;
coinex

اف بی آی از اپل برای هک کردن آیفون قاتل درخواست کمک کرد

اف بی آی از اپل برای هک کردن آیفون قاتل درخواست کمک کرد
هک کردن آیفون بازهم خبرساز شد. پلیس فدرال آمریکا به صورت رسمی از اپل درخواست کرده تا قفل آیفون SE تیرانداز کلیسای تگزاس را باز کند تا آنها بتوانند به اطلاعات گوشی و حساب ابری قاتل دسترسی پیدا کنند.
اپل هنوز به صورت رسمی پاسخی به این درخواست نداده است، اما این شرکت یکی از منتقدین جدی چنین درخواست‌هایی از طرف نهادهای پلیسی و امنیتی برای هک کردن گوشی های همراه مجرمین بوده است. اپل در سال 2015 نیز در مقابل درخواست اف بی آی برای باز کردن قفل گوشی تیرانداز سن برناردیو مخالفت کرده بود.

در آن زمان اف بی آی با توجه به خیر بودن ماجرا و ارتباط آن با امنیت ملی این کشور از کمپانی اپل درخواست کرد تا رمز عبور تلفن همراه یکی از تروریست ها را دور بزند، اما اپل به این درخواست پاسخ رد داد و ماجرا به دادگاه کشیده شد. اپل در دادگاه مدعی شد که هک کردن یک دستگاه منجر به خطر افتادن امنیت تمامی محصولات این شرکت خواهد شد.

در نهایت اف بی آی موفق شد با کمک گروهی از هکرها بدون هک کردن گوشی و تنها با بهره گیری از نقاط ضعف ios به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کند.

اما این بار ظاهرا پلیس فدرال آمریکا در باز کردن قفل آیفون تیر انداز کلیسای تگزاس ناکام مانده و همچنین به دلیل اینکه گوشی قاتل 48 ساعت پس از این ماجرا کشف شده است، استفاده از تاچ آی دی نیز برای باز کردن دستگاه ممکن نیست؛ زیرا سیستم امنیتی حسگر اثرانگشت آیفون در صورتی که 48 ساعت مورد استفاده قرار نگیرید، موقتا از کار افتاده و برای باز شدن قفل دستگاه، کاربر بایستی پسورد پشتیبان خود را وارد کند.

بنابراین با توجه به سابقه اپل در چنین شرایطی، احتمالا تنها کمکی که این شرکت به اف بی آی خواهد کرد استخراج اطلاعات پشتیبان روی سرور ابری icloud خواهد بود؛ البته اگر اطلاعاتی وجود داشته باشد. همچنین قاعدتا اپل به همان دلیلی که سال 2015 حاضر به هک کردن گوشی آیفون مجرم نشد، این بار نیز نباید چنین درخواستی را بپذیرد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر