;
coinex

اعلام تعرفه های جدید اینترنت ثابت !

اعلام تعرفه های جدید اینترنت ثابت !

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات تعرفه های جدید اینترنت ثابت پرسرعت غیرحجمی را اعلام کرد. با تکراتو همراه باشید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود جدول تعرفه های جدید اینترنت ثابت را منتشر نمود. وی تاکید نمود که این تعرفه‌ سرویس‌های غیرحجمی براساس یک مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) بنا شده‌اند.

به گفته آذری جهرمی سقف مصرف منصفانه بین ۱۸ شرکت فعال در ارائه سرویس به رقابت گذاشته خواهد شد. در این زمینه شرکت‌ها موظف هستند تا جزئیات مصرف منصفانه خود را در اختیار کلیه مشترکین قرار دهند. به گفته آذری این فضای رقابتی به نفع مصرف‌کننده نهایی خواهد بود.

زمان اجرای مصوبه تعرفه های جدید اینترنت ثابت

محمد جواد آذری جهرمی، زمان اجرای مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت اینترنت غیرحجمی را پیش از دهم آذرماه اعلام کرد و تاکید نمود که تعرفه های جدید اینترنت ثابت حجمی نیستند و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکت‌ها باید به ارائه سرویس، در حداقل سرعت پایه (۱۲۸ کیلو بیت در ثانیه) تا پایان دوره ماهانه بپردازند.

اینترنت غیرحجمی برای موبایل نیست!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اعلام نمود که تعرفه های جدید اینترنت ثابت صرفا برای دسترسی ثابت هستند و برای اینترنت موبایل قابل استفاده نیستند. وی در ادامه اعلام نمود که در مصرف منصفانه، ترافیک داخلی حداقل دو برابر ترافیک بین‌الملل لحاظ می‌گردد.

جهرمی در پایان از تمام افرادی که در تدوین و تصویب این نظام جدید، نظرات خود را اعلام کرده بودند، تشکر نمود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد که اطلاعات بیشتر در مورد اینترنت ثابت پرسرعت غیرحجمی، توسط سازمان تنظیم مقررات به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

جداول مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت اینترنت غیرحجمی به صورت زیر است:

  • تعرفه ارائه خدمت دسترسی پرسرعت ثابت مبتنی بر سیم مسی (ADSL)

نرخ بیت دانلود (بیت بر ثانیه) سقف تعرفه ماهانه ارائه خدمت (هزار ریال)
512K 125
1M 200
2M 250
3M 350
4M 400
8M 500
16M 800

 

  • تعرفه ارائه خدمت دسترسی پر سرعت ثابت مبتنی بر VDSL و فیبر

 20M 2000
30M 2500
50M 3000

 

توجه: کف تعرفه ماهانه هر یک از سطوح جداول فوق به میزان 80 درصد سقف تعرفه ماهانه سطح مربوط، تعیین می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر