;
coinex

مالکوم یانگ (Malcom Young) موسیقیدان گروه هارد راک AC/DC درگذشت

مالکوم یانگ (Malcom Young) موسیقیدان گروه AC/DC
مالکوم یانگ (Malcom Mitchell Young) موسس، گیتاریست، خواننده دوم و آهنگساز گروه استرالیایی ای سی دی سی (AC/DC) روز گذشته پس از چند سال بیماری در سن 64 سالگی در گذشت.

بر اساس اعلام وب سایت رسمی این گروه بسیار موفق سبک هارد راک، مالکوم یانگ پس از نزدیک به یک دهه جدال با بیماری‌های روانی، روز گذشته (17 نوامبر سال 2017 میلادی) در منزل شخصی و در کنار خانواده و در سن 64 سالگی، دار فانی را وداع گفت. گروه AC/DC با اعلام این خبر، مراتب تاسف خود را از دست دادن این عضو بسیار موثر و قدیمی گروه اعلام نمود.

زندگینامه مالکوم یانگ

مالکوم یانگ در روز 6 ژانویه سال 1953 میلادی در شهر گلاسکو (Glasgow) کشور اسکاتلند و در یک خانواده پر جمعیت 10 نفره به دنیا آمد. در دوران کودکی به همراه خانواده و دو برادرش جورج (George) و انگوس (Angus) و خواهر بزرگش مارگارت (Margaret) به شهر سیدنی کشور استرالیا مهاجرت نمود.

مالکوم یانگ (Malcom Young) موسیقیدان گروه AC/DC

تاسیس گروه AC/DC

در سال 1973 میلادی و در سن 20 سالگی به همراه برادرش انگوس یانگ (Angus Young) گروه AC/DC را تاسیس نمود و دیو اوانس (Dave Evans) نیز به عنوان خواننده به آنها ملحق شد. در سال 1976 مالکوم یانگ به همراه گروه به انگلستان بازگشته و فعالیت جدی خود را شروع نمودند و بن اسکات (Bon Scott) نیز به عنوان خواننده اصلی به جمع آنها اضافه شد.

مالکوم یانگ (Malcom Young) موسیقیدان گروه AC/DC

در سال 1980 میلادی و پس از مرگ ناگهانی بن اسکات، برایان جانسون (Brian Johnson) به آنها ملحق شد و نتیجه این همکاری آلبوم بسیار مشهور و موفق Back In Black در همان سال بود. در سال 2014 مالکوم یانگ دچار مشکلات جدی جسمانی و روانی شد و توانایی همراهی با گروه AC/DC را از دست داد.

سبک نوازندگی و آهنگسازی

مالکوم یانگ یکی از تاثیر گذارترین و موفق ترین نوازنده‌ها و آهنگسازان سبک موسیقی هارد راک در تاریخ به حساب می آید. سبک کاری وی نیز برگرفته از راک اند رول (Rock & Roll) و بلوز (Blues) دهه‌های 1950 و 1960 میلادی بود.

مالکوم یانگ توانایی‌های بسیاری در نوازنده گیتار ریتم (Rhythm Guitar) داشت و با استفاده از تکنیک خاص خود در استفاده از آمپی فایرهای ساخت شرکت مارشال (Marshall)، به همراه جیمز هتفیلد (James Hetfield) از ابر گروه سبک هوی متال (Heavy Metal) جهان، گروه متالیکا (Metallica) و دیو ماستین (Dave Mustaine) نوازنده، آهنگساز، خواننده و موسیقیدان گروه هوی متال مگادث (Megadeth) از بهترین نوازنده‌های گیتار ریتم به حساب می آید.

ابزار و ادوات موسیقایی مورد استفاده

مالکوم یانگ معمولا از یک گیتار الکتریک قرمز رنگ مدل G6131 ساخت شرکت Gretsch استفاده می‌نمود. از دیگر سازهای مورد استفاده مالکوم یانگ می‌توان به گیتار مدل تله کستر (Telecaster) ساخت شرکت فندر (Fender)، گیتار سفید رنگ ساخت شرکت Gretsch و سیم‌های ساخت شرکت گیبسون (Gibson) و آمپلی فایرهای شرکت مارشال استفاده می‌نمود.

از سال 1995 میلادی تا سال 2011 میلادی نیز شرکت Gretsch یک مدل گیتار اختصاصی با نام Malcon Young Signature در دو گونه مجهز به یک ست پیک آپ (Pick Up) و دو ست پیک آپ را در خط تولید خود قرار داد.

سابقه کاری

مالکوم یانگ به همراه گروه AC/DC سابقه‌ای بسیار و رزومه‌ای پرکار داشت. ولی به همراه این گروه 17 آلبوم استودیویی، 5 آلبوم زنده، 2 موسیقی فیلم و 13 آلبوم ویدیویی منتشر نمود. آلبوم‌های استودیویی که مالکوم یانگ در آن ها حضور داشت عبارتند از:

  1. High Voltage (سال 1975 میلادی نسخه استرالیایی)
  2. N.T (سال 1975 میلادی نسخه استرالیایی)
  3. High Voltage (سال 1976 نسخه بین المللی)
  4. Dirty Deeds Done Dirt Cheap (سال 1976 میلادی)
  5. Let There Be Rock (سال 1977 میلادی)
  6. Powerage (سال 1978 میلادی)
  7. Highway To Hell (سال 1979 میلادی)
  8. Back In Black (سال 1980 میلادی)
  9. For Those About To Rock We Salute (سال 1981 میلادی)
  10. Flick of The Switch (سال 1983 میلادی)
  11. Fly on the Wall (سال 1985 میلادی)
  12. Blow Up Your Video (سال 1988 میلادی)
  13. The Razors Edge (سال 1990 میلادی)
  14. Ballbreaker (سال 1995 میلادی)
  15. Stiff Upper Lip (سال 2000 میلادی)
  16. Black Ice (سال 2008 میلادی)
  17. Rock Or Bust (سال 2014 میلادی)

از موسیقی‌های فیلمی که توسط گروه AC/DC و مالکوم یانگ ساخته شده بود، می‌توان به موسیقی‌های فیلم Iron Man 2 در سال 2010 میلادی (که در کشورهای اتریش، کانادا، فرانسه، آلمان، نروژ، نیوزیلند، سوئد، سوئیس، انگلستان، آمریکا و استرالیا به صدر جدول پرفروشترین آلبوم دست یافت) و موسیقی فیلم Who Made Who در سال 1986 میلادی اشاره کرد.

افتخارات و موفقیت‌های موسیقایی

مالکوم یانگ به همراه گروه AC/DC موفق به کسب افتخارات بسیاری در زمینه موسیقی گردید. از نمونه موفقیت‌های وی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نامزدی در جشنواره American Music Awards در سال 1982 میلادی (بهترین گروه راک)
  • برنده جایزه پرطرفدارترین موسیقی استرالیایی جشنواره ARPA در سال 1995 میلادی (ترانه Big Gun)
  • برنده جایزه پرطرفدارترین موسیقی استرالیایی جشنواره ARPA در سال 2009 میلادی (ترانه Highway To Hell)
  • آهنگساز برتر از جشنواره ARPA در سال 2010 (به همراه انگوس یانگ)
  • برنده بهترین آلبوم راک سال جشنواره ARIA در سال 2009 (آلبوم Black Ice)
  • برنده پرفروشترین آلبوم سال جشنواره ARIA در سال 2009 (آلبوم Black Ice)
  • نامزد بهترین گروه موسیقی سال جشنواره ARIA در سال 2009 (گروه AC/DC)
  • نامزد بهترین آلبوم سال جشنواره ARIA در سال 2009 (آلبوم Black Ice)
  • نامزد بهترین اجرای هارد راک/متال جشنواره Grammy در سال 1989 (آلبوم Blow Up Your Video)
  • نامزد بهترین اجرای هارد راک جشنواره Grammy در سال 1991 (آلبوم The Razors Edge)
  • نامزد بهترین اجرای هارد راک جشنواره Grammy در سال 1992 (ترانه Money Talks)
  • نامزد بهترین اجرای هارد راک جشنواره Grammy در سال 1994 (ترانه Highway To Hell)
  • نامزد بهترین اجرای راک جشنواره Grammy در سال 2009 (ترانه Rock N’Roll Train)
  • برنده بهترین اجرای هارد راک جشنواره Grammy در سال 2010 (ترانه War Machine)
  • نامزد بهترین آلبوم راک جشنواره Grammy در سال 2010 (آلبوم Black Ice)
  • بهترین موزیک ویدیو هارد راک/هوی متال جشنواره VMA در سال 1991 (ترانه Thunderstruck)

آلبوم Back In Black گروه AC/DC نیز توانست با فروشی در حدود 50 میلیون نسخه، در زمره پرفروشترین آلبوم‌های موسیقی سبک‌های مختلف در تمام اعصار قرار گرفته نام مالکوم یانگ را به عنوان آهنگساز اصلی گروه AC/DC به همراه برادرش آگنوس یانگ نوازنده گیتار و آهنگساز در سرتاسر جهان مطرح نماید.

مالکوم یانگ به همراه گروه AC/DC در سال 2003 میلادی توانست به تالار مشاهیر راک اند رول (Rock & Roll Hall of Fame) راه پیدا نموده و نام خود را در تاریخ موسیقی راک جاودانه نماید.

زندگی خانوادگی

خانواده مالکوم یانگ متشکل از اولیندا یانگ (O’Linda Young) همسر و دو فرزندش کارا (Cara) و راس (Ross) و پسرخوانده اش جاش (Josh) بود که در هنگام مرگ در کنارش حضور داشتند. ماه گذشته برادر بزرگ تر مالکوم یانگ ، جورج یانگ که نوازنده گیتار گروه EasyBeats و تهیه کننده قدیمی گروه AC/DC بود، در سن 70 سالگی در گذشته بود.

گالری تصاویر مالکوم یانگ

منبع : تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر