;
coinex

بررسی نحوه رجیستر شدن گوشی های خریداری شده توسط مسافران

بررسی نحوه رجیستر شدن گوشی های خریداری شده توسط مسافران

از 28 مهر ماه طرح رجیستر شدن گوشی موبایل آغاز شد.  در ادامه، مانیتورینگ شبکه انجام شد و سپس قرار بود تا مدل‌های ممنوعه موبایل در این طرح مشخص شوند.

از جمله مدل‌های ممنوعه موبایل در طرح رجیستری، گوشی آیفون 10 است و هنوز مدل دیگری اعلام نشده است. از این پس گوشی‌های قاچاق در کشور سرویس نمی‌گیرند و واردات گوشی از طریق گمرک امکان پذیر است.

اما در این میان عده‌ای از مسافران نیز همراه خود گوشی‌هایی را به کشور وارد می‌کنند که این گوشی‌ها نیز مشمول این طرح خواهند بود.

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، مسئولان اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، هم‌زمان با عملیاتی سازی طرح رجیستر شدن گوشی در کشور، از چگونگی رجیستر شدن گوشی‌های تلفن‌ همراه مسافرانی که با خود به کشور می‌آورند، خبر دادند.

براساس اقدامات انجام شده، پس از اجرای این طرح، کسانی که اقدام به واردات گوشی‌های مسافرتی در قالب سوغاتی می‌نمایند نیز می‌توانند گوشی‌های خود را رجیستر کرده و در شبکه اپراتورهای تلفن همراه ایران، فعال کنند.

 

بیشتر بخوانید: طرح رجیستری موبایل چیست؟ ضرورت اجرای این طرح و فواید آن در کشور

 

نحوه رجیستر موبایل مسافران

مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در بخشنامه‌ای نحوه واردات تلفن همراه مسافری را اعلام کرده است.

اگر مسافرانی که به کشور وارد می‌شوند، در خارج از کشور گوشی خریداری کرده باشند، باید تلفن همراه خود را در هنگام ورود به کشور، به گمرک محل ورود خود اظهار نمایند.

در ادامه گمرک ایران، مقررات مسافری و شرایط غیر تجاری را در مورد این دستگاه تلفن همراه لحاظ می‌کند. حقوق گمرکی و سود بازرگانی و عوارض متعلقه، به میزان دو برابر دریافت می‌شود و در ادامه گمرک نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام می‌نماید.

در این بخشنامه تأکید شده است که در صورت عدم اظهار تلفن همراه، عدم پرداخت حقوق ورودی و همچنین عدم درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور،  امکان رجیستر شدن گوشی وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن نیز بر عهده مسافر است.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    حقوق گمرکی و سود بازرگانی و عوارض متعلقه، به میزان دو برابر دریافت می‌شود..!؟
    اینو یه توضیح میدید؟؟
    یعنی منه مسافر که اگه از دبی بخوام یه گوشی که حداقل 3 میلیون تومن خریدم رو وارد کشور کنم باید چقد هزینه پرداخت کنم که ثبت شناسه بشه..؟؟
    توضیح بدید خواهشا
    ممنون

    پاسخ