;
coinex

بیانیه دوروف درباره مسدود شدن تلگرام در ایران و اتفاقات اخیر آن

بیانیه دوروف درباره مسدود شدن تلگرام در ایران و اتفاقات اخیر آن
دوروف بیانیه‌ای را درباره مسدود شدن تلگرام در ایران و اتفاقات اخیر، در کانال رسمی تلگرام خودش منتشر کرد. مطلب زیر عینا ترجمه صحبت‌های دوروف درباره فیلترینگ تلگرام در ایران است. با تکراتو همراه باشید.

سال نو همگی مبارک! امیدوارم از به روزرسانی محصولات تلگرام در ماه دسامبر لذت برده باشید. با ما در ارتباط باشید. در ماه ژانویه سه اطلاعیه مهم خواهیم داشت.

در موردی ناخوشایند، مقامات ایرانی شروع به مسدود کردن تلگرام در ایران کردند. این اتفاق زمانی افتاد که ما حاضر به مسدود کردن کانال هایی که متعلق به معترضان صلح‌جوی ایرانی مانند sedaiemardom بودند، نبودیم.

ما اکنون مفتخریم که تلکرام، توسط خیل عظیمی از کاربران در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. ما آزادی بیان را یک حق انسانی غیرقابل انکار می دانیم و در عوض مقامات این کشور میخواهند که با مسدود کردن و محدود کردن تلگرام جلوی برخی فعالیتهای صلح طلبانه را بگیرند.

هنگامی که صحبت از آزادی بیان می شود، باید ذکر کنیم که تلگرام یک اپ تلفن همراه بدون محدودیت است. در سال 2015، پس از آنکه اپل و گوگل بعد از اتفاقات تروریستی پاریس ما را مورد اتهام قرار دادند، برخی محدودیت ها را درنظر گرفتیم از جمله؛ تبلیغ اعمال خشونت آمیز، محتوای مستهجن و نقض قانون کپی‌رایت که در تلگرام ممنوع اعلام شد.

از آن زمان، خود تلگرام روزانه هزاران کانال را مسدود کرده (از جمله مواردی که در isiswatch گزارش شده است) و همیشه به دنبال اطمینان از اجرای کامل قوانین خود بوده است.

دیروز ما مجبور شدیم که یک کانال عمومی به نام amadnews را به دلیل ترویج خشونت مسدود کنیم. مدیران این کانال پس از این اتفاق با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که از قوانین ما اطلاع نداشته اند. این کانال پس قبول مقررات ما امکان جمع کردن بسیاری از کاربران خود -حدود 800 هزار نفر- را در یک کانال صلح آمیز جدید پیدا کرد.

در این مورد واضح است که بیطرفی و امتناع از جانبداری ما ممکن است که سود بسیاری از مخالفان ما باشد. مقامات ایرانی در ماه سپتامبر تلگرام را متهم به انتشار اخبار بدون سانسور و تبلیغ افراط گرایی متهم کردند و امروز -9 دی‌ماه 96- هم تلگرام را کاملا از دسترس خارج کردند. موردی که هنوز مشخص نیست دایمی خواهد بود یا موقتی!

با این وجود، انجام دادن کار درست مهمتر از تلاش برای جلوگیری از دشمن تراشی است. خرسند خواهیم بود اگر بتوانیم قوانین و مقرراتی که در سال ۲۰۱۷ به خوبی اجرا کرده این را در سال میلادی جدید هم به خوبی اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: کانال رسمی دوروف در تلگرام

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر