;
coinex

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: اندروید در برابر آی او اس!

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: اندروید در برابر آی او اس!

اپل و گوگل هر دو از معیارهای اصلی توازن در دنیای گوشی‌های همراه هستند. در این نوشتار به مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس از این دو سازنده پرداخته‌ایم.

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: مقدمه

پیکسل 2 ایکس ال گوگل و آیفون 8 پلاس اپل از برترین گوشی‌های سال 2017 به شمار می‌آیند. هر دو محصول از پرچمدارانی محسوب می‌شوند که برای استفاده روزانه و رقابت با گوشی‌های فوق پیشرفته برندهایی مثل سامسونگ و ال جی ساخته شده‌اند. عده‌ای معتقد هستند که مقایسه یک گوشی اندروید با یک گوشی آی او اس کار چندان عاقلانه‌ای نیست زیرا این دو محصول برای اکوسیستم‌ها و کاربران متفاوتی ساخته شده‌اند. اما بسیاری از کاربران از هر دو اکوسیستم می‌خواهند بدانند که در یک مقایسه کدام گوشی هوشمند می‌تواند محصول طرف مقابل را شکست دهد.

اپل در سال 2017 تولد ده سالگی آیفون را جشن گرفت و توانست محصولی را ارائه کند که دیدگاه سایر سازندگان فعال در صنعت ساخت گوشی‌های همراه را به واسطه آن تغییر دهد. نکته‌ای که باید در این تقابل مورد توجه قرار گیرد این است که گوشی‌های نکسوس هرگز با وجود سیستم عامل اندروید نتوانستند رقیبان قدرتمندی برای گوشی‌های اپل باشند با این حال زمانی که غول دنیای مجازی دو گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال را برای رقابت با آیفون 8 و آیفون 8 پلاس وارد بازار کرد، این یخ طلسم شده هم شکسته شد. از این رو در این مطلب به مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس پرداخته‌ایم. آنچه که در این نوشتار می‌خوانید به شرح مشخصات مشترک بین این دو محصول، توصیف ویژگی‌های هر گوشی پرچمدار به طور جداگانه، ارائه یک جدول مشخصات کامل از هر دو دستگاه و بیان یک نتیجه گیری در رابطه با این تقابل مرتبط می‌شود. با تکراتو همراه باشید.

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: ویژگی‌های مشترک

زمانی که به مشخصات پیکسل 2 ایکس ال و آیفون 8 پلاس نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که علی رغم این که تفاوت بسیار زیادی بین سخت افزارهای به کار رفته در این دو دستگاه وجود دارد، ابعاد فیزیکی هر دو محصول تا حدی به یکدیگر شبیه هستند با این فرق جزیی که گوشی اپل 27 گرم از گوشی گوگل سنگین‌تر است.

پیکسل 2 ایکس ال و آیفون 8 پلاس نسبت تصویر، اندازه و فناوری نمایشگر متفاوتی دارند اما هر دو از یک پوشش شیشه‌ای محافظتی، قاب فلزی و کاور شیشه‌ای پشتی بهره می‌برند. هر دو دستگاه با حافظه پایه 64 گیگابایتی فاقد توانایی پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD ساخته شده‌اند و امکان استفاده از سرویس‌های ذخیره سازی ابری را نیز برای طرفدارانشان فراهم می‌کنند. پیکسل 2 ایکس ال و آیفون 8 پلاس هر دو به دوربین‌های اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند اما باید این نکته را در نظر داشت که محصول اپل یک ساختار دوگانه را در اختیار کاربرش می‌گذارد.

فناوری شارژ سریع، توانایی پشتیبانی همه شرکت‌های ارتباطی آمریکایی، وای فای، بلوتوث 5، قابلیت تشخیص چهره، اسپیکرهای استریو، شاخص مقاومتی IP67 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و غبار، اسکنر اثر انگشت لمسی و فقدان جک 3.5 میلی متری هدفون از دیگر مشخصات مشترک موجود در بین این دو گوشی هوشمند هستند. هر یک از این دو دستگاه گونه‌ای از دستیار مجازی را نیز در اختیار کاربرانشان می‌گذارد.

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: مشخصات گوگل پیکسل 2 ایکس ال

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: مشخصات گوگل پیکسل 2 ایکس ال

سری گوشی‌های جدید پیکسل 2 از بهترین گوشی‌های هوشمندی هستند که تا به حال توسط گوگل ساخته شده‌اند. در این میان پیکسل 2 ایکس ال بزرگ‌ترین عضو این خانواده به شمار می‌رود؛ محصولی که تقریبا توانایی رقابت با هر گوشی پرچمداری از برندهای سامسونگ، ال جی و حتی اپل را دارد. پیکسل 2 ایکس ال به بیان ساده اوج طراحی سخت افزاری و نرم افزاری غول دنیای مجازی است. گوگل در طراحی این محصول فهمیده بود که اگر که می‌خواهد با برندی مثل اپل سرشاخ شود باید به هر طریقی که می‌تواند کیفیت محصول خود را بهبود بخشد به همین دلیل هرآنچه را که در توان داشت در ساخت پیکسل 2 ایکس ال و مخصوصا دوربین این گوشی هوشمند سرمایه گذاری کرد. یکی از نتایج این تلاش در نهایت این بود که موسسه دکسومارک (DxOMark) دوربین پیکسل 2 را با وجود تک سنسوری بودنش به عنوان برترین دوربین اصلی ساخته شده در دنیای گوشی‌های همراه معرفی کرد.

گوگل در ساخت گوشی جدیدش از سایر سازندگان برتر دنیای گوشی‌های همراه پیروی کرد و جک 3.5 میلی متری هدفون را کنار گذاشت. این سازنده در ساخت محصول جدیدش دستیار مجازی گوگل اسیستنت را بهینه سازی کرد و علاوه بر این دو قابلیت اکتیو اج (Active Edges) و گوگل لنز (Google Lens) را نیز به کار گرفت.

پیکسل 2 ایکس ال از یک نمایشگر P-OLED با نسبت تصویر 18 به 9 و حاشیه‌های باریک بهره می‌برد. این نمایشگر 6 اینچی رزولوشن 2880 در 1440 پیکسلی QHD و تراکم تصویر 538ppi را در اختیار شما می‌گذارد. نسبت تصویر به کار گرفته شده در ساخت این پنل باعث می‌شود که کاربر بتواند تجربه استفاده بهتری داشته باشد، بازی‌ها و فایل‌های تصویری را با کیفیت بهتری اجرا کند و علاوه بر این توانایی استفاده از قابلیت اجرای همزمان چند برنامه (Multitasking) را نیز به بهترین حالت ممکن داشته باشد. این صفحه نمایشگر علاوه بر این به فناوری نمایشگر همیشه روشن (Always-On) نیز مجهز شده است تا بتواند مصرف شارژ باتری را کاهش دهد و اعلان‌های گوشی را هم به گونه‌ای ساده‌تر به کاربرش نمایش دهد.

گوگل در سال میلادی جاری راه سایر سازندگان گوشی‌های همراه را دنبال کرد و پیکسل 2 ایکس ال را به پردازشگر قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 835 مجهز ساخت. این پردازشگر به چهار هسته 1.9GHz برای انجام کارهای سبک و چهار هسته 2.35GHz برای انجام کارهای سنگین مسلح شده است و توسط یک واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540، رم 4 گیگابایتی DDR4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی پشتیبانی می‌شود. پیکسل 2 ایکس ال با حافظه داخلی 128 گیگابایتی هم عرضه شده است اما در صورتی که تمایلی به پرداخت یک 100 دلاری اضافه برای خریدن این مدل ندارید، می‌توانید از سرویس ذخیره سازی رایگان گوگل کلود (Google Cloud) برای ذخیره سازی فایل‌های خود استفاده نمایید.

غول دنیای فناوری در ساخت گوشی‌های نکسوس هیچ وقت برای کیفیت عکاسی و فیلم برداری این محصولات اهمیتی قائل نبود اما در ساخت گوشی‌های سری پیکسل این رویه خود را کنار گذاشت. این امر باعث شد که سری جدید گوشی‌های این سازنده بتوانند توجه مثبت تعداد زیادی از منتقدان و کاربران را به خود جلب کنند. پیکسل 2 ایکس ال  از یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.8 و فلش دوگانه ال ای دی و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری، پایدارسازی بصری تصاویر و پایدارسازی الکترونیکی تصاویر و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت بهره می‌برد.

پیکسل 2 ایکس ال یک باتری بزرگ 3,520 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع را نیز بر روی خود دارد و می‌تواند به واسطه این منبع تغذیه به مدت یک روز کامل روشن باقی بماند. این باتری متاسفانه فناوری شارژ وایرلس را پشتیبانی نمی‌کند. غول دنیای نرم افزار سعی کرده است که در ساخت پیکسل 2 ایکس ال هرآنچه را که دارد، ارائه کند و نقاط ضعف اصلی این گوشی پرچمدار را به نداشتن جک 3.5 میلی متری هدفون و پورت کارت حافظه میکرو SD محدود سازد. این محصول فناوری صوتی Hi-Res را در خود ندارد اما دو اسپیکر استریو قدرتمند را در اختیار شما می‌گذارد.

شاخص مقاومتی IP67 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، سه سال پشتیبانی نرم افزاری و دستیار مجازی گوگل اسیستنت که با فشار دادن حاشیه‌های نمایشگر فعال می‌شود، از دیگر ویژگی‌های پیکسل 2 ایکس ال هستند. این گوشی هوشمند 157.9 میلی‌متر طول، 76.7 میلی متر‌عرض، 7.9 میلی‌متر ضخامت و 175 گرم وزن دارد و در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی با دو برچسب قیمت 849 و 949 دلاری در بازار خرید و فروش می‌شود. شما می‌توانید این محصول را در دو رنگ مشکی و سفید – مشکی خریداری کنید.

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل : مشخصات آیفون 8 پلاس

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: مشخصات آیفون 8 پلاس

اپل همیشه به واسطه توانایی‌های بازاریابی‌اش توجه همگان را به خود جلب کرده است. این سازنده می‌تواند به راحتی کاری کند که کاربران و منتقدانش فکر کنند که اولین نسخه از هر فناوری در محصولات این برند به کار رفته است اگرچه که در واقعیت این سازنده مشهور آمریکایی همیشه در ارائه نمایشگرهای AMOLED و بزرگ‌تر، رزولوشن تصویر بیشتر، حاشیه‌های تصویر باریک‌تر و نرم افزار انعطاف پذیرتر کمی کند عمل کرده است. آیفون X اپل کمی توانست این ماهیت محافظه کارانه را محو کند اما بر کسی پوشیده نیست که 10 سال طول کشید تا اپل بتواند ویژگی‌های نامبرده شده را قالب این گوشی خاص ارائه کند. اپل در کنار این گوشی هوشمند دو محصول دیگر را نیز با نام‌های آیفون 8 پلاس و آیفون 8 رونمایی کرد و حال وقت آن رسیده است که ببینیم آیفون 8 پلاس این سازنده در مقابل پیکسل 2 ایکس ال چه وضعیتی دارد.

آیفون 8 پلاس از یک نمایشگر 5.5 اینچی ال ای دی بک لایت IPS LCD با حاشیه‌های ضخیم، رزولوشن تصویر 1920 در 1080 پیکسلی، نسبت تصویر 16 به 9 و تراکم پیکسل 401ppi بهره می‌برد. این نمایشگر فناوری تاچ 3 بعدی سازنده مشهور آمریکایی را نیز بر روی خود دارد از این رو می‌تواند فرامین لمسی چندگانه و همزمان کاربران را نیز پشتیبانی کند. اپل در ساخت این گوشی هوشمند از پردازشگر ای 11 بیونیک و واحد پردازش گرافیکی خود استفاده کرده است. هنوز اطلاعاتی در زمینه مشخصات دقیق این دو سخت افزار در دسترس نیست اما در مجموع می‌توان گفت که این دو قطعه سرعت و عملکرد بسیار خوبی دارند. آیفون 8 پلاس به یک رم 3 گیگابایتی و دو حافظه داخلی 64 و 256 گیگابایتی مجهز شده است.

گوشی‌های اپل چند سال پیش بهترین قابلیت‌های عکاسی و فیلم برداری را در خود داشتند اما با گذشت زمان و مخصوصا در طول دو سال گذشته بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندروید توانستند در این زمینه از گوشی‌های سازنده آمریکایی پیشی بگیرند. آیفون 8 پلاس از یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با آرایش افقی بهره می‌برد. این دوربین به دو دیافراگم f/1.8 و f/2.8 و یک فلش دوگانه ال ای دی مجهز شده است و قابلیت‌های پایدارسازی بصری تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت و بزرگ نمایی بصری 2 ایکس را پشتیبانی می‌کند و توسط یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 پشتیبانی می‌شود.

یک باتری جدانشدنی 2,691 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع و شارژ وایرلس چی، دو اسپیکر استریو، شاخص مقاومتی IP67 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، قابلیت پرداخت آنلاین اپل پی (Apple Pay)، پورت لایتنینگ (Lightning)، دستیار مجازی سیری و سیستم عامل آی او اس 11 از دیگر ویژگی‌های شاخص آیفون 8 پلاس هستند. این گوشی هوشمند 158.4 میلی‌متر طول، 78.1 میلی‌متر عرض، 7.5 میلی‌متر ضخامت و 202 گرم وزن دارد و در دو مدل 64 و 256 گیگابایتی در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و طلایی عرضه شده است. مدل 64 گیگابایتی این گوشی هوشمند هم اکنون با قیمت 800 دلار در بازار خرید و فروش می‌شود.

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل : سخن آخر

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: حرف آخر

در مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس ، گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل به دلیل داشتن ظاهر و مشخصات فنی بهتر و همچنین سیستم عاملی انعطاف پذیرتر، برنده محسوب می‌شود. محصول گوگل یک نمایشگر بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، فناوری OLED، نسبت تصویر 18 به 9 و فناوری همیشه روشن را در اختیار شما می‌گذارد و علاوه بر این به یک رم قوی‌تر، دوربین بهتر و باتری بزرگ‌تر مجهز شده است. پیکسل 2 ایکس ال به واسطه قابلیت اتصالی NFC خود علاوه بر این که اندروید پی (Android Pay) را در اختیار شما می‌گذارد، امکان استفاده از سایر سیستم‌های پرداخت آنلاین را نیز برای شما فراهم می‌کند. این گوشی هوشمند به یک پورت یو اس بی استاندارد نوع سی مجهز است و در مقایسه با آیفون 8 پلاس اپل اسپیکرهای استریو بهتری را ارائه می‌کند. سیستم عامل قابل تنظیم و انعطاف پذیر اندروید 8 اوریو و قابلیت‌های گوگل لنز و اکتیو اج از دیگر ویژگی‌های مثبت این گوشی هوشمند هستند.

آیفون 8 پلاس هم یک گوشی بسیار خوب است. این محصول کیفیت ساخت خوب و عملکرد سریع و روانی دارد اما به دلیل داشتن حاشیه‌های ضخیم و یک کلید فیزیکی خانه کمی قدیمی به نظر می‌رسد. اگر که پردازشگر قدرتمند این گوشی هوشمند را در نظر نگیریم، می‌توانیم بگوییم که نمایشگر فول اچ دی، باتری کوچک‌تر با قابلیت شارژ وایرلس، قابلیت پرداخت آنلاین اپل پی و سیستم عامل غیرانعطاف پذیر آی او اس این گوشی هوشمند محدودیت‌هایی هستند که باعث می‌شوند محصول گوگل در این مقایسه برجسته‌تر نشان داده شود. آیفون 8 پلاس به یک دوربین اصلی دوگانه مجهز است اما باید این حقیقت را در نظر داشت که نتایج تست‌های دکسومارک دوربین اصلی پیکسل 2 ایکس ال را به عنوان بهترین دوربین در دنیای گوشی‌های همراه معرفی کرده‌اند؛ از این رو با توجه به این تفاوت‌ها و اختلاف قیمت اندکی که بین این دو گوشی هوشمند وجود دارد، توصیه می‌کنیم که پیکسل 2 ایکس ال را انتخاب نمایید.

 

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس
مشخصات پیکسل 2 ایکس ال گوگل آیفون 8 پلاس اپل
نمایشگر 6.0 اینچی P-OLED با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسلی، نسبت تصویر 18 به 9، تراکم تصویر 538ppi، نمایشگر همیشه روشن و پوشش محافظتی گوریلا گلس 5 5.5 اینچی IPS LCD بک لایت LED با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسلی، نسبت تصویر 16 به 9، تراکم تصویر 401ppi، نمایشگر تاچ 3D و شیشه مقاوم سازی شده یونی
اندازه 157.9 x 76.7 x 7.9   میلی متر 158.4 x 78.1 x 7.5    میلی متر
وزن 175 گرم 202 گرم
نسبت نمایشگر به بدنه 77.42 درصد 67.47 درصد
پردازشگر هشت هسته‌ای 2.35 GHz کوالکام اسنپدراگون 835 شش هسته‌ای اپل ای 11 بیونیک
واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 اپل جی پی یو 3 هسته‌‌ای
رم 4 گیگابایت 3 گیگابایت
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی بدون قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD 64 و 256  گیگابایتی بدون قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
باتری 3,520 میلی آمپر ساعتی جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع 2,691  میلی آمپر ساعتی جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی فناوری‌های شارژ سریع و شارژ وایرلس چی
دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های پایدارسازی بصری و الکترونیکی تصویر، فوکوس خودکار لیزری، فوکوس خودکار تشخیص حالت، اچ دی آر پلاس و فلش دوگانه ال ای دی دوگانه مجهز به لنزهای 12 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/1.8 و f/2.8 و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های پایدارسازی بصری تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت، فلش دوگانه ال ای دی و بزرگ‌ نمایی بصری 2 ایکس
دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
سیستم عامل اندروید 8 آی او اس 11
مقاومت در برابر آب دارای شاخص مقاومتی IP67 دارای شاخص مقاومتی IP67
ویژگی‌های خاص مجهز به اسپیکرهای استریو، اکتیو اج، گوگل لنز، گوگل اسیستنت و سنسور اثر انگشت پشتی مجهز به اسکنر اثر انگشت جلویی، اپل سیری، سرویس ذخیره سازی آی کلود، اسپیکرهای استریو و اپل پی
قابلیت‌های اتصالی GSM, HSPA, CDMA, LTE, NFC، بلوتوث 5، وای فای و یو اس بی 3.1 نوع سی GSM, HSPA, CDMA, LTE, NFC (فقط اپل پی)، بلوتوث 5، وای فای و یو اس بی 2 لایتنینگ پورت
رنگ مشکی و سفید – مشکی خاکستری، نقره‌ای و طلایی
قیمت 849 دلار (64 گیگابایتی) 800 دلار (64 گیگابایتی)

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر