;
coinex

افزایش عمر گوشی های هوشمند با چندین روش ساده!

افزایش عمر گوشی های هوشمند با این 4 راه کار ساده

توجه به نکات مربوط به افزایش عمر گوشی های هوشمند بسیار مهم است. زیرا گوشی‌هایی که امروزه تولید می‌شوند با گوشی‌های قدیمی بسیار متفاوت هستند.

باید اعتراف کرد که گوشی‌های هوشمند بسیار پیشرفت کرده‌اند و قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی نیز دارند. البته هرچه گوشی‌ها بیشتر پیشرفت کنند قیمت آنها نیز بیشتر خواهد بود و لازم است تا هنگام خرید پول بیشتری بایت آنها پرداخت. بسیاری از گوشی‌ها قیمت‌های بسیار زیادی دارند بنابراین بهتر است به خوبی از این گوشی‌ها محافظت کرد و به فکر افزایش عمر گوشی های هوشمند بود.

راه‌هایی برای افزایش عمر گوشی های هوشمند

قیمت بالای گوشی‌های هوشمند باعث شده تا نگهداری از آنها اهمیت بیشتری داشته باشد. در اینجا قصد داریم تا راهکارهایی را برای افزایش عمر گوشی های هوشمند ارائه کنیم. در ادامه با تکراتو همراه باشید!

1. آپدیت‌ها را هرچه سریعتر دریافت کنید!

سعی شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند همیشه این است که بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن آپدیت‌های جدیدی را برای گوشی‌هایی که به فروش رسانده‌اند منتشر نمایند. اما با این وجود بسیاری از کاربران به مسئله آپدیت تازه اهمیت نمی‌دهند.

معمولا شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در این آپدیت‌های جدید، نکات امنیتی جدیدی را در نظر می‌گیرند که می‌تواند امنیت گوشی را تضمین ‌کند. همچنین در آپدیت‌های جدید مشکلات نرم‌افزاری سیستم‌عامل فعلی گوشی‌ها نیز برطرف می‌گردد.

لازم به ذکر است که آپدیت‌های جدید منتشر شده از سوی شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، شامل بهینه‌سازی‌هایی برای افزایش سرعت و عملکرد گوشی نیز هستند. بنابراین یکی از نکات مهمی که لازم است تا برای افزایش عمر گوشی های هوشمند در نظر گرفته شود، دریافت آپدیت‌های جدید است.

البته نمی‌توان این قانون را فقط به گوشی‌های هوشمند ربط داد بلکه این امر شامل تمامی تجهیزات هوشمند و الکترونیکی که در منزل وجود دارند و باید از نظر نرم‌افزاری به‌روز باشند نیز می‌گردد.

علت اینکه می‌گوییم یکی از راه‌های افزایش عمر گوشی های هوشمند دریافت آپدیت جدید است این است که، آپدیت‌های جدید در زمان‌های متفاوت و رخدادهای متفاوت هشدارهایی را به کاربران نشان می‌دهند تا کاربر با توجه به رخداد عملکرد درست را انجام دهد.

از آپدیت اپلیکیشن‌های گوشی خود نیز غافل نشوید زیرا این آپدیت‌ها بهینه‌سازی‌هایی را به همراه دارند که دوام گوشی‌های هوشمند را افزایش می‌دهند.

نکته دیگری که لازم است تا به آن اشاره کرد این است که اگر گوشی هوشمندی که شما دارید بیش از 3 سال از عمر آن می‌گذرد، بهتر باشد از دریافت آپدیت‌های جدید برای آن صرف نظر کنید زیرا این آپدیت‌ها برای گوشی‌های روز دنیا ساخته شده‌اند و چون سخت‌افزار گوشی شما قدیمی است نمی‌تواند آن را پردازش کند و گوشی کند خواهد شد.

شاید بهتر باشد وقتی آپدیتی جدید منتشر شد ابتدا صبر نمود و عملکرد آن را بر روی سایر گوشی‌ها دید. اگر سایر کاربران از آپدیت جدید احساس رضایت کردند شما هم می‌توانید از نسخه جدید استفاده کنید.

برای اینکه از آخرین آپدیت‌های منتشر شده برای گوشی و تبلت و سایر تجهیزات منزل و محل کار خود  با خبر شوید، بهتر است به وب سایت‌های شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند مراجعه کنید.

2. مراقبت از شارژ گوشی فراموش نشود!

در گوشی‌های هوشمند باتری اولین قسمتی است که امکان دارد خراب شود. در بعضی از گوشی‌های هوشمند باتری قابل تعویض است اما در بعضی دیگر باتری حالت داخلی دارد و امکان تعویض آن نیز وجود ندارد. در این حالت خراب شدن باتری بسیار دردسر ساز خواهد شد.

خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که از طریق آنها هم می‌توان به افزایش عمر گوشی های هوشمند کمک کرد و هم به دوام بیشتر باتری گوشی‌های هوشمند.

گوشی‌های هوشمند به دلیل  ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند بیشتر از آنها استفاده می‌شود و بنابراین باتری آنها نیز بیشتر استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که انجام  کارهایی مانند قرار ندادن گوشی در شرایط آب و هوایی بسیار سرد یا بسیار گرم می‌تواند به افزیش عمر گوشی های هوشمند و همچنین عمر باتری گوشی‌ها کمک کند.

بعضی از گوشی‌ها نیز در زمان استفاده طولانی یا در هنگام بازی سریع داغ می‌شوند که در این حالت بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن گوشی در محیطی خنک قرار داده شود.

سازندگان گوشی‌های هوشمند به کاربران توصیه می‌کنند که گوشی را دائم در شارژ نگه ندارند و بیشتر از شارژ‌های کوتاه و وقفه‌‌ای استفاده کنند تا دوام گوشی و باتری بیشتر باشد.

 

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح شارژ کردن موبایل ؛ کاهش عمر مفید باتری‌ها با شارژ در طول شب

 

3. به فضای ذخیره سازی در گوشی خود دقت کنید!

نکته مهم بعدی دقت نمودن به فضای ذخیره سازی در گوشی‌های هوشمند است. همچنین در نظر گرفتن این نکته می‌تواند به افزایش عمر گوشی های هوشمند نیز کمک کند. کمبود فضای ذخیره‌سازی بر روی لپ‌تاپ، گوشی هوشمند و تبلت معمولا باعث ایجاد دردسرهای مختلفی می‌شود.

لازم به ذکر است که، اگر فضای مناسبی بر روی حافظه گوشی وجود نداشته باشد، اپلییکشن‌ها نمی‌توانند اطلاعات جدید خود را ذخیره کنند. وجود فایل Swap نیز به عملکرد بهتر گوشی کمک می‌کند که در صورت نبودن جای کافی برای عملکرد آن مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

می‌توانید برای ذخیره کردن بعضی از اطلاعات خود از فضای ابری کمک بگیرید. زیرا قرار دادن اطلاعات در این فضا مزایای زیادی دارد و اطلاعاتی که در این فضا ذخیره‌ شوند همیشه در دسترس هستند.

با استفاده از فضای ابری این اطلاعات دیگر بر روی گوشی شما نیستند و در صورت سرقت نیز نگرانی بابت آنها نخواهید داشت. سیستم عامل‌های جدید مربوط به گوشی‌های هوشمند قابلیت‌هایی متفاوت دارند و امکانات خوبی را نیز برای مدیریت حافظه در اختیار قرار می‌دهند.

4. گوشی باید تمیز و محافظت شده باشد.

بهتر است برای تمیز کردن گوشی خود از آستین لباس استفاده نکنید زیرا فقط صفحه نمایش نیاز به تمیز کردن ندارد بلکه تمام قسمت‌های گوشی لازم است تا به خوبی پاک شود. برای گوشی خود وقت بگذارید و حسابی آن را تمیز کنید زیرا حضور گرد و غبار و آلودگی می‌تواند بر عملکرد و عمر گوشی تاثیر داشته باشد.

برای تمیز کردن می‌توان از اسپری و کف‌های خوبی که برای این منظور در بازار وجود دارند استفاده کرد و اگر به آنها دسترسی ندارید می‌توانید از الکل یا آب مقطر برای تمیز کردن گوشی خود استفاده کنید. بنابراین می‌توان تمیز بودن گوشی را یکی از دلایل افزایش عمر گوشی های هوشمند دانست.

لازم به ذکر است که هیچگاه نباید گوشی خود را بدون محافظ حمل کنید. چون در هر لحظه ممکن است گوشی از دست شما بیافتد و بشکند یا دچار مشکلی شود. بنابراین خرید یک محافظ می‌تواند بسیار مناسب باشد.

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش برای افزایش شارژ باتری موبایل

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر