;
coinex

هواوی اسمارت‌فون‌های 5G خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد

هواوی اسمارت‌فون‌های 5G خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد

ممکن است در مورد کنفرانس جهانی اینترنت (WIC) که دیروز در ووژن چین برگزار شد، شنیده باشید. این کنفرانس فرصتی بود برای غول‌های صنعت فناوری چین تا برنامه‌های خود را برای تحقیق و توسعه این صنعت در آینده پی ریزی کنند.

در طول کنفرانس، یو چنگ‌دونگ (Yu Chengdong)، مدیرعامل شرکت هواوی که یکی از سخنرانان بود، در جایگاهی مشترک با لی جون (Lei Jun)، مدیر عامل شرکت شیائومی حضور داشت. آقای جون تا پیش از این از طرح‌های شرکت‌اش در مورد هوش مصنوعی و همچنین تلفن‌های همراه هوشمند (اسمات‌فون) گفته بود.

یو چونگ‌دونگ، مدیر عامل هواوی
یو چونگ‌دونگ، مدیر عامل هواوی

مدیرعامل هواوی در سخنان خود از عرضه غول‌های هوشمند و سخت‌ افزار‌های اینترنتی با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت (5G) در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ خبر داد. بدیهی‌ است که در سال ۲۰۱۹ فناوری نسل پنجم اینترنت (5G) گسترش زیادی خواهد داشت و بسیاری از اسمارت‌فون‌های دنیا با چنین امری بیگانه نخواهند بود.

هم‌اکنون این فناوری را به صورت آزمایشی در نمونه‌هایی مانند گوشی گیگابایت کمپانی ZTE مشاهده می کنیم. کمپانی‌های کوالکام، ZTE و China Mobile اخیرا اعلام کردند که آزمایش اولین سیستم رادیویی جهانی فناوری 5G با موفقیت انجام شده است.

یو چنگ‌دونگ همچنین بیان داشت که در ۲۰ ساله گذشته صنعت مخابرات تلفن همراه، عصر توسعه بسیار سریعی را طی کرده‌ است. او همچنین به این واقعیت اذعان داشت که توسعه تلفن‌های همراه هوشمند تغییرات چشمگیری را در زندگی مردم به وجود آورده است. آقای چنگ‌دونگ اظهار داشت که عصر جدید امروز، عصر هوش‌های مصنوعی و فناوری‌هایی نظیر 5G است.

در حال حاضر کمپانی هواوی با طراحی چیپ Kirin 970 قدمی جدی در عرصه هوش‌های مصنوعی برداشته است. انتظار می‌رود این کمپانی  محصولات سخت‌ افزاری و گجت‌های متصل به 5G را در سال ۲۰۱۸ عرضه کند. در حالی که در سال ۲۰۱۹، ممکن است هواوی پشتیبانی از فناوری اینترنت نسل پنجم (5G) را با گوشی‌های هوشمند خود ترکیب کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع : Gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر