;
coinex

پردازنده کایرین 970 هواوی قدرتمندتر از اسنپدراگون 845 کوالکام!

پردازنده کایرین 970 هواوی قدرتمندتر از اسنپدراگون 845 کوالکام!
پردازنده کایرین 970 هایسیلیکون هواوی در بنچمارک‌هایی که به تازگی نتایج آن در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده، امتیازات بیشتری به دست آورده است. این برتری بر روی کاغذ چیزی در حدود 7 درصد است.

بر اساس تصویری که در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است (تصویر زیر)، چیپست کایرین 970 هواوی امتیازات بیشتری را نسبت به اسنپدراگون 845 کوالکام به دست آورد.

اگرچه اختلاف امتیازات به دست آمده با یکدیگر تفاوت فاحشی ندارد، اما به نوعی نشان از برتری پردازنده کایرین 970 می‌دهد –حداقل روی کاغذ که اینچنین است- البته بنچمارک تنها راه اثبات برتری نخواهد بود و در این رابطه حداقل یکی دو موضوع دیگر نیز بسیار بااهمیت هستاند.

اول آنکه عملکرد یک قطعه سخت افزاری با انجام آزمایشات مختلف و نتایج ثبت شده بر روی کاغذ، متفاوت از آن چیزی است که در دنیای واقعی اتفاق خواهد افتاد، به‌خصوص با این فاصله اندکی که دیده می‌شود و در ضمن، سخت افزار تنها بخشی از یک گوشی هوشمند هست و تولید کنندگان بزرگ در صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند سعی می‌کنند تا با توسعه و بهینه سازی نرم افزار محصولات خود، از قدرت پردازنده‌های آنان حداکثر استفاده را بکنند.

در هر صورت نتایج بنچمارک جدید گویای آن است که پردازنده کایرین 970 در حال حاضر می‌تواند با جدیدترین محصول کوالکام، اسنپدراگون 845، برابری کرده و شاید حتی در برخی موارد بهتر از آن عمل کند

در هر صورت نتایج بنچمارک جدید گویای آن است که پردازنده کایرین 970 در حال حاضر می‌تواند با جدیدترین محصول کوالکام، اسنپدراگون 845، برابری کرده و شاید حتی در برخی موارد بهتر از آن عمل کند. هواوی در توصیف کایرین 970 می‌گوید که این اولین پردازنده هوش مصنوعی جهان است.

ترکیب این پردازنده با یک واحد پردازش عصبی (NPU) باعث شده تا این دستگاه به هوش مصنوعی (AI) مجهز شده و بتواند بر مبنای یادگیری ماشینی عمل کند. غول بزرگ تکنولوژی چین از این پردازنده در گوشی‌های میت 10 و آنر V10 استفاده کرد و پیش بینی می‌شود که در پرچمداران بزرگ سال 2018 خود همچون هواوی پی 11 نیز از آن بهره ببرد.


بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره هواوی پی ۱۱ (Huawei P11) ؛ مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه


از سوی دیگر چیپست اسنپدراگون 845 کوالکام در بسیاری از بهترین گوشی های هوشمند 2018 قدرتنمایی خواهد کرد. سامسونگ، ال‌جی، سونی و شیائومی برخی از برندهای بزرگ این عرصه هستند که قدرت پرچمداران سال آینده خود را از این پردازنده تامین خواهند کرد.

کوالکام قصد دارد تا در اواخر سال 2018 تولید اسنپدراگون 855 را آغاز کرده و برای این کار از لیتوگرافی 7 نانومتری TSMC استفاده کند. کوالکام در چند سال اخیر برای تولید پردازنده‌های پرچمدار خود با سامسونگ همکاری می‌کرد، اما به نظر می‌رسد که این همکاری در سال آینده با TSMC ادامه یابد.


بیشتر بخوانید:  کوالکام در ساخت اسنپدراگون ۸۵۵ با TSMC همکاری می‌کند؛ خبری از سامسونگ نیست!


منابع صنعتی می‌گویند که پس از عرضه اسنپدراگون 855 در سال 2019، سامسونگ مجددا برای ساخت اسنپدراگون 865 در سال 2020 با کوالکام همکاری خواهد کرد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر