;
coinex

اختصاصی تکراتو؛ «اتحاد ۹۹» برای توسعه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران

اتحاد ۹۹ برای توسعه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران

یک هفته پیش از آغاز پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای‌ تهران، شاهد لیستی تحت عنوان اتحاد ۹۹ بودیم.

در واقع این اتحاد با حضور ۲۱ عضو با ترکیبی از سه شاخه شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و مشاورین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای حضور در انتخابات پنجمین دوره هیات مدیره این سازمان اعلام موجودیت کرد.

روز گذشته ٢٠ آذر، یک نشست خبری با حضور چند تن از اعضای اتحاد ٩٩ از جمله وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، محمدباقر اثنی‌عشری مدیرعامل موسسه پرسش (پویندگان راز ستاره شمال) و … شکل گرفت.

محمدباقر اثنی‌عشری مدیرعامل موسسه پرسش (پویندگان راز ستاره شمال)

این نشست با تاکید بر اصلاح و توسعه ساختار  سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران برگزار شد و اعضای اتحاد ۹۹ به پرسش های مطرح شده توسط خبرنگاران درباره برنامه‌ها و اهداف خود برای شرکت در انتخابات هیات مدیره سازمان پاسخ دادند.
محمدباقر اثنی‌عشری مدیرعامل موسسه پرسش درباره برنامه‌های اتحاد ۹۹ گفت:

ما معتقدیم در هر کدام از چهار دوره گذشته کارهای خوبی انجام شده است و این اتحاد بنا دارد ضمن تایید تمامی آن اقدامات مثبت به دنبال ایجاد تحول در سازمان باشد.

اتحاد ٩٩ معتقد است که سازمان نظام صنفی ۱۲ سال پیش و براساس مقتضیات آن زمان ایجاد شده و با توجه به تغییر و تحولاتی که در این مدت در حوزه ICT کشور شکل گرفته، باید تغییرات ساختاری بویژه در بخش دبیرخانه این سازمان متناسب با همین تحولات ایجاد شود. همچنین اتحاد 99 معتقد است که رسانه ای متمرکز و به روز شده برای سازمان وجود ندارد و باید این بخش نیز قوت بگیرد.

وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در پاسخ به علت حضور همراه اول در اتحاد ۹۹ گفت:

حضور بنده در این اتحاد بنا بر دعوت تعدادی از فعالان حوزه ICT انجام شده اما شخصا نیز معتقدم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ظرفیت‌ بسیار بالایی برای ایجاد تحول در این عرصه دارد. پس از سال‌ها فعالیت در بخش توسعه زیرساخت، اکنون ما در همراه اول به دنبال توسعه فضا به‌ویژه در زمینه اینترنت اشیا (IoT) هستیم تا به این ترتیب به حضور بیشتر فعالان ایران در حوزه‌های منطقه‌ای و جهانی نیز کمک کنیم.

توسعه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران

از آنجا که لیست اتحاد ٩٩ متشکل از افراد متفاوتی است، این سوال از سوی خبرنگاران مطرح شد که آیا حقیقتا اتحادی بین آنها صورت گرفته است و یا اینکه شاهد یک لیست فرمایشی از سوی اعضا هستیم؟ اثنی عشری درباره این مساله گفت:

در دولت‌های نهم و دهم همواره زاویه‌ای بین وزارت ارتباطات و فناوری با سازمان نظام صنفی وجود داشت که در دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی کمتر شد و در حال حاضر و با توجه به حضور آقای مهندس آذری جهرمی می‌تواند بسیار کمتر نیز بشود. ما معتقدیم حضور ایشان در راس این وزارتخانه فرصتی را فراهم کرده است تا در دوره چهارم سازمان امکان رفع بسیاری از چالش‌ها و توسعه توانمندی‌های سازمان فراهم شود و در دوره پنجم نیز گشایش زیادی در فعالیت های صنفی ایجاد گردد.

اثنی عشری ادامه داد:

ما به دنبال ایجاد تغییرات ساختاری به‌ویژه در بخش دبیرخانه سازمان خواهیم بود تا بتوانیم رابطه‌ای دوطرفه و مداوم با اعضای سازمان و نیز رسانه‌ها ایجاد کنیم. تاکنون تنها راه ارتباطی همواره انتشار بولتن‌هایی بوده است که گاها به موقع نیز به‌روز نمی‌شدند، لذا اتحاد ۹۹ به دنبال ایجاد مدیومی جدید و مناسب برای توسعه و تقویت این ارتباط است.

در پاسخ به سوالاتی درباره آینده کسب‌وکارهای نوپا و حضور آنها در عرصه تصمیم‌سازی سازمان، اعضای اتحاد ۹۹ اعلام کرده اند که از تمام کسب‌و‌کارهایی که به دلایل مختلف به دنبال ایجاد نهادهای مستقل هستند، دعوت می کنند تا نهادهای مورد نظر را به صورت کمیسیون‌های زیرمجموعه‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایجاد کرده و به این شکل به فعالیت بچردازند. همچنین وعده داده‌اند که تمامی حمایت‌های قضایی و حقوقی لازم را برای تقویت آنها انجام دهند و متولیان مختلفی را که در این حوزه دیده می‌شوند، با خود همسو کنند.

اتحاد ۹۹ برای توسعه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران

با توجه به جایگاه ویژه این سازمان که حکم ریاست سازمان کشور آن توسط رئیس جمهور امضا می‌شود، چنین حمایت‌هایی می‌تواند بسیاری از چالش‌های قانونی را از مسیر رشد نهادهای مرتبط با کسب‌وکارهای نوپا حذف کند.

اعضای این اتحاد در انتها اعلام کردند “ما معتقدیم سازمان خانه تمامی فعالین حوزه ICT است و لذا از تمامی کسانی که به دلایل و اشکال مختلف در دوره‌های قبلی از این سازمان متفرق شده و یا همکاری رو به افولی با آن داشتند، دعوت می‌کنیم دوباره به این سازمان برگشته و سطح همکاری‌های خود را ارتقا دهند؛ زیرا اعتقاد راسخ داریم که با جدایی هیچ هدفی برآورده نخواهد شد.”

گروه انتخاباتی اتحاد ۹۹ با حضور جدی اعضای هیات مدیره یا مدیران عامل شرکت‌هایی همچون کافه‌بازار، دیجی‌کالا، همراه اول، آسیاتک، فناپ، توسن، پویا و برید سامانه نوین قصد دارد در انتخابات پنجمین دوره هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در روز پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه شرکت کند. لیست کامل اعضا و اهداف و برنامه‌های این اتحاد روی وبگاه رسمی آن به آدرس اینترنتی www.etehade99.com و کانال تلگرامی این گروه به etehade99@ قابل مشاهده است.

لیست اتحاد ۹۹ برای توسعه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با شعار اتحاد ٩٩: “صنف متحد، سازمان مطالبه‌گر، پیش به سوی اقتصاد دیجیتال”

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر