;
coinex

بررسی و مشخصات هیوندای i30N مدل 2018 ؛ اولین هات هچ شرکت هیوندای

هیوندای i30N مدل سال 2018 میلادی

هیوندای i30N مدل 2018 هات هچ جدید شرکت خودرو سازی کره‌ای هیوندای بوده که به رویارویی با فولکس واگن گلف و هوندا سیویک پرداخته است. در ادامه به بررسی و مرور مشخصات فنی این خودروی کوچک و قدرتمند خواهیم پرداخت.

در ابتدا لازم است که توضیح کوتاهی در خصوص عبارت هات هچ بدهیم. هات هچ (Hot Hatch) که مخفف کلمات Hot Hatchback است، عبارتی است که به خودروهای کلاس بدنه هاچ بک 5 در یا 3 در که از توانایی‌ها و قابلیت‌های حرکتی بالایی سود می‌برند، اطلاق می‌شود. این خودروها از سه فاکتور اصلی قیمت پایین، لذت رانندگی و وزن کم سود برده و معمولا آرایشی به صورت FF یا موتور جلو و دیفرانسل جلو (Front Engine – Front Wheels Drive) دارند.

شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای (Hyundai) که در چند دهه گذشته به ساخت خودروهای با طراحی داخلی و بدنه زیبا، امکانات و تجهیزات مناسب و قیمت پایین مشهور بود نیز با تاسیس بخش مخصوص خودروهای اسپرت خود با نام N به جرگه سازندگان خودروهای هات هچ با قابلیت‌های فنی بالا پرداخته است. هیوندای آی 30 ان نیز اولین نمونه رسمی خودروهای هاچ بک پرفورمانس این شرکت است که در ادامه به معرفی، بررسی، مرور مشخصات فنی و تجهیزات ایمنی، سرگرمی، رفاهی و کمکی رانندگی آن خواهیم پرداخت.

هیوندای i30N مدل 2018 ، هات هچ جدید هیوندای

پس از موفقیت هیوندای جنسیس کوپه (Hyundai Genesis Coupe) در بازار خودروهای اسپرت با قیمت پایین در بازارهای جهانی، این شرکت معتبر کره‌ای با تاسیس زیر مجموعه N خود سعی دارد که موفقیت‌های بخش‌های داخلی تیونیگ و تقویت شرکت‌های آلمانی مانند M Power شرکت ب ام و و AMG شرکت مرسدس بنز را با قیمتی بسیار پایین‌تر تکرار نماید. البته علاقمندان مسابقات اتومبیل رانی رالی نیز برند N این شرکت آشنا بوده و شاهد رقابت هیوندای i20N در سال‌های گذشته در این رقابت‌ها بودند.

هیوندای i30N مدل سال 2018 میلادی

سرپرستی این بخش تازه تاسیس بر عهده آلبرت بیرمن (Albert Biermann) بوده که سابقه مدیریت و طراحی اغلب مدل‌های سری M شرکت ب ام و را در کارنامه کاری خود دارد. با توجه به بهره گیری از طراحانی مانند پیتر شریر (Peter Shreyer) مدیر ارشد بخش طراحی گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن و با تکیه بر منابع و قدرت مالی بسیار بالای هیوندای، به نظر می‌رسد که این شرکت در صدد ساخت نامی درخورد شان خود در خودروهای اسپرت کوچک یا هات هچ نیز بوده که هیوندای i30N به عنوان اولین نمونه واقعی آن به حساب می‌آید.

نقاط قوت

از نقاط قوت هیوندای آی سی ان 2018 می‌توان از موارد زیر یاد نمود:

  • پیشرانه قدرتمند
  • ابعاد کوچک و چابکی
  • قیمت پایین‌تر نسبت به رقبا

نقاط ضعف

با توجه به قیمت پایین و ماهیت اسپرت و همچنین ابعاد کوچک، هات هچ جدید هیوندای از نقاط ضعفی رنج می‌برد که در بیشتر خودروهای این کلاس به چشم می خورد:

  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت متوسط در داخل کابین
  • رانندگی و فنر بندی نسبتا خشک
  • فضای کم صندلی‌های ردیف دوم

طراحی ظاهری

هیوندای i30N مدل 2018 بر پایه نسل سوم خودروی هیوندای i30 ساخته شده که در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 به نمایش عمومی درآمد و از سال 2017 میلادی راهی بازارهای جهانی شد. این خودرو از لحاظ ظاهری تفاوت خاصی با مدل نسل سوم هیوندای i30 نداشته و تنها با توجه به استاندارهای موجود در خودروهای هات هچ به منظور بالابردن در جذابیت و همچنین بالا بردن قابلیت‌های دینامیکی و حرکتی، قطعات و بخش‌هایی برای بالا بردن تطابق با اصول علم آئرودینامیک به آن اضافه شده است.

هیوندای i30N مدل سال 2018 میلادی

در بخش جلویی هیوندای آی 30 ان با توجه به نیاز بیشتر پیشرانه به هوا، دو ورودی هوای جانبی تعبیه شده در دو بخش کناری سپر، بزرگ‌تر شده و همچنین نشان N این شرکت در بخش جلو پنجره نصب شده است. نوار قرمز رنگ نصب شده در بهش زیری سپر جلویی نیز هماهنگی مناسبی با رنگ آبی کم رنگ این خودرو دارد. چراغ‌های جلویی نیز با طراحی مدرن خود، سازگاری قابل قبولی با ماهیت اسپرت این هات هچ جدید هیوندای دارد.

در بخش جانبی نیز شاهد تفاوت خاصی در هیوندای i30N مدل 2018 با مدل استاندارد نبوده و تنها استفاده از رینگ‌ها و تایر‌های بزرگ‌تر و اسپرت ساخت شرکت تایر سازی ایتالیایی پیرلی (Pirelli) و شرکت تایر سازی میشلن (Michelin) و همچنین کالیپرهای بزرگ قرمز رنگ ترمز، نمایی اسپرت‌تر و جذاب‌تررا برای آن رقم زده است. در بخش عقبی هیوندای آی 30 ان نیز استفاده از دیفیوزر، سپر عضلانی، باله عقبی نصب شده بر روی بخش انتهایی سقف و همچنین خروجی‌های اگزوز دوبل، نمایی مشابه با هیوندای i30 مدل 2017 را با قدرت و صلابت بیشتر تداعی می‌کند.


بیشتر بخوانید : چرا تولید خودروی کوچک و کم مصرف هیوندای i10 ممنوع اعلام شد؟


ابعاد

هات هچ جدید هیوندای که در بازار ایالات متحده و آمریکای شمالی با نام هیوندای النترا جی تی (Hyundai Elantra GT) شناخته می‌شود، طولی در حدود 4.355 میلی‌متر، پهنایی در حدود 1.795 میلی‌متر، ارتفاعی در حدود 1.451 میلی‌متر و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود 2.650 میلی‌متر دارد و یک خودروی کوچک شهری به حساب می‌آید. از این لحاظ هیوندای i30N مدل 2018 قابل مقایسه با نمونه‌هایی مانند رنو سیمبل 2017 با طولی در حدود 4.348 میلی‌متر و یا رانا (Runna) شرکت ایران خودرو با طولی در حدود 4.292 میلی‌متر است.

هیوندای i30N مدل سال 2018 میلادی

در مجموع هیوندای i30N مدل 2018 ظاهری قابل قبول داشته اما هماهنگی کاملی با توانایی‌های دینامیکی و حرکتی موتور قدرتمند آن نداشته که این مساله می‌تواند به عنوان یکی از نقاط ضعف این خودرو به حساب آید. البته اضافه کردن بخش‌هایی مانند گلگیر‌های برجسته . در موتور عضلانی نیز می‌توانست به بهبود نمای ظاهری این هات هچ جدید هیوندای کمک شایانی نماید.

طراحی داخلی

کابین هیوندای i30N مدل 2018 نیز مشابه با هیوندای i30 مدل 2017 است. از تفاوت‌های موجود در کابین با نمونه عادی می‌توان به استفاده از صفحه پشت آمپر و عقربه‌های نشانگر با طراحی متفاوت اشاره کرد که با توجه به قدرت بسیار بالاتر پیشرانه، نمایی اسپرت تر به خود گرفته اند. کیفیت مواد اولیه استفاده شده در ساخت داشبورد و اسباب و اثاثیه داخلی هیوندای آی 30 ان در سطح متوسط رو به بالایی قرار داشته که این مساله با توجه به قیمت نسبتا پایین این هات هچ جدید هیوندای قابل قبول به نظر می‌رسد.

هیوندای i30N مدل سال 2018 میلادی

صندلی‌ها نیز کیفیت قابل قبولی داشته و به خوبی راننده و سرنشینان جلویی را در بر گرفته و مانع پرت شدن در هنگام عبور از پیچ‌ها با سرعت بالا می‌شود. در مجموع کابین هات هچ جدید هیوندای مکانی اسپرت و زیبا بوده و تنها مواردی مانند فضای کم صندلی‌های ردیف عقبی برای افراد با قامت متوسط و کیفیت متوسط موارد اولیه استفاده شده در ساخت را می‌توان از نقاط ضعف آن دانست که با توجه به کلاس و بازه قیمتی، امری نسبتا رایج به حساب می آید. فضای موجود برای صندوق عقب و محفظه بار نیز چیزی در حدود 400 لیتر بوده که رقمی متوسط در این کلاس بدنه به حساب می آید.



موتور و پیشرانه هیوندای آی 30 ان 2018

موتور استفاده شده در هیوندای i30N مدل 2018 یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری مجهز به سیستم توربو شارژر بوده که در دو گونه مختلف با توانایی‌هایی متفاوت عرضه می‌گردد. این موتور صدایی گرم و گیرا داشته و در هنگام شتابگیری نیز طنین بسیار دلنشینی را از دو خروجی اگزوز خود خارج می‌کند. موتورهای موجود برای این هات هچ جدید هیوندای عبارتند از:

  1. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو استاندارد
  2. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو اسپرت

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو استاندارد

این موتور نمونه پایه موجود برای هیوندای i30N مدل 2018 بوده که از یک موتور 4 سیلندر خطی 2.0 لیتری با کد Theta T-GDi مشخص می‌شود. این موتور 16 سوپاپ با حجم دقیق  1.998 سی سی، توانایی تولید نیرویی در حدود 254 اسب بخار در دور موتور 6.000 دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز برابر با 353 نیوتون متر بوده که در بازه دور موتورهای 1.750 دور در دقیقه تا 3.500 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

حداکثر گشتاور تولیدی هیوندای آی 30 ان 2018 در حالت اور بوست (Overboost) تا رقمی در حدود 378 نیوتون متر افزایش می‌یابد و نیروی تولیدی موتور نیز توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد. دیفرانسیل هات هچ جدید هیوندای نیز قابلیت هرزگردی محدود را داشته که به صورت الکترونیکی کنترل می‌گردد.

عملکرد و مصرف سوخت

با استفاده از این پیشرانه پایه، هیوندای i30N مدل 2018 به زمانی در حدود 6.4 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت اعلام شده توسط شرکت هیوندای نیز با استفاده از این پیشرانه در حدود 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) بوده که رقم مناسبی برای یک خودروی کوچک 1.4 تنی به حساب می‌آید.

موتور هیوندای i30N مدل سال 2018 میلادی

مصرف سوخت هیوندای i30N مدل 2018 با استفاده از پیشرانه پایه 4 سیلندر 2.0 لیتری نیز در حدود 25 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 43 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 33.5 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.0 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت ترکیبی است. میزان تولید آلاینده CO2 نیز در حد پایینی بوده و برابر با 159 گرم در هر کیلومتر مسیر پیموده شده است.

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو اسپرت

با استفاده از بسته اسپرت P Package برای هیوندای i30N مدل 2018 نیروی تولیدی این موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپه بیشتر از حالت عادی بوده و به 279 اسب بخار در دور موتور 6.000 دور در دقیقه افزایش خواهد یافت. اما گشتاور ثابت بوده و برابر با 353 نیوتون متر در بازه دور موتورهای 1.750 دور در دقیقه تا 4.200 دور در دقیقه بوده که مانند نمونه استاندارد، قابلیت افزایش تا 378 نیوتون متر در حالت Overboost را دارد. جعبه دنده استفاده شده نیز همان نمونه استاندارد 6 سرعته دستی بوده که نیرو و گشتاور را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند. سیستم توربو استفاده شده در هیوندای ای سی ان در هر دو گونه موتور استاندارد و مجهز به Performance Package عملکردی با کمترین تاخیر ممکن داشته و تقریبا شاهد هیچ‌گونه Lag در این سیستم نخواهیم بود.

عملکرد و مصرف سوخت

استفاده از پکیج اسپرت موجب بهبود عملکرد و قابلیت‌های دینامیکی هیوندای i30N مدل 2018 شده و این خودرو با استفاده از این پیشرانه به زمانی در حدود 6.1 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز مانند نمونه استاندارد به 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) محدود شده که تونایی رقابت با نمونه‌هایی مانند فولکس واگن گلف و هوندا سیویک را به هات هچ جدید هیوندای می‌بخشد.

مصرف سوخت هیوندای آی 30 ان اندکی بالاتر از حالت استاندارد بوده و برابر با 24.2 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 41.2 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 33 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت ترکیبی است. میزان تولید آلاینده CO2 نیز در حد پایینی بوده و برابر با 163 گرم در هر کیلومتر مسیر پیموده شده است.



امکانات و تجهیزات رفاهی و سرگرمی

هیوندای i30N مانند سایر تولیدات این شرکت کره‌ای به کابینی مدرن و مجهز آراسته شده است. از امکانات رفاهی و سرگرمی گسترده موجود در این هات هچ هیوندای در داخل کابین و نمای ظاهری می‌توان به مواردی مانند نمونه‌های فهرست زیر اشاره کرد:

  • باله عقبی (Spoiler)
  • چراغ‌های عقبی و جلویی مجهز به لامپ‌های LED
  • روکش‌های چرمی و پارچه‌ای با کیفیت بالا برای صندلی‌ها
  • صفحه پشت آمپر اسپرت مجهز به لامپ‌ها و نشانگر‌های LED
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو گانه نسل جدید (Dual Zone Climate Control)
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • غربیلک فرمان اسپرت سه شاخه مجهز به کنترلرهای سیستم‌های حرکتی و مدل‌های مختلف رانندگی، صوتی و سیستم پاسخ‌گویی به تلفن همراه
  • صفحه نمایش رنگی لمسی 8 اینچی در بخش میانی داشبورد
  • سیستم صوتی قدرتمند مجهز به ورودی USB و AUX
  • پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto برای ارتباط با تلفن های همراه هوشمند
  • امکان شارژ بدون سیم گوشی‌های تلفن همراه هوشمند
  • اهرم تعویض دنده با حاشیه‌های آبی رنگ هماهنگ با رنگ آمیزی بدنه خودرو
  • کنسول وسطی در بخش جلویی
  • سنسورهای کمکی پارک
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation)
  • سیستم Rev Matching به منظور بهترین عملکرد در هنگام تعویض دنده به صورت معکوس
  • رینگ‌های 18 اینچی استاندارد و 19 اینچی سفارشی اسپرت
  • پوشش‌های فلزی پدال‌های گاز، ترمز و کلاچ

مدل‌های مختلف رانندگی

در هیوندای i30N 2018 به منظور بالا بردن کارایی و لذت رانندگی، در کنار مدیریت مصرف سوخت، 5 مدل مختلف رانندگی در نظر گرفته شده که از طریق سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainmet) و همچنین دکمه های تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان سه شاخته و اسپرت آن قابل انتخاب است.

هیوندای i30N مدل سال 2018 میلادی

مدل‌های مختلف رانندگی هات هچ هیوندای که تاثیر مستقیمی بر روی سیستم فرمان و فنربندی و همچنین قدرت پیشرانه دارند، عبارتند از:

  1. Normal برای رانندگی عادی و روزمره
  2. Sport رانندگی لذت بخش و اسپرت
  3. N به منظور بهره گیری از بالاترین توانایی‌های موتور و تجربه رانندگی بسیار هیجان انگیز
  4. N Custom به منظور سفارشی سازی تنظیمات به صورت دستی
  5. ECO به منظور محدود کردن قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت

مدل‌های مختلف رانندگی هیوندای i30N مدل سال 2018 میلادی



ایمنی و سیستم‌های کمکی رانندگی

از امکانات و تجهیزات این هات هچ 2018 جدید هیوندای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم جلوگیری از تصادفات رانندگی (Forward Collision Avoidance) یا FCA
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)
  • سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده (Lane Keep Assist)
  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی (Electronic Stability Control)
  • سیستم ترمز ضد قفل برای هر چهار چرخ (ABS)
  • سیستم کنترل کشش (Traction Control)
  • سیستم کنترل شروع حرکت (Launch Control)
  • سیستم فنربندی و تعلیق تطبیقی و هوشمند

گارانتی و خدمات پس از فروش

محصولات شرکت هیوندای همیشه از خدمات پس از فروش و سیستم ضمانتی بسیار مناسبی برخوردار بوده که هیوندای i30N مدل سال 2018 میلادی نیز از آن مستثنی نیست. این خودرو با یک سیستم ضمانتنامه 5 ساله بدون محدودیت مسافت پیموده ارائه شده که تاثیر بسیاری در رضایت خریداران دارد.

هیوندای i30N مدل سال 2018 میلادی

سرویس‌های دوره‌ای هیوندای آی 30 ان مدل سال 2018 میلادی نیز هر 15.000 کیلومتر و یا 12 ماه بوده که در نمایندگی‌های مجاز این شرکت و توسط متخصصی انجام می‌پذیرد.

قیمت هیوندای i30N مدل 2018 در بازارهای جهانی

هات هچ جدید هیوندای از ابتدای سال 2018 میلادی راهی بازارهای جهانی شده و در اختیار علاقمندان خودروهای اسپرت و کوچک قرار خواهد گرفت. بر اساس اعلام شرکت هیوندای، قیمت هیوندای i30N مدل 2018 به مراتب گران قیمت‌تر از نمونه عادی هیوندای i30 مدل سال 2018 بوده و با رقم پایه‌ای در حدود 27.000 دلار (معادل 113 میلیون تومان با احتساب دلار 4.200 تومانی در زمان نگارش مطلب) تا مبلغی در حدود 37.000 دلار (معادل 155 میلیون تومان) در سه ماه اول سال 2018 میلادی به فروش خواهد رسد.

رقبا در بازارهای جهانی

از رقبای اصلی هیوندای i30N مدل 2018 در رده خودروهای هات هچ می‌توان به اتومبیل‌های زیر اشاره کرد:

  • هوندا سیویک Type-R با قیمت پایه‌ای در حدود 35.000 دلار (معادل 147 میلیون تومان)
  • فولکس واگن گلف با قیمت پایه‌ای در حدود 36.500 دلار (معادل 153 میلیون تومان)
  • فورد فوکاس RS با قیمت پایه‌ای در حدود 42.000 دلار (معادل 176 میلیون تومان)
  • سئات لئون Cupra با قیمت پایه‌ای در حدود 37.500 دلار (معادل 157 میلیون تومان)
  • ب ام و M140i با قیمت پایه‌ای در حدود 50.000 دلار (معادل 210 میلیون تومان)
  • مرسدس AMG A45 با قیمت پایه‌ای در حدود 000 دلار (معادل 220 میلیون تومان)

سخن آخر

هیوندای i30N مدل 2018 به عنوان اولین هات هچ رسمی و قدرتمند شرکت کره‌ای هیوندای، نمونه جذابی بوده که با بهره گیری از تجربیات طراحان آلمانی این شرکت، به دنبال کسب اعتبار بیشتر در رده خودرهای کوچک است. قدرت پیشرانه بالا بوده و به غیر از فضای کم صندلی‌های عقبی و چهره کمتر چذاب نسبت به رقبا، نکته منفی خاصی در این خودرو مشاهده نمی‌شود. عملکرد سیستم تعلیق و فرمان هر چند اندکی خشک بوده و میزان ضربه های وارده به کابین، به خصوص در مسیرهای با روکش نا مناسب زیاد است، اما با توجه به ماهیت این هات هچ جدید هیوندای مساله‌ای قابل چشم پوشی به حساب می آید.

هیوندای i30N مدل سال 2018 میلادی

عملکرد موتور و پیشرانه هیوندای آی 30 نی در هر دو حالت استاندارد و Performance Package نیز بالا بوده و هرچند از لخاظ توانایی در مکانی پس از بهترین هات هاچ های بازار مانند هوندا سیویک و گلف R قرار می‌گیرد اما توانایی به چالش کشیدن بسیاری از خودروهای عبوری سدان قدرتمند موجود در کوچه و خیابان‌های را خواهد داشت. در مجموع هیوندای i30N مدل 2018 یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های رانندگی در بازار خودروهای اسپرت فوق کوچک را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

درباره شرکت هیوندای

شرکت هیوندای موتور در سال ۱۹۶۷ در کشور کره جنوبی تاسیس شد. آنچه در این سالها هیوندای موتور را از سایرشرکتهای سازنده خودرو متمایز نموده است ، داشتن افراد پرتوانی است که قادرند آرزوهای غیرممکن را ممکن سازند. با تغییر در توقعات افراد از خودرو و منسوخ شدن مفهوم قدیمی وسیله نقلیه و گره خوردن خودروی شخصی با زندگی مصرف کنندگان، شرکت هیوندای موتور نیز با شعار جدید NEW THINKING, NEW  POSSIBLITIES در راستایی ایجاد فرهنگ جدید خودرویی قدم برداشت.

هیوندای در کنار عرضه مدل‌های بسیار محبوبی مانند سوناتا (Sonata)، آزرا (Azera) و النترا (Elantra) در بازارهای جهانی به شهرت رسیده که با ورود به بازار ایران و با وجود قیمت بسیار بالاتر از توانایی‌ها خود، توانست مورد توجه خریداران ایرانی نیز قرار بگیرند. و با معرفی هیوندای هیوندای آی 30 ان 2018 نیز به منظور کسب اعتباری جدید، پا به عرصه ساخت خودروهای کوچک قدرتمند یا هات هچ گذاشته است.

مشخصات فنی هیوندای i30N مدل سال 2018 میلادی در یک نگاه

STD ‍P PKG
کلاس بدنه هاچ‌بک هاچ‌بک
حجم موتور (سی سی) 1.998 1.998
تعداد سیلندر 4 توربو 4 توربو
قدرت موتور (اسب بخار) 254 279
گشتاور (نیوتون. متر.) 353 353
تعداد سوپاپ 16 16
گیربکس 6 دستی 6 دستی
سیستم انتقال قدرت چرخ‌های جلو چرخ‌های چلو
مصرف سوخت  (شهر) 9.5 9.7
مصرف سوخت (بزرگراه) 5.5 5.7
مصرف سوخت (ترکیبی) 7.0 7.1
تولید CO2 در هرکیلومتر (گرم.) 159 163
ظرفیت باک (لیتر.) 50 50
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 6.4 6.1
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 250 250
طول ﴿میلیمتر﴾ 4.355 4.355
پهنا ﴿میلیمتر﴾ 1.795 1.795
ارتفاع ﴿میلیمتر﴾ 1.451 1.451
فاصله دو محور ﴿میلیمتر﴾ 2.650 2.650
ارتفاع از زمین ﴿میلیمتر﴾
وزن ﴿کیلوگرم﴾ 1.400 1.429
ابعاد تایر (جلو) 225/40/18 235/35/19
ابعاد تایر (عقب) 225/40/18 235/35/19
حجم محفظه بار (لیتر.) 395 395
ظرفیت سرنشین (نفر.) 4 4
قیمت پایه (میلیون تومان) 113 155

 

گالری تصاویر هیوندای i30n مدل سال 2018 میلادی

منبع : هیوندای

 

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    قابل توجه کسی که کاتالوگ هیونداi30 را ترجمه کرده این خودرو کلا توسط آلمان طراحی از هر نظر و در کشور چک تولید و به بازار اروپا و آمریکا صادر شده حتی برای کره هم از کشور چک وارد میشود وعرض کردم از موتور و…،اطاق در آلمان طراحی شده و ۵ستاره ایمنی اروپا را هم داره،فقط اسمش هیوندا است

    پاسخ