;
coinex

ارتباط مدیرعامل شیائومی با بزرگترین تولیدکننده سخت افزارهای استخراج بیت کوین

لِی‌ جون مدیرعامل شیائومی با بزرگترین تولید کننده سخت افزارهای استخراج بیت کوین در ارتباط است.لی جون مدیرعامل شیائومی و یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان و تاجران چینی است، بدون شک لی جون در کارش بسیار موفق است و از این رو در سال 2014، توسط مجله‌ی فوربز (Forbes) آسیا به عنوان تاجر سال انتخاب شد.

لی جون مدیرعامل شیائومی در سال 2015 درحالی‌که با 13.2 میلیارد دلار دارایی‌اش در رده 87 فوربس قرار داشت، وارد انجمن میلیاردرهای جهان شد. منبع درآمد وی فقط شیائومی نیست و به نظر می‌رسد در چندین سرمایه‌ گذاری دیگر نیز دست داشته باشد. در حال حاضر مدیرعامل کمپانی شیائومی، لی جون ظاهرا با بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات ماینینگ بیت کوین، یعنی کمپانی Bitmain ارتباط دارد.

خبر افشای این ارتباط، با بررسی مستندات Paradise Papers کشف شد. این مستندات، دومین افشای بزرگ اطلاعاتی در تاریخ لقب گرفته و متشکل از 12.4 ترابایت اطلاعات و 13.4 میلیون صفحه اسناد دیجیتالی محرمانه هستند. این اطلاعات توسط کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیق‌گر (ICIJ) در ماه گذشته منتشر شد. این اسناد در مورد سرمایه گذاری‌های فرامرزی هستند و توسط سرویس دهندگانی نظیر Appleby و Asiacity Trust به دست آمده‌اند.

لی جون دو شرکت فرامرزی Colorful Mi Ltd و Red Better Ltd را کنترل می‌کند که هر دوی این شرکت‌ها زیر نظر یک شرکت هلدینگ چینی (Beijing Changtong Wuxian Consulting) فعالیت می‌کنند. ظاهرا این شرکت، Wi Ji Han & Co Ltd را در اختیار دارد، شرکتی که توسط یکی از موسسین Bitmain یعنی ژیهان وو اداره می‌شود.

به همین ترتیب، مایکری ژان، یکی دیگر از بنیانگذاران Bitmain، به عنوان مدیر Bitmain Cowin Inc و DivaIPTV Ltd شناخته شده است که هر دوی آن‌ها متعلق به شرکت هلدینگ مذکور هستند.

لی جون و سایر افرادی که از آن‌ها نام بردیم، به طور عمومی این رابطه را تکذیب کرده‌اند و تایید این رابطه‌ها در آینده ممکن است بعید به نظر برسد. ارتباط مدیرعامل شیائومی با Bitmain، از آن جهت که این شرکت به عنوان یکی از سودآورترین شرکت‌های کریپتوکوال (حوزه ارزهای رمزپایه) در جهان محسوب می‌شود، حائز اهمیت است. Bitmain علاوه بر تولید سخت افزارها و چیپ‌های مخصوص ماینینگ، خدماتش را به کشورهای دیگر نیز ارائه می‌دهد.

تخمین زده می‌شود که مزارع ماینینگ Bitmain سالانه به میلیاردها دلار درآمد برسد و این شرکت به عنوان یکی از امن ترین سرمایه گذاری‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال شناخته است.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر