;
coinex

فعال سازی هات اسپات آیفون [+آموزش تصویری تنظیمات هات اسپات در iOS]

فعال سازی هات اسپات آیفون به‌سادگی امکان‌پذیر است؛ کافی‌است چند مرحله را پشت سر بگذارید تا بتوانید شبکه اینترنت آیفون خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین به شما می‌گوییم که چطور با آیفون خود به هات اسپات گوشی‌های دیگر وصل شوید.

در صورتی که بلد باشید چگونه هات اسپات آیفون یا همان نقطه اتصال Wi-Fi را فعال کنید، می‌توانید داده‌ گوشی خود را با سایر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارید. اگر دائما در حال رفت‌وآمد هستید یا به‌واسطه کار خود باید در هر لحظه‌ای به اینترنت دسترسی داشته باشید، به خوبی متوجه اهمیت هات اسپات می‌شوید.

معمولا در مکان‌های عمومی به Wi-Fi دسترسی نداریم، اما در شرایطی که با نحوه فعال کردن هات اسپات در اسمارت‌فون خود آشنا باشیم، به‌راحتی می‌توانیم لپ تاپ یا سایر دستگاه‌های خود را به اینترنت خط متصل کنیم. البته، برخی از کاربران فقط در منزل و محل کار به اتصال اینترنت نیاز دارند و اکثر اوقات در مکان‌های عمومی از دستگاه‌های خود استفاده نمی‌کنند. با این‌حال، برای این دسته از کاربران نیز آشنایی با تنظیمات مختلف گوشی و نحوه فعال کردن هات اسپات خالی از لطف نخواهد بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نحوه فعال سازی هات اسپات آیفون

پیش از این‌که ببینیم هات اسپات آیفون 13 کجاست و روش فعال سازی هات اسپات آیفون 13 چگونه است، باید به این نکته اشاره کنیم که در حال‌حاضر آیفون 13 نیز مانند نسل جدید پرچمدارهای آیفون از سیستم‌عامل iOS17 پشتیبانی می‌کند، بنابراین تنظیمات هات اسپات آیفون 13 و 14 و 15 و برخی از گوشی‌های قدیمی‌تر آیفون، تفاوتی ندارد و بعد از مطالعه این مطلب، درواقع نحوه فعال کردن هات اسپات آیفون 15 و 14 را نیز یاد گرفته‌اید.

فعال سازی هات اسپات آیفون 15
نحوه فعال سازی هات اسپات آیفون

برای روشن کردن هات اسپات آیفون ابتدا اپلیکیشن تنظیمات را باز کنید. در این بخش، تنظیمات بخش‌های مختلف به صورت جداگانه قرار گرفته‌اند؛ برای مثال تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن‌ها از تنظیمات بخش اینترنت و داده‌ها، از یکدیگر جدا هستند و به این ترتیب، پیدا کردن تنظیمات‌ مختلف کار دشواری نخواهد بود.

هات اسپات آیفون

در ادامه، گزینه Personal Hotspot را انتخاب کنید. اکنون به رمز ورود Wi-Fi دسترسی پیدا می‌کنید و با انتخاب گزینه Wi-Fi Password می‌توانید رمز وای فای را مشخص کنید.

هات اسپات آیفون 15

دقت کنید که پیش از فعال کردن هات اسپات در آیفون 13 یا هر آیفون دیگری با iOS 15 به بالا، یک رمز مناسب برای شبکه وای فای خود انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید، رمزهای کوتاه، قابل اطمینان نیستند و با رمزهای کوتاه نمی‌توانید امنیت شبکه را به خوبی تامین کنید.

فعال سازی هات اسپات آیفون

 

بعد از انتخاب پسورد، گزینه Done را که در قسمت بالا، سمت راست صفحه قرار دارد انتخاب کنید.

فعال سازی هات اسپات در آیفون
فعال سازی هات اسپات در آیفون

بالای گزینه Wi-Fi Password، گزینه Allow Others to Join را مشاهده می‌کنید که برای فعال کردن هات اسپات باید آن را انتخاب کنید. اگر وای فای خاموش باشد، دو گزینه Turn on Wi-Fi and Bluetooth و USB Only برای شما نمایش داده می‌شود که در این صورت باید Turn on Wi-Fi and Bluetooth را انتخاب کنید.

تنظیمات هات اسپات در آیفون

اما اگر وای فای روشن باشد، گزینه‌های Turn on Bluetooth و Wi-Fi and USB Only را مشاهد خواهید کرد که در این صورت، باید گزینه Wi-Fi and USB Only را انتخاب کنید. اگر مراحل فعال کردن هات اسپات آیفون را به درستی پشت‌سر گذاشته باشید، می‌توانید صفحه انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید و به Home Screen برگردید.

همان‌طور که پیش از این گفتیم، مراحل ذکر شده برای فعال سازی هات اسپات آیفون 13 با iOS 15 به بالا و فعال کردن هات اسپات آیفون 14 و 15 با iOS 16 و iOS 17 نیز یکسان هستند.

بیشتر بخوانید:

الگوریتم ریلز اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه اتصال آیفون به هات اسپات سایر دستگاه‌ها

اکنون که با نحوه فعال کردن هات اسپات در آیفون 15 و دیگر نسخه‌های iOS آشنا شده‌اید، بد نیست نگاهی به شیوه اتصال اسمارت‌فون‌های اپل به هات اسپات دیگر دستگاه‌ها داشته باشیم؛ چراکه امکان دارد گاهی اوقات برای انجام برخی از کارهای ضروری، به اینترنت دسترسی نداشته باشید و تنها راه‌حل شما، وصل شدن به هات اسپات یک گوشی دیگر باشد.

تنظیمات هات اسپات آیفون 15
تنظیمات هات اسپات آیفون 15

برای شروع، وای فای دستگاهی را که می‌خواهید به آن متصل شوید، روشن کنید. سپس وای فای آیفون خود را روشن کرده و هات اسپات دستگاه مورد نظر را از لیست شبکه‌های وای فای آیفون پیدا کنید. در آخر، با وارد کردن پسورد هات اسپات می‌توانید به آن متصل شوید. خوشبختانه استفاده از سیستم‌عامل iOS 17 و نسخه‌های قبلی آن بسیار راحت‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید و نحوه فعال کردن هات اسپات در iOS 15 و نسخه‌های جدیدتر یا قدیمی‌تر آن، به راحتی قابل یادگیری است.

بیشتر بخوانید:

گران ترین سلبریتی ها در اینستاگرام

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

چرا گاهی اوقات نمی‌توانیم وای فای گوشی را با سایر دستگاه‌ها به اشتراک بگذاریم؟

گاهی اوقات امکان دارد که مراحل فعال سازی هات اسپات آیفون را به درستی طی کرده باشیم، اما همچنان قادر به اشتراک گذاشتن اینترنت برای سایر دستگاه‌ها مثل لپ تاپ نباشیم. از جمله دلایلی که می‌تواند برای تنظیمات هات اسپات iOS مشکلاتی را به وجود آورد، باگ‌های نرم‌افزاری هستند که امکان دارد برای برخی از کاربران ایجاد شوند.

برای جلوگیری از باگ‌های نرم‌افزاری یا حذف باگ‌های سیستم‌عامل iOS، توصیه می‌شود که همیشه سیستم‌عامل گوشی را به جدیدترین نسخه آن آپدیت کنید. برای به‌روز کردن سیستم‌عامل می‌توانید از طریق بخش Setting به General و Software Update مراجعه کنید. اگر آپدیت جدیدی برای سیستم‌عامل گوشی شما در دسترس باشد، در بخش Software Update می‌توانید آن را مشاهده کنید.

فعال کردن گزینه Maximize Compatibility یکی دیگر از راه‌حل‌هایی است که برای برطرف کردن مشکل هات اسپات آیفون موثر خواهد بود. بعد از سری آیفون 12، گوشی‌های آیفون به ویژگی‌های شبکه‌محور متفاوتی مجهز شدند و به همین دلیل، هنگام اتصال دستگاه‌های قدیمی‌تر به آیفون‌های چند سال اخیر، امکان دارد مشکلاتی برای هات اسپات به وجود بیاید. طبق ادعای اپل، با فعال کردن گزینه Maximize Compatibility می‌توانید مشکل هات اسپات را حل کنید. برای دسترسی به Maximize Compatibility، می‌توانید به Setting سپس Personal Hotspot مراجعه کنید.

فعال سازی هات اسپات در آیفون
فعال سازی هات اسپات در آیفون

یکی دیگر از راه‌حل‌های قدیمی که برای برطرف کردن هر مشکل نرم‌افزاری در تمام دستگاه‌های الکترونیک استفاده می‌شود، ریست کردن دستگاه است که برای حل کردن مشکل هات اسپات در iOS نیز موثر خواهد بود. همچنین، توصیه می‌شود دستگاهی که می‌خواهید داده‌‌ی خود را با آن به اشتراک بگذارید یا از وای فای آن استفاده کنید، ریست کنید.

در آخر، اگر روش‌های ذکر شده کمکی به حل شدن مشکل وای فای نکردند، بد نیست که از آی‌کلاود خارج شوید. طبق گزارش‌های منتشر شده، برخی از کاربران فقط با خارج شدن از آی‌کلاود موفق شدند که مشکل اتصال هات اسپات را برطرف کنند، با این‌حال نمی‌توان با اطمینان گفت که این کار چگونه به هات اسپات گوشی کمک می‌کند، اما در صورتی که با ریست کردن، استفاده از گزینه Maximize Compatibility یا آپدیت کردن سیستم‌عامل به نتیجه نرسیدید، امتحان این روش نیز خالی از لطف نخواهد بود.

جمع‌بندی

در این مطلب، روش فعال سازی هات اسپات آیفون را به شما آموزش دادیم و اگر از کاربران جدید سیستم‌عامل iOS هستید و این سوال برای شما پیش آمده که چجوری هات اسپات آیفون فعال کنم یا هات اسپات آیفون 15 کجاست، می‌توانید مراحلی که به شما آموزش دادیم را قدم‌به‌قدم طی کنید و در کمتر از 1 دقیقه، هات اسپات گوشی آیفون خود را فعال کنید.

سوالات متداول

نحوه فعال سازی هات اسپات آیفون چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم، روشن کردن هات اسپات گوشی‌های آیفون تفاوت چندانی ندارد و از طریق مراحل زیر، تقریبا می‌توانید هات اسپات تمام اسمارت‌فون‌های اپل را فعال کنید.

  • مراجعه به اپلیکیشن تنظیمات گوشی
  • انتخاب گزینه Personal Hotspot
  • انتخاب پسورد
  • تایید پسورد
  • فعال کردن گزینه Allow Others to Join
  • روشن کردن وای فای و انتخاب گزینه مربوط به وای فای

اگر مشکل هات اسپات آیفون برطرف نشد باید چه کاری کنیم؟

در صورتی که با ریست کردن، استفاده از گزینه Maximize Compatibility یا آپدیت کردن سیستم‌عامل به نتیجه نرسیدید، می‌توانید از آی‌کلود خارج شوید. در این مقاله توضیح دادیم که چگونه هرکدام از این روش‌ها را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

منبع: optus

نظر شما درباره نحوه فعال کردن هات اسپات آیفون و روش‌های برطرف کردن مشکل هات اسپات در اسمارت‌فون‌های اپل چیست؟ به‌نظر شما از چه روش‌های دیگری می‌توانیم برای برطرف کردن مشکل Wi-Fi استفاده کنیم؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (25 نظر)

    ایا میتونیم اینترنت رو با هات اسپات ایفون به گوشی های دیگه مثلا شیائومی یا سامسونگ وصل کنیم

    پاسخ

    متشکرم شما فوق العاده اید

    پاسخ

    خیلی عالی بود ممنون از راهنمایی تون لایک فراوان

    پاسخ

    بی نظیرید خیلی گشتم تا اینجا تونستم پیدا کنم تشکر فراوان

    پاسخ

    مرسی و ممنون بابت اموزش راحت و سریع که به اشتراک گذاشتید متشکر

    پاسخ

    سلام
    من هات اسپات گوشیم رو فعال کردم بعد سیم کارتم رو عوض کردم الان که دوباره سیم قبلی رو گذاشتم داخل گوشیم هات اسپاتش خراب شده باید چیکارش کنم
    با روش قبلی دیگه وصل نمیشه

    پاسخ

    خیلی ممنونم از راهنماییاتون

    پاسخ

    سلام ببخشید میشه زود به من جواب بدید، من با لب تاب قبلا به نت گوشی آیفون ۶ خودم وصل میشدم ولی الان نمیدونم چرا وای فای گوشی میزنه نو کانکت؟ یعنی وای فای روشن نمیشه فقط بلوتوث که اون هم لب تاب بهش وصل نمیشه

    پاسخ

    من تمام مراحل رو انجام دادم ولی وقتی ب قسمت تنظیمات برگشتم درست نشد،چرا؟

    پاسخ

    سلام تشکر مفید بود

    پاسخ

    سلام خسته نباشید ، ممنون از راهنمایی بسیار دقیق شما ،

    پاسخ

    یک دنیا ممنونم. کارم راه افتاد. عالییییییییییییی.

    پاسخ

    سلام من همه ی این کارارو انجام دادم ولی روی گوشی دیگران اصلا من رو نشون نمیده باید چیکار کنم ؟

    پاسخ

    ببینید من کلا روش هات اسپات کردن موبایل برای استفاده از اینترنت رو حتی در شرایط وجود مودم و سالم بودن اون هم ترجیح میدم به این خاطر که دیگه هیچ جوره نمیشه هکش کرد یا حداقل من ندیدم مودم رو هر چه قدر هم که امن کنی باز قابل هکه مخصوصا داخل ایران که چنین موضوعی دور از ذهن نیست مورد بعدی هم اینکه تو تنضیمات هات اسپات خیلی سریع و بدون نیاز به طی کردن مراحل طولانی به شما نشون میده چند تا دیوایس به نت شما متصل هستند که اینم خودش یه امتیاز ویژه دیگس

    پاسخ

    سلام من ایواسم دهه میخواستم ببینم چطوری وای فای دایرکتمو روشن کنم؟؟
    ممنون ار سایت خوبتون

    پاسخ

    اصلا به دردم نخورد

    همش الکی بود

    پاسخ

    سلام من روى ایپدم داخل ستینگ – سیولردیتا- …. رفتم ولى سیولردیتا نت ورک را نداره و iOS من هم ٩.٣.۵ هست ،، خیلى سعى کردم نتونستم ان طور که گفتید هات اسپات را ظاهر و فعال کنم تا حدى باعث تعجبم شده داخل سیولردیتا که ایپد من نشان میده اصلاً شباهتى به ان تصاویرى که شما نشان داده اید نداره!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟! ممنون میشوم که رفع ابهام کنید تشکر. دَوَلُّو

    پاسخ

    سلام ، احسنتتت?

    پاسخ

    سلام من ای او اسم ده هستش ولی وقتی username رو میزنم و بعد بر میگردم هیچ کدوم از اون نوشته ها رو نداره و دوباره بر میگردوم اون چیزی که زدم پاک میشه
    میشه بگید چیکار کنم

    پاسخ

    ممنون عالی بود

    پاسخ

    ببخشید من ای یو اسم ١٠ هستش ولی هیچکدوم ازین گزینه هارو مداره که بخوام هات اسپات رو نصب کنم چیکار باید بکنم؟؟میشه جواب بدین؟

    پاسخ

    مگه نصب کردنیه مردک.باید بسازی

    پاسخ

    من گوشیمو اپدیت کردم ولی گزینه هات اسپات رو ندارم 

    پاسخ

    هات اسپاتو باید بسازین براش

    پاسخ