;
coinex

حسگر اثر انگشت گلکسی اس 9 در کجای دستگاه قرار می‌گیرد؟

حسگر اثر انگشت گلکسی اس 9
شایعات مربوط به گوشی‌های گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) مدتی است که در فضای مجازی منتشر شده، برخی از آنها تایید شده و برخی دیگر مورد تردید قرار می‌گیرند. گفته می‌شد که حسگر اثر انگشت گلکسی اس 9 در صفحه نمایش آن تعبیه خواهد شد، اما چنین چیزی درست نیست!

سامسونگ برای آنکه بتواند از فضای پنل جلویی گلکسی اس 8 به بهترین شکل ممکن استفاده کند، از نمایشگر بیکران (اینفینیتی) کمک کرد. استفاده از این نمایشگر باعث شد تا سامسونگ، سنسور اثر انگشت را در گلکسی اس 8 به پشت دستگاه منتقل کند؛ موقعیتی که به نظر بسیاری، چندان هم مناسب نیست.

قرار گرفتن اسکنر اثر انگشت در کنار دوربین اصلی باعث می‌شود تا اشتباها تماس انگشت با لنز دوربین زیاد شده و معمولا روی لنز کثیف باشد.

پیش از این، شایعات بسیاری از وجود سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش گلکسی اس 9 حکایت می‌کردند، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ هنوز هم نتوانسته است تا این فناوری را تکمیل کند. سامسونگ برای بکارگیری چنین روشی، از اکتبر سال 2016 کار خود را آغاز کرده است.

در هر صورت غول تکنولوژی کره‌ای هنوز نتوانسته تا به فناوری یکپارچه سازی سنسور اثر انگشت با صفحه نمایش دست پیدا کند و ما در پرچمداران جدید سامسونگ نیز همچنان حسگر اثرانگشت را در پنل عقب و در کنار سنسور دوربین خواهیم دید، درست در همان موقعیتی که در گلکسی اس 8 دیده می‌شود. این موضوع را اسکرین‌شاتی که از اپلیکیشن سلامت سامسونگ گرفته شده است، تایید می‌کند.

اسکرین شاتی که از روند اندازه گیری ضربان قلب گرفته شده، نشان می دهد که دوربین و فلاش LED آن، همچنان در سمت راست اسکنر اثر انگشت قرار دارد، فقط کمی موقعیت آن تغییر کرده و اندکی دورتر شده است.

اگر به تصاویر به دقت نگاه کنید، خواهید دید که موقعیت قرارگیری حسگر اثر انگشت گلکسی اس 9 به گونه‌ای است که انگشت اشاره در حالت راحت‌تری بر روی آن قرار می‌گیرد.

متاسفانه بعید است که در نمایشگاه CES 2018 ما شاهد رونمایی از پرچمداران جدید سری گلکسی S باشیم، پس برای دیدن این گوشی‌ها، کمی صبورتر باشید.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر