;
coinex

همه چیز درباره هواوی پی 11 (Huawei P11) ؛ مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه

همه چیز درباره هواوی پی 11 (Huawei P11) ؛ مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه
هواوی پی 11 (Huawei P11) پرچم‌دار 2018 هواوی خواهد بود. این دستگاه یکی از قدرتمندترین گوشی‌هایی است که می‌تواند در سال آینده توجه زیادی را به خود جلب کند. در این مطلب تمامی خبرها و شایعاتی را که درباره این اسمارت فون منتشر شده، بررسی خواهیم کرد.

هواوی پی 10 یکی از بهترین گوشی‌های هواوی در سال 2017 است. همه چیز درباره این مدل خوب است، اما شاید چیز هیجان انگیزی درباره این مدل وجود نداشت، ابتکاری چندانی در طراحی و یا مشخصات آن دیده نمی‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که اوضاع برای جانشین آن کمی فرق خواهد کرد.

هواوی پی 10 یکی از بهترین گوشی‌های هواوی در سال 2017 است
هواوی پی 10

موبایل هواوی پی 11 مدتی است که در تیررس شایعات قرار گرفته و خبرهای مختلفی از آن منتشر می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا همه مشخصات و ویژگی‌های شایعه شده درخصوص این گوشی هوشمند را در یکجا گردآوری کرده و آنها را با هم مرور کنیم. با تکراتو همراه باشید.

تاریخ معرفی هواوی پی 11

انتظار می‌رود که گوشی هواوی پی 11 در اوایل سال 2018 وارد بازار شود. Bruce Lee، قائم مقام خط تولید محصولات هواوی در گفتگویی که با وب‌سایت اندروید سنترال داشته است، اعلام کرده که احتمالا این دستگاه در کنگره جهانی موبایل (نمایشگاه MWC 2018) معرفی خواهد شد.

کنگره جهانی موبایل در هفته آخر از ماه فوریه (اوایل اسفندماه) برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که کمپانی هواوی در این رویداد، پرچمدار جدید سری P خود را به روی صحنه ببرد. این شرکت گوشی‌ساز، مدل‌های سری میت 10 را طبق پیش بینی و تاریخ برنامه ریزی شده، معرفی کرد و به همین دلیل، این احتمال بسیار زیاد است که معرفی هواوی P11 نیز در همان فوریه 2018 انجام شود.

قیمت هواوی P11

در حال حاضر تقریبا هیچ پیش بینی از قیمت هواوی پی 11 وجود ندارد، نویسنده تکرادار (منبع این خبر) امیدوار است که مدل جدید با قیمتی پایین تر از هواوی پی 10 عرضه شود، اما بر اساس شایعاتی که درباره نوآوری‌ها و ویژگی‌های به کار رفته در این دستگاه منتشر می‌شود، بعید است که شاهد چنین اتفاقی باشیم.

هواوی پی 10 هم اکنون با قیمتی در حدود 710 دلار در بازارهای جهانی معامله می‌شود، در ایران این گوشی قیمتی در حدود 1 میلیون و 800 هزار تومان دارد و شخصا گمان نمی‌کنم که هواوی پی 11 در پایین‌ترین نسخه نیز قیمتی کمتر از این مقدار داشته باشد.

طراحی پی 11 هواوی و صفحه نمایش

در حال حاضر چیزهای زیادی درباره طراحی هواوی پی 11 وجود ندارد، اما آن چیزی که گفته می‌شود، هیجان انگیز است. هواوی آنر 8 و هواوی پی 10 از طراحی تقریبا مشابهی برخوردار باشند، اما هواوی آنر 9 با طراحی خاص و البته اثر براق شیشه‌ای پنل پشت، جلوه خاصی پیدا کرد. به نظر می‌رسد که تولید هواوی P11 بر اساس طراحی فلزی انجام شود.

البته به تازگی چیزهای بیشتری از پرچمداران سری هواوی P 2018 دیده می‌شود. به عنوان مثال توسعه دهندگان حرفه‌ای که در XDA Developers هستند از کدهای موجود در سفت افزار محصولات هواوی به این نتیجه رسیده‌اند که در بالای نمایشگر پی 11 شکافی وجود دارد، درست شبیه به ناچ (بریدگی) صفحه نمایش آیفون X و توانستند از داده‌های به دست آمده، نمایی از آن را طراحی کنند. تصویر زیر گویای آن چیزیست که در گوشی Huawei P11 دیده خواهد شد.

در بالای نمایشگر پی 11 شکافی وجود دارد، درست شبیه به ناچ (بریدگی) صفحه نمایش آیفون X
در بالای نمایشگر پی 11 شکافی وجود دارد، درست شبیه به ناچ (بریدگی) صفحه نمایش آیفون X

از دیگر مشخصاتی که درباره نمایشگر پی 11 هواوی وجود دارد، اندازه 6.01 اینچی و رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل آن است.

دوربین هواوی پی 11

یکی از ویژگی‌های جذابی که به نظر می‌رسد در طراحی P11 نیز تاثیر گذار باشد، ماژول دوربین اصلی آن خواهد بود. آخرین شنیده‌ها حاکی از ان است که این اسمارت فون با سه سنسور در پنل پشتی خودنمایی خواهد کرد.

دوربین پی 11 هواوی یک دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی خواهد بود که با چیدمان افقی سنسورها جلب توجه می‌کند.

درواقع دوربین پی 11 هواوی یک دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی خواهد بود که با چیدمان افقی سنسورها جلب توجه می‌کند. این دوربین قادر است تا از زوم هیبریدی 5x پشتیبانی کند.


بیشتر بخوانید:  دوربین هواوی پی ۱۱ یک دوربین سه گانه ۴۰ مگاپیکسلی خواهد بود


البته این تمام آن چیزی نیست که در بخش دوربین وجود دارد. علاوه بر این دوربین سه گانه قدرتمند، دوربین سلفی نیز یک سنسور 24 مگاپیکسلی است که نسبت به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در گوشی هواوی پی 10، یک ارتقا بزرگ محسوب می‌شود.

پردازنده

یکی از چیزهایی که تقریبا از وجود ان در موبایل هواوی پی 11 مطمئن هستیم، چیپست آن است. غول گوشی‌ساز چینی چند ماه قبل هواوی کایرین 970 را معرفی کرد و آن را در گوشی‌های سری میت 10 خود به کار گرفت، یک پردازنده قدرتمند که به یک واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز شده و می‌تواند کارهای شگفت انگیزی انجام دهد.

عکاسی هوشمند، مصرف بهینه‌تر انرژی و سرعت بیشتر پردازنده، به ئخصوص در طول زمان، از ویژگی‌های این محصول سیلیکونی جدید است. به راحتی می توان پیش بینی کرد که سری پی 11 این کمپانی چینی نیز از وجود این پردازنده بهره خواهند برد. برخی منابع می‌گویند که این پردازنده با 8 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی خواهد شد.

ویژگی‌های هواوی پی 11

علاوه بر مشخصات فنی و طراحی، ویژگی‌های خاصی نیز از این پرچم‌دار آینده انتظار می‌رود که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

  1. دستیار صوتی

در مدل هواوی پی 10 شما به راحتی قادر نخواهید بود تا از دستیار صوتی استفاده کنید. الکسا آمازون (Amazon Alexa) هم اکنون در گوشی‌های هواوی میت 9 که در ایالات متحده عرضه می‌شوند، وجود دارد، اما در هواوی پی 10 دیده نمی‌شود و جالب اینجاست که در این گوشی، حتی از دستیار گوگل هم خبری نیست!


بیشتر بخوانید:  کدام یک از دستیارهای صوتی هوشمند شرکت‌های بزرگ، بازی را برنده می‌شود؟


نبود دستیار گوگل واقعا باعث تاسف است، اما گویا هواوی قصد دارد تا با همکاری گوگل، در گوشی‌های پرچم‌دار خود از دستیار صوتی غول موتورهای جستجو، استفاده کند.

  1. عمر باتری

یکی از مهمترین انتقاداتی که به هواوی پی 10 وارد است، عمر باتری ضعیف است، جالب است که به ادعای برخی منابع، عمر باتری هواوی پی 9 حتی بیشتر از پی 10 است، اما به نظر می‌رسد که با آمدن هواوی پی 11 این نقیصه نیز در پرچمداران 2018 سری  P برطرف شود. وجود پردازنده کایرین 970 تا حدودی عمر باتری بیشتر را تضمین می‌کند.

  1. قیمت پایین‌

مطمئنا پرچم‌دار هواوی پی 11 قیمت چندان پایینی نخواهد داشت، اما به گفته این منبع خبری، اگر بتواند هواوی قیمت این گوشی را کمی پایین‌‌تر نگه دارد، شاید به راحتی بتواند با بزرگان بازار سال آینده موبایل جهان، همچون گلکسی اس 9 و یا آیفون X پلاس رقابت کند. شاید برچسب قیمتی در حدود 700 دلار، با وجود پردازنده کایرین 970 بتواند کاربران زیادی را برای خرید آن تشویق کند.

فعلا آسیاب شایعات با سرعت هر چه تمام‌تر خبرها و شایعات مربوط به این دستگاه را خرد کرده و به بیرون پرتاب می‌کند. ما این مطلب را تا زمان معرفی هواوی پی 11 به‌روزرسانی خواهیم کرد و اگر مشخصاتی مورد تایید این کمپانی چینی قرار گیرد، حتما آن موضوع را به این مطلب اضافه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اگه میشه لطفا گوشی هواویp11رو زودتر بیارینش تو بازار…میشه بگید دقیقا چن ماه دیگه این گوشیه میادش تو ایران بعدش اگه بیاد میشه کلا مشخصاتشو بهم بگین….دوسدار شما خدافظ.

    پاسخ