;
coinex

اختصاصی تکراتو: ماشین های باهوش سری میت 10 هواوی در ایران معرفی شدند

امروز برای طرفداران هواوی در ایران، روز مسرت بخشی بود. هواوی پرچمداران بزرگ سری میت 10 خود را به ایران آورد و آنها را به طور رسمی در حضور جمعی از اصحاب رسانه تحت عنوان رویداد Huawei Tech Week به بازار داخلی معرفی کرد.

سه شنبه، 7 آذرماه 1396، پاساژ چارسو

ساعت 12 امروز در حالی که تهران روز نسبتا خنکی را پشت سر می‌گذاشت، هواوی در طبقه هفتم پاساژ چارسو مدل‌های هواوی میت 10 خود را به طور رسمی به بازار ایران معرفی کرد. محصولاتی که به گفته هواوی گوشی هوشمند نبوده، بلکه یک ماشین باهوش‌ است!

 

بیشتر بخوانید:  تماشا کنید: هواوی میت ۱۰ یک گوشی هوشمند نیست!

 

در رویداد معرفی هواوی میت 10 در ایران چه گذشت

مراسم رونمایی از هواوی با اجرای آرش سروری آغاز شد، او به سخنرانان این مراسم اشاره کرد؛ آقای بابک فیاض، قائم مقام هواوی در ایران، آقای محمد امین ناهید مدیر روابط عمومی و مارکتینگ و آقای شاهرخ نیا مدیر بخش خدمات هوآوی ایران.

بابک فیاض قائم مقام هواوی در ایران

بابک فیاض اولین شخصی بود که به روی صحنه رفت. او به تاریخچه حدودا 10 ساله ورود گوشی‌های هوشمند به بازار جهان اشاره کرد و این گجت را در حال حاضر بخشی از زندگی امروزی ما دانست که روزانه چیزی در حدود 6 تا 8 ساعت از زمان ما را به خود اختصاص داده است. او گفت که هواوی به خوبی نقش گوشی‌های هوشمند را در جریان زندگی امروزی می‌داند و بهترین‌ها را آماده می‌کند.

فیاض به نکات کلیدی پرچمداران جدید هواوی پرداخت:

  • صفحه نمایش بزرگ شده در سری میت
  • کارایی سریع و عملکرد بالا
  • باتری قدرتمند با طول عمر بیشتر
  • دوربین حرفه‌ای

از جمله ویژگی‌هایی بارز بودی که قائم مقام هواوی به آنها اشاره کرد.

بیشترین بخش معرفی هواوی را چیپست هوشمند کایرین 970 برعهده داشت، این پردازشگر که به واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز شده، رسما گوشی‌های هوشمند سری میت 10 را به ماشین‌هایی باهوش تبدیل کرده است. بیشتر قدرتنمایی سری میت 10 در همین چیپست خلاصه شده است.

این موضوع زمانی بیشتر خود را نشان داد که مهندس محمد امین ناهید، مدیر روابط عمومی و مارکتینگ هوآوی در ایران به روی صحنه رفت و رسما پرچمداران جدید این کمپانی را معرفی کرد.

مهندس محمد امین ناهید، مدیر روابط عمومی و مارکتینگ هوآوی در ایران

محمد امین ناهید، معرفی سری میت 10 هواوی را به چهار بخش کلی تقسیم کرد

  • طراحی سری میت 10
  • کارایی آنها
  • عکاسی هوشمند
  • تجربه کاربری هوشمند

طراحی

مهندس ناهید یکی از ویژگی‌های سری میت 10 را وجود نمایشگر فول ویو (FullView) دانست. هر چهار مدل از این سری، میت 10، میت 10 لایت، میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین به این نمایشگر مجهز شده‌اند. کیفیت مواد به کار رفته در ساخت آنها نیز بهبود یافته است.

یکی از نکات جذابی که مدیر مارکتینگ هواوی به آن اشاره کرد، نمایشگر RGBW هواوی میت 10 است. این نمایشگر علاوه بر رنگ‌های اصلی عادی، دارای رنگ سفید نیز هست. در واقع وجود پیکسل‌های سفید، روشنایی بخش‌های سفیدرنگ را بهتر به نمایش می‌گذارد. هواوی به دلیل آنکه بیشتر استفاده کاربران مربوط به جستجوی بین صفحات وب و یا شبکه‌های اجتماعی بوده و این صفحات بیشتر مبتنی بر رنگ سفید هستند، چنین ایده‌ای را پیاده کرده است. این قضیه در انتها به 14 درصد بهینه‌سازی در مصرف باتری ختم می‌شود.

هواوی در ساخت سری میت 10 از استراتژی تقارن در طراحی بهره گرفته است

هواوی در ساخت سری میت 10 از استراتژی تقارن در طراحی بهره گرفته است. همه چیز در تقارن است. کنار هم قرار دادن این سبک از طراحی در کنار استفاده از مواد باکیفیت و البته پنل پشتی شیشه‌ای 3D محصولی را شامل شده که در عین زیبایی، خوش دست است. پنل شیشه‌ای سه بعدی پشت از 5 لایه مختلف ساخته شده است.

هواوی میت 10 پرو دارای گواهینامه حفاظت IP67 است و در رنگ‌های خاکستری تیتانیومی و قهوه‌ای موکا در بازار ایران عرضه می‌شود. از سوی دیگر هواوی میت 10 یک گوشی ضد آب، ولی با IP53 است که در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای در بازار داخلی به فروش خواهد رسید.

در کنار این دو مدل، هواوی در همکاری با پورشه دیزاین یک گوشی زیبا و لاکچری را نیز به بازار معرفی کرده است. هواوی میت 10 پورشه دیزاین در طراحی خود از المان‌های پورشه (کارایی و سرعت بالا) استفاده کرده است، یک طراحی آیرودینامیکی با جلوه سرامیکی در پنل پشت، در نهایت به ساخت یک گوشی لوکس ختم شده است. طراحی این گوشی واقعا خاص و منحصر به فرد است. این سازنده چینی هنوز قیمت این مدل در بازار ایران را تعیین نکرده است.

کارایی

چیپست کایرین 970 در کنار رابط کاربری EMUI 8.0 ترکیبی را بوجود آورده است که عملا پرچمداران جدید هواوی را یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود نشان می‌دهد، به ادعای مدیر مارکتینگ هواوی، برندهای بزرگ این صنعت به دنبال آن هستند تا به مانند این شرکت در محصولات بعدی خود از یک واحد پردازش عصبی نیز استفاده کنند.

پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای در کنار پردازنده گرافیکی 12 هسته‌ای مجموعه‌ای را تشکیل داده که 25 برابر کارایی بیشتر و تا 50 برابر بهره‌وری را افزایش داده است.

تجربه کاربری هوشمند

یکی از جذابترین بخش‌های معرفی امروز هواوی میت 10 در ایران به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در این سری اختصاص داشت. هواوی میت 10 بر مبنای رفتار صاحب خود، واکنش‌ها را حدس زده، علایق کاربر را تشخیص داده، یاد می‌گیرد و بهترین نتایج را به او نشان می‌دهد، این موضوع باعث می‌شود تا انرژی به شکلی بهینه‌تر مصرف شود.

روان بودن تجربه کاربری در این سری 50 درصد افزایش یافته و سرعت پاسخگویی گوشی نیز 60 درصد نسبت به رقبای هواوی بهبود یافته است. با این دستگاه حتی در بخش بازی نیز می‌توان تجربه بهتری داشت.

خالق بازی کلش آف کینگز (Clash Of Kings)، شرکت الکس (Elex) در همکاری با هواوی ادعا کرده است که این بازی در گوشی‌های هواوی میت 10 با سرعت بالاتری انجام می‌شود و از سوی دیگر انرژی کمتری از باتری می‌گیرد.

خالق بازی کلش آف کینگز (Clash Of Kings)، شرکت الکس (Elex) در همکاری با هواوی ادعا کرده است که این بازی در گوشی‌های هواوی میت 10 با سرعت بالاتری انجام می‌شود و از سوی دیگر انرژی کمتری از باتری می‌گیرد.

محمد امین ناهید در صحبت‌های خود گفت که اگر کاربران ایرانی این بازی را از گیم سنتر هواوی دانلود کنند، یک گیفت پک 100 دلاری به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. این می‌تواند خبر خوبی برای دوستداران کلش آف کینگز باشد.

ارتباطات

هواوی اولین شرکتی بود که ارتباط 3G را به خاورمیانه آورد. این شرکت هنوز هم به دنبال پیشرو بودن در بازار این منطقه است. هواوی میت 10 از استاندارد 4.5G پشتیبانی کرده و این موضوع رقم دانلود این دستگاه را در نهایت به 1.2 گیگابیت بر ثانیه می‌رساند.

یکی از ویژگی‌های سری گوشی‌های میت 10 دو سیمکارته بودن آنهاست، البته وجود تنها دو اسلات برای این مدل یک ویژگی محسوب نمی‌شود. چیزی که اهمیت دارد، امکان استفاده از شبکه 4G روی هر دو سیمکارت به صورت همزمان است. در واقع شما می‌توانید با یک سیم کارت در شبکه 4G تماس برقرار کنید و همزمان از سیم کارت دیگر برای سرچ در وب استفاده نمایید.

یکی دیگر از ویژگی‌های هواوی میت 10 وجود سیستم موقعیت یاب جهانی یا همان GPS است. یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام مسیریابی از طریق GPS بوجود بیاد، رفتن به درون تونل و یا حرکت در اتوبان‌های چند طبقه است، این مکان‌ها معمولا باعث تداخل در امواج شده و سیستم موقعیت یاب را دچار مشکل می‌کند، اما این گوشی‌ساز چینی با ویژگی به نام هواوی GEO این موضوع را مدیریت کرده و هیچ گاه و در هیچ مکانی GPS شما از کار نخواهد افتاد.

باتری

هواوی در ساخت گوشی میت 10 خود و در مقایسه با سری میت 9، به ظرفیت باتری دست نزده است. باتری همان 4000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد، اما به لطف پردازنده کایرین 970، عملکرد این باتری 30 درصد افزایش یافته است. با یک شارژ کامل، از این گوشی می‌توان یک روز کامل استفاده سنگین و یا دو روز استفاده متوسطی کرد. مطمئنا 22 ساعت پخش مداوم ویدیویی، زمان کمی نخواهد بود!

تکنولوژی شارژ سریع نیز در این گوشی‌ها بکار گرفته شده است. با این فناوری کاربر قادر خواهد بود تا با 30 دقیقه شارژ، حدود 58 درصد از شارژ از دست رفته را بازیابی کند.

امنیت باتری و سیستم شارژ دستگاه نیز یکی از موضوعات مهمی است که برندهای بزرگ گوشی‌ساز جهان به آن توجه ویژه‌ای دارند، به‌خصوص بعد از اتفاقاتی که برای گلکسی نوت 7 سامسونگ پیش آمد، این حساسیت‌ها بیشتر هم شده است. سیستم سوپر شارژ هواوی تاییدیه‌های خود را از شرکت TÜV Fast-Charge آلمان به دست آورده است.

آزمایشات مختلفی بر روی باتری این گوشی‌ها انجام شده است، از تست‌هاییی در منهای 33 درجه تا 55 درجه سانتیگراد که در همه این تست‌ها، باتری و سیستم شارژ آن سربلند بیرون آمده‌اند.

عکاسی

یکی از جذابترین ویژگی‌های هواوی میت 10 در دوربین آن قرار دارد. لایکا همچنان همکاری خود را در ساخت دوربین‌های دوگانه با هواوی ادامه داده و محصول نهایی یک دوربین کاملا حرفه‌ای است، جالب اینجاست که هوش مصنوعی در بخش عکاسی نیز به کمک این دوربین آمده و عکاسی هوشمند را رقم زده است.

یکی از جذابترین ویژگی‌های هواوی میت 10 در دوربین آن قرار دارد.

ترکیب یک سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی و یک سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم، دوربین دوگانه منحصر به فردی را خلق کرده است. اندازه دهانه دیافراگم، بزرگترین روزنه‌ای است که تاکنون در سنسورهای موبایل به کار گرفته شده، f/1.6 پیش از این تنها در ال جی وی 30 استفاده شده بود و اکنون سری هواوی میت 10 نیز به آن مجهز شده است، بنابراین شما برای عکاسی در نور کم هیچ مشکلی نخواهید داشت. جزئیات به بهترین شکل ممکن ثبت خواهد شد. شما حتی پس از عکس گرفتن با دوربین این اسمارت فون قادر خواهید بود تا فوکوس را نیز تغییر دهید.

دوربین هواوی میت 10 به لطف فناوری AI قادر است تا 13 صحنه و موضوع مختلف را تشخیص دهد. به عنوان مثال در هنگام عکاسی از یک گلدان، تمامی بافت برگ‌ها قابل تشخیص است و رنگ‌ها به بهترین شکل، خود را نشان خواهند داد. دوربین سلفی آن نیز افکت بوکه داشته و در حالت پرتره، تصویر چهره شما به معنای واقعی روتوش می‌شود.

در سری میت 10 هواوی، جذابیت‌ها تمامی ندارد، صدای 3D یکی دیگر از این ویژگی‌های جذاب است. مهندس ناهید برای درک درست از این موضوع مثالی را مطرح کرد:

تصور کنید در یک کنسرت شرکت کرده‌اید که همه نوع صدا در آن فضا شنیده می‌شود، گوشی شما زنگ می خورد و قصد دارید که جواب دهید، مطمئنا صدای شما به گوش تماس گیرنده نخواهد رسید، اما با هواوی میت 10 جریان به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد. اکثر صداها و نویز موجود در فضا به حداقل خود رسیده و صدای شما با وضوح بسیار زیادی به گوش تماس گیرنده خواهد رسید.

هواوی در کنار سه پرچمدار میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین، از یک گوشی میان‌رده به نام هواوی میت 10 لایت نیز رونمایی کرد. این دستگاه برای کسانی در نظر گرفته شده که قصد دارند با هزینه‌ای کمتر، گوشی باارزشی را در اختیار داشته باشند.

میت 10 لایت یک گوشی تمام فلزی است، دوربین دوگانه سلفی نیز در اختیار دارد و یک فلاش سلفی اختصاصی برای آن طراحی شده و جالب اینجاست، برای آنکه در هنگام سلفی گرفتن نور فلاش چشمان کاربر را اذیت نکند، یک فیلتر خاص بر روی آن قرار گرفته است. هواوی میت 10 لایت برای فروش در بازار ایران در رنگ‌های طلایی، آبی و مشکی در دسترس خواهد بود.

خدمات پس از فروش هواوی میت 10 در ایران

هواوی تنها به مشخصات بالا رده و فروش گوشی‌های هوشمند میت 10 بسنده نکرده و مشتریان خود را بعد از خرید نیز تنها نخواهد گذاشت. پس از معرفی گوشی‌های میت 10، شاهرخ نیا، مسئول خدمات پس از فروش هواوی در ایران به روی صحنه رفت.

شاهرخ نیا تنها به یکی دو نکته مهم اشاره کرد، هواوی یک گارانتی کامل را به مشتریان میت 10 خود ارائه می‌کند. اکثر قطعات سخت افزاری این گوشی‌ها شامل گارانتی بوده و حتی نمایشگر فول ویو آنها در صورت آسیب نیز تا 6 ماه قابل تعویض است.

هواوی سرویس دلیوری رایگان خود را برای این سری از گوشی‌های خود، به خریداران وعده داده است. اگر در هنگام کار با گوشی‌ میت 10 خود با مشکلی مواجه شوید، سرویس خدمات پس از فروش این شرکت، گوشی را تحویل گرفته و بعد از تعمیر و یا آپدیت نرم‌افزارهای مختلف، آن را به شما تحویل خواهد داد. اگر این سرویس به معنای واقعی اجرا شود، مطمئنا می‌تواند طرفداران این برند چینی را بیش از پیش راضی نگه دارد.

شاهرخ نیا در پایان صحبت‌های خود به یک شماره تلفن خاص اشاره کرد. 42000-021 شماره تلفن مرکز تماس مشتریان هواوی است. برای دریافت خدمات، فقط کافی است تا با این شماره تماس بگیرید.

هواوی برنامه‌های خاصی را در مارکت ایران دنبال می‌کند. اصولا رویداد Huawei Tech Week به همین دلیل برپا شده است. درواقع معرفی این گوشی‌ها در یک روز انجام نمی‌شود، بلکه این گوشی‌ساز چینی قصد دارد تا یک هفته را به معرفی گوشی‌های سری میت 10 خود اختصاص دهد، امروز اولین روز از رونمایی میت 10 در ایران بود.

اکسپرینس زون در پاساژ چارسو

از فردا شرکای تجاری و همچنین خریداران می‌توانند تا با حضور در پاساژ چارسو از نزدیک با این محصولات آشنا شوند. در طبقه هفتم پاساژ چارسو فضایی به عنوان اکسپرینس زون در نظر گرفته شده تا کاربران بتوانند به طور مستقیم گوشی را لمس کرده و از نزدیک با ویژگی‌های آن آشنا شوند.

هواوی برای مشتریان خود نیز برنامه‌های ویژه‌ای در نظر دارد. مدیر مارکتینگ هواوی در ایران می‌گوید که در این یک هفته -که از امروز هفتم آذرماه آغاز شده است- خریداران علاوه بر اینکه قادر خواهند بود تا از نزدیک عملکرد این گوشی‌ها را ببینند، می‌توانند در قرعه کشی نیز شرکت کرده و از جوایز ویژه‌ای برخوردار شوند. در میان این جوایز ارزنده، گوشی هواوی میت 10 نیز به چشم می‌خورد!

زمان را از دست ندهید، از امروز یک هفته فرصت خواهید داشت تا با گوشی‌های سری میت 10 آشنا شوید، شاید گوشی مورد علاقه شما در بین این 4 مدل قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر