلام نمود که با استفاده از سامانه پیامکی 195 برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی که به مشترکین تلفن‌همراه ارسال می‌گردد، امکان پذیر خواهد شد.

مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری نیز اعلام نمود که امکانات سامانه پیامکی 195 توسعه داده شده و از این پس مشترکین می‌توانند شماره‌ای را که از طریق آن پیامک تبلیغاتی دریافت کرده‌اند را به سامانه 195 ارسال کنند.

 

بیشتر بخوانید: ارسال پیامک های تبلیغاتی با شماره های شخصی ساماندهی می شوند!

 

برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی از طریق سامانه 195

در حال حاضر، پیامک‌های انبوه از سه طریق شماره‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و سرشماره‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود.

مشترکین می‌توانند شماره ارسال کننده پیامک را برای شماره‌های تلفن ثابت به همراه کد مانند ********021 و ********026 و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***1000 و ***2000 و ***3000 و ***5000 برای سامانه 195 ارسال کنند.

مشترکینی هم که از دریافت پیامک انبوه تبلیغاتی از شماره‌های شخصی شکایت دارند، می‌توانند شماره تلفنی که پیامک تبلیغاتی از طریق آن ارسال شده است را به صورت *********09 به شماره 195 ارسال کنند.

بنابراین برای شکایت از فرد ارسال کننده پیامک تبلیغاتی لازم است تا شماره مورد نظر به سامانه 195 ارسال گردد. این پیامک ارسالی برای تمامی مشترکین رایگان است و هیچ هزینه‌ای در بر ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعلام نمود که این سامانه براساس یک سری مکانیزم‌ها پردازش‌های هوشمندی انجام می‌گیرد. در ادامه برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی وقتی انجام می‌شود که مشخص گردد این شماره، پیامکی مبنی بر مزاحمت ارسال کرده است.

در آخر و در صورت تایید ارسال پیامک تبلیغاتی توسط شماره مورد نظر، گزارش‌دهی لازم انجام می‌گیرد و آن شماره مسدود می‌شود. محمد جواد آذری جهرمی از اینکه این سامانه بتواند ناراضایتی‌ها را در این زمینه از بین ببرد، ابراز امیدواری نمود.

 

بیشتر بخوانید: جلوگیری از ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی

 

برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی از طریق شماره‌گیری کد

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام نمود که علاوه بر استفاده از سامانه 195، مشترکین می‌توانند همانند گذشته، برای برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی و عدم دریافت پیامک انبوه ارسالی از سرشماره‌‌های تبلیغاتی کد #800 * را شماره‌گیری کنند تا دریافت پیامک تبلیغاتی برای آنها غیرفعال شود.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر