;
coinex

لوله‌های انتقال حرارت در گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 نیز دیده خواهد شد

لوله‌های انتقال حرارت در گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 نیز دیده خواهد شد
لوله‌های انتقال حرارت توسط سامسونگ و به منظور کاهش گرمای تولید شده در گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 نیز به کار گرفته خواهد شد. این خبر بعد از شنیده شدن شایعاتی مبنی بر اینکه سامسونگ ممکن است از لوله های گرمایی در گوشی‌های پرچمدار سال آینده خود استفاده نکند، منتشر شد.

مهمترین دلیل برای استفاده نکردن این کمپانی کره‌ای از لوله های انتقال حرارت در مدل‌های پرچمدار سال آینده خود، گران شدن قیمت این دستگاه‌ها عنوان شده است. اگرچه ماهیت وجودی این لوله‌ها به منظور کاهش دمای و جلوگیری از گرمای بیش از حد در تلفن های همراه است، اما تنها راه ممکن نیست. برای این موضوع می‌توان از راه‌های جایگزین دیگری نیز استفاده کرد.

به عنوان مثال برخی از برندهای بزرگ گوشی‌ساز دنیا به دنبال راه‌های دیگری برای خنک نگه داشتن گوشی‌های هوشمند خود هستند. یکی از این روش‌های جایگزین استفاده از اتاق بخار است. هرچند گفته می‌شود که این روش به زودی جایگزین لوله های انتقال گرما در گوشی‌های هوشمند خواهد شد، اما به نظر نمی‌رسد که استفاده از شیوه اتاق بخار زودتر از سال 2019 اجرایی شود.

در این گزارش به این نکته اشاره شده است که اتاق‌های بخار احتمالا گزینه گران‌تری از لوله های حرارتی هستند، اما به دلیل افزایش توانایی در دفع حرارت، گزینه جذاب‌تری به نظر می‌رسد. البته تا زمانی که آزمایشات بیشتری انجام نشود، نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که کدام فناوری عملکرد ایمن‌تری در گوشی‌های هوشمند خواهد داشت.

یکی از موضوعاتی که باعث شده تا تکنولوژی اتاق بخار هنوز برای استفاده در گوشی‌های هوشمند آماده نشود، حجم و اندازه آن است. این فناوری هنوز به اندازه‌‌ی مناسبی نرسیده که بتواند در گوشی‌های هوشمند، بدون تغییر در اندازه آنها مورد استفاده قرار گیرد.

سامسونگ در زمان ساخت گلکسی اس 7 و مدل اج آن، استفاده از لوله‌های انتقال گرما را آغاز کرد و از همان زمان به بعد این سیستم را در گوشی‌های گلکسی اس و گلکسی نوت خود بکار گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر