;
coinex

توضیح اسنپ درباره ممنوعیت استفاده از Waze؛ دال جایگزین ویز!

توضیح اسنپ درباره ممنوعیت استفاده از Waze؛ دال جایگزین ویز

مقام قضایی کشور از ممنوعیت استفاده از ویز برای تاکسی‌های اینترنتی خبر داد. گفتنی است اپلیکیشن ایرانی دال جایگزین آن خواهد شد!

ممنوعیت استفاده از ویز برای تاکسی های اینترنتی فعال در کشور، از تاریخ ۳۰ آبان ماه جاری اجرایی خواهد شد و تاکسی‌های اینترنتی موظف هستند که دیگر از این اپلیکیشن استفاده نکنند.

در ادامه خبر ممنوعیت استفاده از ویز برای تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌یاب‌ها نیز طی اطلاعیه‌ای از رانندگان خود خواستند تا دیگر برای مسیریابی از این اپلیکیشن استفاده نکنند.

توضیح اسنپ در مورد ممنوعیت استفاده از ویز

شرکت اسنپ در مورد ممنوعیت استفاده از ویز اعلام کرد که براساس دستور دادستانی کل کشور، از تاریخ 30 آبان هیچکدام از سرویس‌های اینترنتی حمل‌ونقل، اجازه استفاده از ویز را ندارند. در این راستا سامانه هوشمند حمل‌ونقل اسنپ توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی به شرح زیر منتشر کرده است.

بنابر دستور دستگاه قضایی کشور، ممنوعیت استفاده از ویز از ساعت ۲۴ روز ۳۰ آبان اجرایی خواهد شد و تمام سرویس‌های اینترنتی حمل‌ونقل نیز موظفند از ارائه خدمات به رانندگانی که در سفرهای خود از مسیریاب ویز استفاده می‌کنند خودداری نمایند. قانون ممنوعیت استفاده از ویز برای تمام سرویس‌های اینترنتی درخواست خودرو، یکسان است.

شرکت اسنپ نیز از این پس در راستای اجرای قانون ممنوعیت استفاده از ویز ، از ارائه خدمات به رانندگانی که از این اپلیکیشن مسیریاب در گوشی خود استفاده می‌کنند، خودداری خواهد کرد، زیرا امری غیرقانونی است.

لازم به ذکر است که اسنپ هیچگاه حریم خصوصی کاربرانش را نقض نکرده و همیشه تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین لازم است تا کاربران اسنپ نیز قانون ممنوعیت استفاده از ویز را بپذیرند، همانطور که سایر قوانین عضویت در این سامانه را پذیرفته‌اند. تمامی رانندگان متعهد به رعایت قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران هستند.

ممنوعیت استفاده از ویز برای تاکسی های اینترنتی

در مورد ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن مسیریاب، اسنپ اعلام کرد که مراجع قانونی، سرویس‌های اینترنتی حمل‌ونقل را مجری خود قرار داده‌اند و بنابراین ادامه خدمات‌رسانی به کاربران، به تبعیت از این دستور بستگی دارد.

از زمانی که خبر ممنوعیت استفاده از ویز منتشر شده است، اسنپ چندین بار در این زمینه از طریق کانال‌های ارتباطی خود، اطلاع رسانی لازم را انجام داده است. اسنپ در ادامه به ناچار مجبور شده است تا این اپلیکیشن را غیرفعال نماید. زیرا تعدادی از رانندگان به ممنوعیت استفاده از ویز توجهی نداشته و به استفاده از این اپلیکیشن مبادرت ورزیده‌اند.

اسنپ از تمامی همراهان خواست تا دستور قضایی مبنی بر ممنوعیت استفاده از ویز را جدی گرفته و از آن تبعیت کنند و به این ترتیب مانع ایجاد هر گونه خللی در کارکرد اپلیکیشن اسنپ شوند.

اسنپ در پایان اعلام نمود که همواره در تلاش است تا بهترین تجربه سفر را برای همراهان و مسافران خود رقم بزند و در حال بررسی است تا بتواند از روش‌های جایگزین برای سهولت مسیریابی استفاده کند.

 

مسیریاب دال جایگزینی ایرانی برای ویز

ممنوعیت استفاده از ویز برای تاکسی های اینترنتی در ایران

خبر ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن Waze، رونمایی و عرضه مسیریاب صوتی ایرانی دال را به همراه داشت. این اپلیکیشن ویژگی‌های منحصر‌به‌‌فردی دارد و با هدف جایگزینی ویز عرضه شده است.

ممنوعیت بهره‌مندی از ویز این فرصت را برای برنامه‌نویسان و تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های بومی فراهم کرد تا از نبود این رقیب قدرتمند استفاده کنند و اپلیکیشنی جدید و مشابه ویز را توسعه دهند.

این اپلیکیشن توسط تعدادی از پژوهشگران دانشگاه شریف پیاده‌سازی شده است که قابلیت صوتی نیز دارد و تحت نام دال طراحی و ارائه گردیده است.

مجموعه‌ی دال، بر این اساس که کاربران ایرانی به اپلیکیشن مسیریاب فارسی نیاز دارند و همچنین به این دلیل که فعالیت شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی تاکسی اینترنتی، گسترش پیدا کرده است، در بهمن‌ماه ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد.

این مجموعه تمرکز خود را بیشتر بر روی ارائه‌ی سرویس‌های مکان‌محور با قابلیت مسیریابی صوتی به زبان فارسی قرار داده‌اند.

این اپلیکیشن از ابتدای مهرماه سال جاری، جدیدترین برنامه‌ی بومی فعال در حوزه مسیریاب صوتی شناخته شد و در فرصتی کم توانست حدود ۱۰ هزار کاربر را جذب نماید.

از جمله ویژگی‌های مهم این نقشه‌یاب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارا بودن نقشه کاملا فارسی
  • نمایش لحظه‌ای ترافیک جاده‌ها و خیابان‌ها
  • قابلیت جست‌وجو بین مکان‌ها
  • انجام مسیریابی بر اساس اطلاعات لحظه‌ای ترافیک شهری
  • داشتن قابلیت اعلام زمان تقریبی رسیدن به مقصد در طول مسیر و بر اساس ترافیک لحظه‌ای مسیر باقی‌ما‌نده
  • دارا بودن راهنمای صوتی و هدایت راننده در طول مسیر با زبان فارسی
  • امکان نمایش موقعیت لحظه‌ای خودرو روی نقشه و هماهنگی با مسیر تعیین‌شده
  • انتخاب و ذخیره مکان‌های مختلف به‌عنوان علاقه‌مندی و امکان مسیریابی مستقیم از سایر نرم‌افزارهای تاکسی‌یاب.

اپلیکیشن دال دارای ویژگی‌هایی مهم و کاربردی است و فقط با انتخاب مقصد، مسیرهای متعددی را بررسی می‌کند و متناسب با فاصله و میزان ترافیک، بهترین مسیر را به کاربر پیشنهاد می‌دهد. همچنین برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به استفاده از فیلترشکن نیست.

با این اپلیکیشن، دغدغه‌ی مسئولان درباره‌ی به‌اشتراک‌‌گذاری موقعیت مکانی کاربران با اپلیکیشن‌های خارجی نظیر ویز نیز برطرف شده است.

.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (14 نظر)

    سلام دوستان از مجیک استفاده کنید بجز زبان همه چیزش کامل است دلخوش به دوربین فعال نشان دادن ویز نباشید که مامور دراتاق کنترل می ذارند از طریق دوربین های مدور که ویز آنها را نششان نمیده ثبت تخلف میکنند انتخاب با خودتان است

    پاسخ

    سلام هرکسی میخواد برنامه ویز و اسنپ رو همزمان داشته باشه تو این کانال عضو بشه و تو بیو بهم پیام بده waze_snapp1@

    پاسخ

    دوستان سلام من شنیدم خیلی از راننده های اسنپ از ویز هنوز با یه ترفندی استفاده میکنن لطفا کسی میدونه بگه

    پاسخ

    یکهفته هست دال رو نصب کردم
    یا هنگه ، یا مشکل ارتباط داره ، یا مسیر خوبی نمیده
    درسلام کل یه تقلید افتضاحه

    پاسخ

    دوستان سلام
    تمامیه بد بختیه ما از اینکه تحریم رو بلد نیستیم
    ببینید چطور مارو تحریم میکنند به راحتی به خودشون اجازه میدن تو شخصی ترین مسعله هامون دخالت کنند
    چرا ما تحریمشون نمیکنیم؟
    من راننده ی اسنپم ولی ازتون خواهش میکنم دو روز اسنپ و تپسی رو تحریم کنید نتیجش رو خواهید دید
    ما باید یاد بگیریم تو این کشور هرچیزی یک ریال گرون شد نخریمش
    نخوریم نپوشیم بمونه رو دستشون بگنده حالشو ببرن

    پاسخ

    خدا شفات بده.
    یادت ندادن که این نرم افزارهای غیر بومی بدنبال جاسوسی ان.
    چطور بهت یاد دادن که خودت رو ” ما ” حساب کنی.
    البته اگه خودت رو برای تحریک راننده ها ، راننده جا نزده باشی.چون سربازان پیاده نظام اسراِییل اینجوری ان.

    پاسخ

    برای دریافت نسخه سازگار اسنپ اندروید با ویز به ایدی تلگرام زیر پیام بدید
    t.me/shinysports

    پاسخ

    مزخرفترین برنامه مسیریابی همین دال هستش.اصلا قابل مقایسه با ویز نیست همش هنگه دیلی داره.

    پاسخ

    من به تازگی مجبور شدم دال نصب کنم راننده اسنپ هستم متاسفانه دیگر نمیتوانم از ویز استفاده کنم دال بسیار برنامه مزخرفی است و چندین بار مرا به مسیرهای بن بست و اشتباه برده با اون سیستم صوتی مسخره که بیشتر وقت ها اشتباه میگه مسافران همه شاکی و ناراحت هستند بهتره اسنپ یک فکری برای قطعی ویز بکنه وگرنه خیلی از مسافرانش رو از دست میده

    پاسخ

    من که با ممنوع شدن ویز بیخیال کار در اسنپ شدم. چون مجبور شدم یکی رو انتخاب کنم

    پاسخ

    بابادال ی بند تو هنگه این چه مسیریابیه

    پاسخ

    واقعا دال افتصاح بوداصلا ب هیچ وج نمیشه باویزمقایسه کردهای روزگار

    پاسخ

    باید زمانی دست به این محدود کردن ها زد که بتونید یه نرم افزار داخلی به کاربر معرفی کنید.. واقعا متاسفم

    پاسخ

    من بعنوان کسی که بطور حرفه ای از ویز استفاده میکردم باید بگم که دال حتی ده درصد از توانایی ویز رو نداره و بهیچ وجه نمیتونه ادعای جایگزینی کنه.. صرفا یا کپی ظاهری فوق العاده ابتدایی..

    پاسخ