;
coinex

پتنت گوشی تاشو مایکروسافت ثبت شد؛ هرآنچه از یک گوشی انعطاف پذیر می‌خواهیم

پتنت گوشی تاشو مایکروسافت ثبت شد: هرآنچه از یک گوشی انعطاف پذیر می‌خواهیم!

گوشی‌های تاشو و انعطاف پذیر در آینده‌ای نزدیک وارد بازار می‌شوند. در این نوشتار به ارائه جزییاتی در رابطه با پتنت جدید گوشی تاشو مایکروسافت پرداخته‌ایم.

اخیرا جزییات جدیدی در رابطه با یک گوشی تاشو در فضای مجازی منتشر شده است. این جزییات از این امر حکایت می‌کنند که دپارتمان سرفیس (Surface) شرکت مایکروسافت می‌خواهد در سال آینده یک گوشی تاشو را وارد بازار کند.

این محصول در اندازه و با قابلیت‌های یک گوشی هوشمند نشان داده شده است؛ اما هنوز مشخص نیست که سازنده آمریکایی می‌خواهد آن را با چه نامی وارد بازار کند.

عکس‌های موجود از پتنت ثبت شده جدید مایکروسافت نشان می‌دهند که گوشی تاشو این برند از یک لولا با توانایی چرخش آزادانه 360 درجه بهره می‌برد. مایکروسافت در رابطه با این محصول گفته است که یک گوشی تاشو باید حمل پذیری آسانی داشته باشد.

تصاویر موجود نشان می‌دهند که این دستگاه از یک نمایشگر تمام صفحه بهره می‌برد که کل بدنه گوشی را پوشانده است. یک گوشی خوب برای این که بتواند اطلاعات را به راحتی نشان دهد باید به نمایشگر بزرگی مجهز شود و از طرفی باید قابل حمل هم باشد تا کاربر بتواند به راحتی از آن استفاده کند. اهمیت زیاد این دو فاکتور باعث شده که مایکروسافت به ساخت یک گوشی مجهز به نمایشگر تاشو دارای لولای 360 درجه روی آورد.

این محصول ظاهرا برای کاربران تجاری ساخته شده و به همین دلیل سوالی که مطرح می‌شود این است که سایر کاربران چگونه نسبت به گوشی تاشو مایکروسافت واکنش می‌دهند؟ پاسخ این سوال به قیمت و مشخصات این محصول بستگی دارد.

سال 2017 نشان داد که کاربران در صورتی که توسط یک گوشی هوشمند تحت تاثیر قرار بگیرند، بهایی در حدود 1000 دلار و حتی بیشتر را نیز برای خریدن آن می‌پردازند. این امر نشان می‌دهد که مایکروسافت باید تلاش کند که محصول جدیدش را با چنین ماهیتی در اختیار کاربرانش بگذارد.

توضیحاتی در مورد گوشی تاشو مایکروسافت

مایکروسافت در رابطه با پتنت جدیدش اطلاعات زیر را شرح داده است:

ارتقاء قابلیت‌های یک گوشی همراه مهم است، اما کاربران به گوشی‌هایی که دارای نمایشگر بزرگ هستند هم روی آورده‌اند تا بتوانند تجربه استفاده راحت‌تری داشته باشند. یک سازنده گوشی، امروزه در ساخت محصولات خود از نمایشگری استفاده می‌کند که تقریبا همه سطح جلویی گوشی را پوشش می‌دهد. برای افزایش دادن اندازه نمایشگر، سازنده مجبور است که گوشی خود را با اندازه بزرگ‌تری بسازد و این امر چندان ساده نیست، زیرا کاربران می‌خواهند از دستگاهی استفاده کنند که بتوانند به سادگی با یک دست خود با آن کار کنند و علاوه بر این آن را در جیب شلوار یا پیراهن خود بگذارند.

این امر باعث شده تا محبوبیت گوشی‌های دارای نمایشگر دوگانه و یا تاشو افزایش یابد. بکارگیری دو نمایشگر در یک گوشی یا تبلت باعث می‌شود که کاربر بتواند از دستگاهی استفاده کند که اندازه‌ای قابل ارتقا دارد. در دستگاهی که از این سبک طراحی بهره می‌برد، سطوح دو نمایشگر در هنگام بسته بودن گوشی بر روی هم قرار می‌گیرند و این امر باعث می‌شود که نمایشگرها مورد محافظت بیشتری قرار گیرند؛ در هنگامی که گوشی باز می‌شود، پشت نمایشگرها رو به روی یکدیگر قرار گرفته و از این رو کاربر باید گوشی را بچرخاند تا بتواند محتویات نمایش داده شده بر روی هر دو نمایشگر را مشاهده کند.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر