;
coinex

ردیابی گوشی موبایل مسروقه با دو راه حل کلی

ردیابی گوشی موبایل مسروقه با دو راه حل کلی !

گم شدن گوشی و یا سرقت آن، ممکن است برای هر شخصی در زندگی اتفاق افتد. همیشه نگرانی‌هایی در این زمینه برای افراد وجود دارد اما می‌توان در صورت به وجود آمدن این مشکل با دو روش کلی نسبت به ردیابی گوشی موبایل خود اقدام نمود.

به گزارش تکراتو و به نقل از دنیای اقتصاد، ردیابی گوشی موبایل با دو روش کلی امکان پذیر است. البته برای استفاده از این دو روش در ردیابی گوشی موبایل ، پیش نیازهایی لازم است که برای این منظور بهتر است آینده نگر باشید و آنها را قبل از گم کردن گوشی خود در نظر گرفته باشید.

طریقه ردیابی گوشی موبایل

در حالت کلی امکان ردیابی گوشی موبایل از طریق اینترنت و GPS امکان پذیر است. در ادامه به بررسی هر کدام از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

1.استفاده از اکانت گوگل

برای اینکه بتوانید از این طریق به ردیابی گوشی موبایل خود بپرازید لازم است قبلا گوشی خود را به اکانت جی‌میل خود متصل کرده باشید. شما قادر خواهید بود تا از طریق قابلیت Android Device Manager که یکی از قابلیت‌های کاربردی گوگل است، نسبت به ردیابی گوشی موبایل خود اقدام کنید.

اما فراموش نکنید که در این روش باید حتما یک بار از گوشی اندرویدی خود وارد اکانت جی‌میل خود شده باشید. در صورتی که گوشی شما گم شده باشد می‌توانید از این طریق  مکان فعلی گوشی خود را با دقت بسیار بالایی شناسایی کنید.

در ادامه با یک دایره آبی رنگ مکان گوشی شما فعال خواهد شد. در کنار آن سه گزینه برای اقدامات بعدی وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها Ring است که استفاده از این گزینه برای ردیابی گوشی موبایل باعث پخش صدای زنگ گوشی شما به مدت پنج دقیقه خواهد شد. استفاده از این قابیلت زمانی مناسب است که گوشی شما در نقطه کوری گم شده باشد و پیدا کردن آن برای شما مشکل باشد.

گزینه بعدی که نمایان می‌شود گزینهLock  است. استفاده از این گزینه برای ردیابی گوشی موبایل به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید گوشی خود را قفل کنید و حتی برای آن پسورد نیز در نظر بگیرید.

گزینه بعدی که وجود دارد گزینه Erase است. این گزینه برای ردیابی گوشی موبایل به شما امکان می‌دهد تا بتوانید اطلاعات مهم گوشی خود را پاک کنید. زیرا عده‌ای از افراد اطلاعات بسیار مهمی در گوشی خود دارند و گم شدن گوشی برای آنها بسیار نگران کننده خواهد بود. اگر شما از این دسته افراد هستید پس بهتر است با این گزینه اطلاعات گوشی خود را پاک کنید تا نگرانی شما حل شود.

شما در صورتی می‌توانید از این قابلیت برای ردیابی گوشی موبایل خود استفاده کنید که گوشی به اینترنت متصل باشد.

2.استفاده از GPS

روش دیگری که می‌توان از آن برای ردیابی گوشی موبایل استفاده کرد، GPS است. البته پیش نیاز این روش نصب نرم افزار GPS SMS Phone Finder  بر روی گوشی است. برای استفاده از این نرم‌ افزار می‌توانید آن را دانلود کنید. اگر گوشی خود را گم کرده اید و از طریق این نرم افزار قصد پیدا کردن آن را دارید اقدامات زیر را انجام دهید.

از خط دیگری عبارت locateme YOUR_KEY را به خط خود بفرستید. YOUR_KEY که در اینجا نوشته شده است در واقع رمز مربوط به شما است که با اجرای اپلیکیشن باید آن را تعیین کنید. در ادامه مکان فعلی گوشی شما به‌ صورت لینک برای شما ارسال خواهد شد.

در صورتی که لینک را در مرورگر وارد کنید، می‌توانید مکان گوشی خود را روی نقشه پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که در این حالت نیز حتما GPS گوشی شما باید روشن باشد. بنابراین بهتر است در این حالت همواره GPS خود را روشن نگه دارید.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا در این زمینه به کاربران هشدار می‌دهد که در صورتی که مطمئن شدند گوشی آنها به سرقت رفته و گم نشده است، شخصا اقدام به پیگیری آن نکنند و حتما از طریق مراجع ذی‌صلاح نسبت به ردیابی گوشی موبایل خود اقدام نمایند.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر