;
coinex

نکات و ترفندهای هواوی آنر 9 ؛ با ویژگی‌های پنهان این گوشی آشنا شوید

نکات و ترفندهای هواوی آنر 9 ؛ با ویژگی‌های پنهان این گوشی آشنا شوید
اگر توقع بهترین عملکرد را از گوشی هوشمندتان دارید، پس باید با تمامی ویژگی‌های آشکار و پنهان آن آشنا شوید. این مطلب، برخی از بهترین نکات و ترفندهای هواوی آنر 9 (Huawei Honor 9) را آشکار کرده و ویژگی‌های پنهان این گوشی را به شما نشان می‌دهد.

سفارشی سازی‌های ضروری و یا میانبرهای مخفی که در آنر 9 وجود دارد، می‌تواند عملکرد شما را با این گوشی بهبود ببخشد. در ادامه برای بررسی ترفندهای آنر 9 هواوی با تکراتو همراه باشد.

بهترین ترفندهای هواوی آنر 9

بهترین ترفندهای هواوی آنر 9

هواوی آنر 9 با ویژگی‌های بسیار و فاکتورهای جذابی معرفی شد. دوربین دوگانه و طراحی زیبای آن از جمله فاکتورهایی است که می‌تواند این گوشی را به یک گزینه مناسب برای خرید تبدیل کند، اما این تنها ظاهر قضیه است.

آنر 9 هواوی به لطف رابط کاربری ایموشن (Emotion UI) که یکی از بهترین رابط های کاربری است، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. این رابط کاربری بر بالای سیستم عامل اندروید گوگل جای گرفته و باعث شده تا کار کردن با این پلتفرم، راحت‌تر و لذت ‌بخش تر باشد.

بسیاری از بهترین ویژگی‌ها و ترفندهای هواوی آنر 9 در منوها و تنظیمات این دستگاه جای گرفته‌اند و اگر شما نتوانید که به داخل بخش‌های مختلف رابط کاربری EMUI 5.1 وارد شوید، احتمالا هیچ شانسی برای پیدا کردن آنها نخواهید داشت. برای بررسی بیشتر این گوشی به لینک زیر مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید: اختصاصی تکراتو: بررسی هواوی آنر ۹؛ پرچمداری مقرون به صرفه


به همین دلیل، ما سعی کرده‌ایم تا با جستجو در بخش نرم افزار، ویژگی‌های مخفی و ترفندهای آنر 9 هواوی را بیرون بکشیم.

نحوه فعال کردن کشوی برنامه‌ها

هواوی در پنجمین نسخه از رابط کاربری ایموشن در نهایت یک سینی برای برنامه‌ها اضافه کرد، ویژگی مهمی که می‌تواند دسکتاپ را از برنامه‌های غیر ضروری پاک کند و صفحه اصلی تر و تمیزی را به کاربر تحویل دهد. سینی برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌های نصب شده را در گوشه‌ای نگه دارید تا هر زمان که آنها را لازم داشتید به روی صفحه اصلی خود منتقل کنید.

البته این کشوی اپلیکیشن‌ها به صورت پیش فرض فعال نبوده و برای آنکه بتوانید آن را در اختیار داشته باشید، لازم است که تنظیمات مختصری را تغییر دهید.

برای این کار ابتدا به بخش تنظیمات (setting) بروید و سبک صفحه اصلی (Home Screen Style) را انتخاب کنید. در این قسمت دو گزینه پیش روی شما خواهد بود: استاندارد (Standard) و کشو (Drawer). اکنون کشو یا همان دراور را انتخاب کرده و در این صورت سینی برنامه‌ها در اختیارتان خواهد بود.

سفارشی‌سازی دکمه هوم (اصلی) و ایجاد دکمه هوم مجازی

یکی از ترفندهای آنر 9 هواوی این است که شما می‌توانید حالت‌های مختلفی را برای کلیدهای ناوبری (پیمایش) تعریف کنید. از قسمت تنظیمات (settings) به بخش کلیدهای هدایت یا پیمایش یا همان Navigation key رفته و در این قسمت می‌توانید تنظیمات مورد علاقه خود را اعمال کنید. شما حتی قادر خواهید بود که محل دکمه بازگشت و یا اپلیکیشن‌های اخیر خود را با هم تعویض کنید.

همچنین با مراجعه به بخش کمک هوشمند (Smart Assistance) و انتخاب دکمه معلق، یک دکمه مجازی بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود تا میانبری سریع‌تر از عملکردهای چندگانه دکمه هوم اصلی دستگاه در اختیارتان قرار گیرد. هواوی آنر 9 درست به مانند پرچمدار هواوی پی 10 دارای کلید هوم است که می‌تواند با یک دکمه مجازی جایگزین شود.

برای دسترسی ساده‌تر دکمه تعلیق را می توان به لبه سمت راست و یا چپ کشید. با این شیوه شما راه سریع‌تری در دست دارید تا بتوانید به صفحه اصلی بازگردید و یا اپلیکیشن‌های در حال اجرا را باز کنید.

استفاده از حالت یک دست

هواوی آنر 9 گوشی جمع و جور و نسبتا خوش دستی است، اما اگر در هنگام کار با این گوشی هنوز هم برای استفاده از یک دست به کمک نیاز دارید، خوشبختانه رابط کاربری EMUI برای این مورد نیز راه حل خوبی به شما پیشنهاد می‌کند.

برای استفاده از این ترفند به قسمت تنظیمات بروید و گزینه کمک هوشمند (Smart Assistance) را پیدا کنید. در این قسمت رابط کاربری تک دستی را انتخاب کنید و سپس دو گزینه در اختیار شما خواهد بود. بر روی گزینه مشاهده صفحه نمایش کوچک (Mini Screen View) کلیک کنید.

با این وجود شما می‌توانید که صفحه نمایش کوچکتری را بر روی پنل نمایشگر اصلی خود در اختیار داشته باشید.

پس از فعال کردن این قسمت، تنها کافی است که انگشت خود را از قسمت گوشه پایین صفحه نمایش به سمت مرکز آن بکشید و سپس از نمایشگر کوچک شده خود استفاده کنید.

فعال کردن حالت راحتی چشم (Eye Comfort)

فعال کردن حالت راحتی چشم (Eye Comfort)

آنر به فکر مراقبت از چشمان کاربران خود نیز بوده است. حالت راحتی چشم (Eye Comfort Mode) یکی از ترفندهای آنر 9 است که با فیلتر کردن نور آبی صفحه نمایش باعث می‌شود تا چشمان شما در هنگام دیدن نمایشگر گوشی، احساس راحتی بیشتری در طول شب داشته باشد.

این یک ویژگی کارآمد است که می‌توان آن را به صورت خودکار برای شب و در هنگام غروب خورشید تنظیم کرد تا به چشم آسیب کمتری وارد شود. نور آبی صفحه نمایش تاثیر بدی بر روی خواب فرد می‌گذارد و فیلتر شدن این نور، چشم را کمتر آزار داده و خواب مناسبی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

برای روشن و یا خاموش کردن این ویژگی، در تنظیمات آنر 9 به بخش نمایشگر (Display) بروید و سپس بر روی راحتی چشم (Eye Comfort) کلیک کنید. در این قسمت شما می‌توانید این ویژگی را روشن و یا خاموش کرده و یا حتی برای زمان‌های خاص آن را تنظیم کنید.

حالت راحتی چشم یکی از بهترین ترفندهای هواوی آنر 9 بوده و توصیه می‌شود تا برای مراقبت بیشتر از چشمانتان حتما این قسمت را فعال کنید.

فعال کردن حالت تقسیم صفحه برای عملکرد چند وظیفگی

حالت تقسیم صفحه یکی از کاربردی‌ترین ترفندهای آنر 9 است. اگر قصد دارید که از دو برنامه همزمان بر روی نمایشگر آنر 9 استفاده کنید، باید از حالت ناکل (Knuckle) هواوی بهره ببرید. این ویژگی نمایشگر شما را به دو بخش تقسیم می‌کند و قادر خواهید بود تا در بخش بالایی یک برنامه را اجرا کنید و در بخش پایینی صفحه نمایش از اپلیکیشن دیگری که از این حالت پشتیبانی می‌کند، استفاده کنید.

فعال کردن حالت تقسیم صفحه برای عملکرد چند وظیفگی
فعال کردن حالت تقسیم صفحه برای عملکرد چند وظیفگی

برای فعال کردن این حالت کافی است هنگامی که اپلیکیشن اول را باز کرده‌اید، انگشت خود را تا کرده و با مفصل انگشت یک ضربه بر روی لبه صفحه نمایش بزنید و به سرعت به لبه دیگر آن بکشید.

این کار باعث می‌شود تا صفحه نمایش گوشی به دو بخش تقسیم شده و اپلیکیشنی که باز شده را به قسمت بالایی نمایشگر منتقل کند. در قسمت پایین صفحه نمایش نیز می توانید لیستی از برنامه‌هایی را در اختیار داشته باشید که از این حالت پشتیبانی می‌کنند.

برای حالت تقسیم صفحه می‌توانید از روش دیگری نیز استفاده کنید. یک برنامه را باز کرده و سپس دکمه مجازی برنامه‌های اخیر (recent apps) را نگه دارید. با این روش نمایشگر به دو بخش تقسیم خواهد شد و می‌توانید برنامه دوم خود را انتخاب کنید.

حالت اپلیکیشن دوقلو

هواوی آنر 9 دارای گزینه جفت یا دوقلو (App Twin) است که به شما اجازه می‌دهد تا همزمان وارد اکانت‌های مختلف فیس بوک و یا واتساپ شوید.

برای فعال کردن این ویژگی نیز تنها کافی است که به منوی تنظیمات وارد شده و سپس گزینه برنامه جفت (App Twin) را انتخاب کنید.

اینها بخشی از ترفندهای هواوی آنر 9 است که می‌تواند کارایی این گوشی را بالاتر ببرد. شما چه ترفندهای دیگری از این دستگاه سراغ دارید؟ آنها را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام ببخشد من گوشی هونور 9 لایت خریدم چطوری باید برنامه های آن را پنهان کنم

    پاسخ

    پیدا کردی لطفا به منم بگو

    پاسخ