;
coinex

نشان تجاری استیو جابز توسط دو برادر ایتالیایی ثبت شد ؛ اپل در دادگاه باخت!

نشان تجاری استیو جابزنشان تجاری استیو جابز از چنگ اپل درآمد. در واقع برند استیو جابز هیچگاه در اختیار اپل نبود، اما دادگاه نیز اپل را در این میان فاقد هرگونه حقی دانست.

دو برادر ایتالیایی، وینچزو و گیاکومو بارباتو زمانی که دنبال ثبت برند تجاری لباس و اکسسوری خود بودند، متوجه شدند اپل نام موسس خود را به عنوان یک نشان تجاری ثبت نکرده است؛ بنابراین، این دو برادر نام برند خود را در سال 2012 به نام استیو جابز ثبت نمودند. هرچند اپل در این رابطه از این دو نفر شکایت کرد، اما پس از گذشت چند سال دعوای حقوقی، برادران بارباتو موفق به نگهداری نام برند خود شدند.


بیشتر بخوانید:  اولین گوشی آیفون به دلیل تنفر استیو جابز از مایکروسافت شکل گرفت


اپل بر اساس حق مالکیت نشان تجاری خود از این دو برادر شکایت نمود، اما در دادگاه با توجه به تغییر هوشمندانه لوگو، این شکایت به جایی نرسید. نشان تجاری استیو جابز به صورتی طراحی شده که حرف جی را به شکلی نشان می‌دهد که قسمتی از آن توسط گاز گرفته شدن، جدا شده است. هرچند استایل طراحی بسیار شبیه به شکل طراحی سیب گاز زده اپل است، اما دادگاه برادران بارباتو را تبرئه نمود.

برند استیو جابزدادگاه این حکم را بر این اساس اعلام داشت، که از آنجایی که حرف جی (J) خوراکی نیست! یک قسمت گاز زده شده از آن، تجاوز به حریم مالکیت نشان تجاری اپل به شمار نمی‌آید. بنابراین با توجه به حکم دادگاه بارباتوها می‌توانند نشان تجاری خود را نگه دارند.

دعوای حقوقی در واقع در سال 2014 پایان گرفته بود، اما برادران بارباتو تاکنون در این رابطه حرفی به میان نیاورده بودند، چراکه مشکل به وجود آمده برای برند تجاری استیو جابز، تنها امسال حل شد.


بیشتر بخوانید: استراتژی ۵ ثانیه ای استیو جابز برای مدیریت و رهبری یک سازمان


برند لباس استیو جابز اکنون به فروش تی شرت، شلوار، کیف و دیگر کالاهای مرتبط اختصاص دارد. هرچند بارباتوها به یک منبع خبری ایتالیایی گفتند که برنامه آینده آن‌ها تولید و فروش کالاهای الکترونیکی تحت نام تجاری استیو جابز است.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر