;
coinex

2 نرخی شدن ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور

2 نرخی شدن ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور

براساس اطلاعات موجود، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 2 نرخی شده است. گزارش‌های داخلی و خارجی، نشان از دوگانگی ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور دارند.

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، اخیرا از سوی اتحادیه جهانی مخابرات گزارشی در مورد شاخص جهانی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات منتشر شده است. در این گزارش مشخص شده است که ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران، چهار پله رشد داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد که کشور ایران توانسته است تا به رتبه 81‌ جهانی دست یابد. لازم به ذکر است که براساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید ظرف مدت 5 سال ارتقای 30 رتبه‌ای داشته باشد.

بخشی از گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، مربوط به ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور است. این گزارش نشان می‌دهد که به ازای هر صد نفر جمعیت 100.07 مشترک تلفن همراه در ایران وجود دارد.

بررسی گزارش دفتر فنی اقتصادی وزارت ارتباطات

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی وزارت ارتباطات نیز، در آخرین آمار رسمی منتشر شده که مربوط به پایان سه ماهه اول سال جاری است، اعلام نموده است که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 104.13 درصد است.

براساس گزارش دفتر فنی اقتصادی وزارت ارتباطات، بالاترین ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور در اختیار اپراتور اول ارتباطی قرار دارد که میزان آن 62.05 درصد است. در ادامه اپراتورهای دوم و سوم قرار دارند که ضریب نفوذ هر کدام  به ترتیب 40.1 و 2.08 درصد اعلام شده است.

با مقایسه این آمار متوجه خواهیم شد، که ضریب نفوذ همراه اول از 56.02 درصد در پایان خرداد سال گذشته به 62.05 درصد در پایان خرداد سال جاری رسیده است.

همچنین ضریب نفوذ ایرانسل هم که پایان خرداد سال گذشته 38.84 درصد بود، به 40.1 درصد در پایان خرداد سال جاری رسیده است. ضریب نفوذ تلفن همراه رایتل هم، که پایان خرداد سال گذشته 2.08 درصد بود، به 2.73 درصد در پایان سه ماهه اول سال جاری رسیده است.

در پایان باید گفت که در دو نرخ شاخص ضریب نفوذ جهانی و کشوری تفاوت وجود دارد. گزارشی که از سوی اتحادیه جهانی مخابرات منتشر شده، ضریب نفوذ تلفن همراه را در سال 2017 میلادی، حدود 100 درصد دانسته است اما گزارش خرداد ماه 96 که توسط وزارت ارتباطات انتشار یافته است، ضریب نفوذ را 104 درصد اعلام کرده است.

 

بیشتر بخوانید: درآمد اپراتورها از رومینگ بین المللی ۳۱ میلیارد دلار است!

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر