;
coinex

اسنپ: برای مسیریابی از گوگل مپ استفاده کنید؛ رانندگان فلج شده‌اند!

سیستم درخواست تاکسی کرایه آنلاین اسنپ امروز اعلام کرده است که به جای Waze بهتر است از گوگل مپ استفاده کنید. امروز نگاهی به واکنش رانندگان اسنپ داریم.
اسنپ امروز طی یک اطلاع رسانی اعلام کرد که با توجه به در دسترس نبودن اپلیکیشن مسیریاب ویز (Waze) برای برخی از رانندگان بهتر است از مسیریاب‌هایی مشابه مانند گوگل مپ استفاده شود؛ اما این نرم افزارها اصلا کاربردی همچون برنامه Waze ندارند و ما قصد داریم نگاهی به مشکلات رانندگان اسنپ به همین دلیل داشته باشیم. در ادامه با تکرا همراه باشید.

همانطور که قبلا برایتان گفتیم، نرم افزار Waze به دستور مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران از مارکت اندرویدی اول کشور ایران یعنی کافه بازار برداشته شد و برخی از دارندگان سیم کارت‌های ایرانسل (اپراتور دوم ایران) در دسترسی به این نرم افزار به مشکل برخورده اند؛ اما تا امروز با توجه به اطلاعات جمع آوری شده توسط خبرنگار سایت تکرا، دارندگان سیم کارت‌های همراه اول و رایتل نیز به عنوان اپراتور اول و سوم ایران همچنان دارای مشکل دسترسی و محدودیت با این مسیریاب کاربردی هستند و به نوعی این نرم افزار دچار فیلترینگ شده است.

اگر دوست دارید بدانید که واقعا چرا نرم افزار مسیریابی ویز فیلتر شده است، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله “ اپلیکشین Waze به دستور مقامات قضایی از کافه بازار حذف شد؛ واقعیت چیست؟!”  را بخوانید و این مقاله را از دست ندهید.

سیستم درخواست تاکسی کرایه آنلاین اسنپ امروز اعلام کرده است که به جای Waze بهتر است از گوگل مپ استفاده کنید. امروز نگاهی به واکنش رانندگان اسنپ داریم.

جالب است بدانید که یک منبع آگاه در رابطه با فیلترینگ اپلیکیشن مسیریابی Waze گفته است که روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه موضوع این برنامه مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین این فرد در رابطه با موضوع فیلترینگ ویز و حذف آن از کافه بازار، به علت تولید آن توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل و عواقب ناشی استفاده از آن، اعلام کرده و گفته است که فیلترینگ آن با نظر بیشتر اعضای کارگروه فیلترینگ صورت گرفته است.

سیستم حمل و نقل اسنپ که دیروز نیز به صورت رسمی وارد شهر کرج شد تا با سیستم تپسی وارد رقابت شود، امروز طی یک اعلامیه رسمی در صفحات خود اعلام کرد که بهتر است از نرم افزارهایی چون گوگل مپ به جای مسیریاب Waze استفاده کنید؛ اما این نکته بسیار روشن است که گوگل مپ و هیچ نرم افزار دیگری، اطلاعات جامع و کاربردی Waze را برای رانندگان ندارد.

خبرنگار سایت تکرا از روز گذشته، سه بار از سیستم اسنپ استفاده کرده است و شرح جزئیات و صحبت‌های خود با رانندگان را به رشته تحریر در آورده تا واقعیت این موضوع روشن شود. با ما همراه باشید.

سفر اول

  • مبدا: میدان هروی
  • مقصد: قلهک

سیستم درخواست تاکسی کرایه آنلاین اسنپ امروز اعلام کرده است که به جای Waze بهتر است از گوگل مپ استفاده کنید. امروز نگاهی به واکنش رانندگان اسنپ داریم.

در اولین سفر خود، دقیقا بازخورد اختلال و مشکلات در سیستم اپلکیشن Waze را شاهد بودم. راننده ابتدا سعی کرد با چند سیم کارت مختلف از جمله دو سیم کارت همراه اول و سیم کارت رایتل و ایرانسل به صورت جداگانه وارد اپلیکیشن ویز شود؛ اما بعد از جواب ندادن این نرم افزار، تصمیم به آن شد که بر اساس تجربیات خود رانندگی کند.

طبق نرم افزار Waze که در گوشی من در حال اجرا بود، باید در مدت زمان 26 دقیقه به مقصد می‌رسیدیم؛ اما راننده با کمک از گوگل مپ، توانست من را در مدت زمان 48 دقیقه به مقصد برساند که بیشتر این مدت را در ترافیکی بودیم که اپلیکیشن Waze نسبت به آن هشدار می‌‎داد؛ اما این اتفاق به دلیل استفاده از گوگل مپ انجام نشد. در نتیجه گیری این سفر باید گفت که نبود اپلیکیشن ویز باعث شد تا دیرتر به مقصد برسیم و میزان سوخت و هزینه بیشتری برای راننده ایجاد شود.

سفر دوم

  • مبدا: قلهک
  • مقصد: نیاوران

سیستم درخواست تاکسی کرایه آنلاین اسنپ امروز اعلام کرده است که به جای Waze بهتر است از گوگل مپ استفاده کنید. امروز نگاهی به واکنش رانندگان اسنپ داریم.

در سفر دوم، از قلهک به نیاوران، با راننده‌ای جوان همراه شدم که از نرم افزار ساجیک (Sygic) که یک مسیریاب بسیار مناسب؛ اما سنگین و گرافیکی است، استفاده می‌کرد. راننده در صحبت‌های خود می‌گفت بهترین نرم افزار مسیریابی همان ویز است؛ اما با این حال باید از ساجیک استفاده کنم تا بتوانم سریعتر به مقصد برسم؛ چون هیچ چیز بهتری وجود ندارد و برای ما که شغلمان این است و شب عیدی در حال کار هستیم، ثانیه‌ها و مسافرها ارزشمند هستند.

طبق نرم افزار Waze که در گوشی خود داشتم، ما باید در مدت زمان 38 دقیقه به مقصد می‌رسیدیم؛ اما با استفاده از ساجیک و با چند بار اشتباه کوچک، در مدت زمان 52 دقیقه به مقصد رسیدیم که عملکرد بهتری نسبت به اپلیکیشن مسیریابی گوگل مپ دارد. در نتیجه گیری این سفر باید گفت که نبود اپلیکیشن Waze  باعث شد تا ما کمی دیرتر به مقصد برسیم و میزان سوخت بیشتری مصرف شده و زمان بیشتری برای راننده صرف شود.

سفر سوم

  • مبدا: نیاوران
  • مقصد: میدان رسالت

سیستم درخواست تاکسی کرایه آنلاین اسنپ امروز اعلام کرده است که به جای Waze بهتر است از گوگل مپ استفاده کنید. امروز نگاهی به واکنش رانندگان اسنپ داریم.

در سفر سوم، از نیاوران به میدان رسالت در اوج زمان ترافیک حرکت کردیم، راننده اسنپ این‌بار فقط از نقشه موجود در برنامه اسنپ (برنامه اپلیکیشن راننده اسنپ) در حال استفاده بود و به نوعی اصلا نام Waze و گوگل مپ را هم تاکنون نشنیده‌ بود. در سفر طولانی‌مان که نباید آنقدرها هم طول می‌کشید، خودمان از وضعیت موجود خسته شدیم.

طبق نرم افزار Waze که در گوشی من در حال اجرا بود، ما باید در مدت زمان 1 ساعت و 10 دقیقه به مقصد می‌رسیدیم؛ اما با استفاده از نقشه اسنپ و بلد نبودن راننده از مبدا و مقصد، ما از نیاوران بعد از حدود 1 ساعت و 35 دقیقه به مقصد خودمان رسیدیم که باعث شد آخرین تجربه استفاده از اسنپ برای ما بسیار تلخ باشد. در این سفر باید گفت که زمان بیشتری برای راننده و مسافر صرف شد و همچنین میزان استهلاک خودرو و مصرف سوخت، بیشتر از میزان حالتی بود که با استفاده از مسیریابی اپلیکیشن Waze بتوان ترافیک را دور زد و زمان کمتری مصرف کرد.

در هر صورت امیدواریم به زودی گزارشی شفاف از سوی مقامات محترم قضایی کشور در رابطه با اختلال و حذف این نرم افزار منتشر شود. همچنین امیدوار هستیم تا سیستمی بومی یا حتی خارجی به عنوان جایگزین این نرم افزار به مردم معرفی شود؛ هر چند که نرم افزاری همچون Waze بسیار خاص، منحصر به فرد و بسیار کاربردی است.

آیا اپلیکیشن  Waze برای شما اجرا می‌شود؟ نظر شما در رابطه با در دسترس نبودن  Waze چیست؟ آیا شما از عملکرد اسنپ و تپ سی به عنوان راننده یا مسافر راضی هستید؟

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (33 نظر)

    سلام
    مناسفامه کاملا با نظر شما مخالفم
    یک دلیل
    وقتی مسافر مبدا را انتخاب میکند. یک نقشه ساده map نمازش دا ه میشود که اصلا راهنمایی نمیکنم
    من فکر میکنم حرف شما کاملا سیاسی هست
    ویز و نشلن رهترین هستند و و هیپ
    چ مشکلی ندارند
    لطفابا حقیقت کنار بیایید و حرف بعضی اکهافراد .ه طرزفکر خاص هستند .پیروز نکنید
    از عقل خودتون استفاده کنید
    اینو من تجربه کرذم
    هدف اقایان حذف برنامه های خارجی هست
    حالا خود دانید
    ولی ما عقل داریم و خوب و بد را تشخیص میدهیدهم.لطفابه شعور مردم توهین نکنید
    معلومه شما ازگروه خاص و بی خاصیت تبعیت میکنیدِ. از عقل خودتون استفاده کنید نه حرف دیگران .ممنون

    پاسخ

    یه مدت ویدیو حرام بود یهو حلال شد. اینترنت پر سرعت حرام بود بازم یهو حلال شد. ای کاش مثل داعش که ماهواره و علم فیزیک و … حرام کرد فکر نکنیم و با محدودیت های الکی باعث ناراحتی و آسیب به مردم عزیزمان نباشیم.

    پاسخ