;
coinex

چالش نوآوری انرژی های تجدید پذیر و پاک؛ رویداد استارتاپی شتابدهنده پرش

چالش نوآوری انرژی های تجدید پذیر و پاک؛ رویداد استارتاپی شتابدهنده پرش

رویداد نوآوری انرژی تجدید پذیر و فناوری های پاک با مدل بومی پرش (توسط شتاب دهنده کسب و کار ققنوس) در تاریخ 8/9/96 تا 11/9/96 در دانشگاه هنر آغاز به کار کرده است.

ایران یکی از کشور های برتر جهان در حوزه انرژی است. این فرصت سالهاست که بدلیل عدم ورود فناوری و نوآوری به زنجیره ارزش بخش انرژی به صورت کامل مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرد.

سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب، برنامه توسعه ششم کشور و سند 1404 همه بر توسعه بخش انرژی به عنوان یک راهبرد اساسی تاکید دارند. شکل گیری کسب و کارهای علمی، بهره‌ور و چابک، راه عبور از وضعیت سنتی و غیره بهره ور فعلیِ بخش انرژی ایران است.

روز نخست چالش نوآوری انرژی های تجدید پذیر و پاک

کسب کارهای کوچک و نوپا می‌توانند با اصلاح بخشی از زنجیره ارزش بزرگ انرژی، نقش بزرگی در تولید ثروت در این حوزه ایفا کنند. با وجود چالش های عمیق و کلان موجود در این بخش جای کار زیادی برای فعالیت و اصلاح وضعیت موجود در بخش های غیر حاکمیتی وجود دارد.

در این رویداد سعی بر این است که با استفاده از تخصص متخصصان فعال در حوزه انرژی و خلاقیت و نوآوری دانشجویان، ایده پردازان و کارآفرینان، مشکلات و چالش های موجود در این حوزه را با راه اندازی کسب و کارهای نوپا پایدار مرتفع کنند.

رویداد نوآوری کسب و کار انرژی تجدید پذیر و فناوری های پاک یک رویداد مساله محور است که بر اساس مسائل و درک عمیق موجود در صنعت انرژی طراحی شده است. این رویداد بر اساس مدل پرش به شناسایی، ارائه راه حل، نمونه سازی و بازاریابی ایده استارتاپی در حوزه انرژی تجدید پذیر و فناوری های پاک خواهد پرداخت.

روز نخست رویداد استارتاپی شتابدهنده پرش

مدل پرش براساس بررسی مدل های موجود در ایران و با توجه به ساختار و سطح بلوغ اکوسیستم ایران طراحی و اجرا می‌گردد و تاکنون 7 رویداد پرش به صورت مسئله محور در حوزه های تخصصی برگزار شده است.

در مدل پرش با تکیه بر اصل مشتری محوری و همدلی با مشتری، ابزارهای لازم برای شناخت و درک عمیق از مشتری در قالب کارگاه‌های عملی به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود و سپس از آنها خواسته می‌شود تا براساس چالش های واقعی مشاهده شده و با استفاده از ابزارهای طراحی شده در شتابدهنده پرش، به ارائه راه حل های نوآورانه در حوزه مورد نظر بپردازند.

تفاوت اساسی رویداد پرش با رویداد های استارتاپی مشابه، کاربردی بودن خروجی ها و عملیاتی بودن کامل محصولاتی است که روند صحیح اعتبار سنجی و ایجاد را طی کرده‌اند.

شتابدهنده ققنوس به عنوان شتابدهنده تخصصی در حوزه انرژی با بهره گیری از مدل و توانمندی شتاب دهنده پرش این رویداد را برگزار می‌نماید.

پوستر چالش نوآوری انرژی های تجدیدپذیر و پاک

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر