;
coinex

بررسی و مشخصات فنی کیا نیرو 2018 هیبریدی ؛ کراس‌اووری کوچک و کم‌مصرف

کیا نیرو (Kia Niro) مدل سال 2018 نمونه‌ای است در کلاس بدنه خودروهای شاسی‌بلند سایز فوق‌کوچک با ظاهر قابل‌قبول، کابین جادار و پیشرانه مناسب هیبریدی که در ادامه به معرفی و بررسی آن خواهیم پرداخت.

کیا نیرو محصولی است از شرکت خودروسازی کره‌ای کیا (KIA) یکی از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی هیوندای (Hyundai) کره جنوبی که اولین بار در سال 2016 میلادی به فهرست خودروهای تولیدی این شرکت در گونه هیبریدی اضافه شد. در اواسط سال 2018 میلادی نیز نمونه تمام الکتریکی این خودرو با نام کیا نیرو PHEV راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

کیا نیرو 2018 هیبریدی

کیا نیرو هیبریدی شاید نامی شناخته شده مانند سایر خودروهای هیبریدی موجود در بازار مانند تویوتا پریوس (Toyota Prius) و فورد C-Max نباشد اما این مساله مانعی بر سر راه این شرکت کره‌ای برای ارائه مدل‌های جدید این خودرو نخواهد بود. برای سال جدید یک مدل Plug-In Hybrid (هیبریدی با قابلیت شارژ به وسیله جریان الکتریسیته) نیز به نمونه عادی موجود اضافه شده که توانایی پیمودن مسافتی در حدود 26 مایل (معادل 42 کیلومتر) را با استفاده از موتور الکتریکی خود دارد.

کیا نیرو 2018

طراحی ظاهری و بدنه نرمال، قابل قبول و مشابه نمونه‌های بنزینی و دیزلی بوده و کابین نسبتا مجهز نیز فضای کافی در حد و اندازه‌های این کلاس را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. مصرف سوخت نیز پایین بوده و در حدود 50 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای ترکیبی است. قیمت نیز کیا نیرو 2018 نیز نسبتا پایین و در بازه خودروهای غیر هیبریدی مانند هوندا CR-V و نیسان روژ (Nissan Rouge) است.

در این نوشته به بررسی و مرور مشخصات فنی کیا نیرو 2018 هیبریدی در بخش‌های مختلف خواهیم پرداخت. این بخش‌ها عبارتند از:

  • تغییرات و امکانات جدید برای مدل سال 2018 میلادی
  • نقاط ضعف و قوت
  • طراحی خارجی و بدنه
  • طراحی داخلی و کابین
  • موتور و پیشرانه
  • عملکرد و شتابگیری
  • مصرف سوخت
  • تیپ‌های مختلف، امکانات و تجهیزات
  • ایمنی
  • تجربه رانندگی
  • قیمت در بازارهای جهانی
  • رقبا در بازارهای جهانی
  • کیا نیرو در ایران

تغییرات جدید برای سال 2018

از امکانات و تجهیزات اضافه شده به کیا نیرو هیبریدی در سال 2018 می‌توان به اضافه شدن یک مدل با قابلیت شارژ، اضافه شدن امکانات کمکی رانندگی مانند سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط جاده (Lane Keep Assist) به تیپ LX، بالاتر رفتن سطح تجهیزات تیپ‌ EX و Touring و اضافه شدن یک تیپ جدید با عنوان Touring Graphite Edition به جمع مدل‌های کیا نیرو 2018 اشاره نمود.

کیا نیرو 2018

نقاط قوت

  • طراحی قابل قبول و استاندارد بدنه برای یک خودروی با موتور الکتریکی
  • عملکرد گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه
  • تجهیزات مناسب و مدرن کمکی رانندگی
  • مصرف سوخت پایین

نقاط ضعف

  • شتاب و چالاکی پایین نسبت به خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور مدرن
  • قدرت پایین موتور و پیشرانه
  • ارتفاع پایین صندلی‌ها و دید کم نسبت به محیط اطراف و مسیر پیش رو
  • فضای کم محفظه بار و صندوق عقب
  • ارتفاع کم از سطح زمین
  • عدم تجهیز به سیستم چهار چرخ متحرک (AWD)

طراحی ظاهری و بدنه

کیا نیرو 2018 هیبریدی یک خودروی نسبتا کوچک بوده و با طولی در حدود 4.354 میلی‌متر، پهنایی برابر با 1.801 میلی‌متر، ارتفاعی برابر با 1.534 میلی‌متر و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود 2.700 میلی‌متر، از لحاظ ابعاد قابل مقایسه با خودروهایی مانند هوندا HR-V با طولی در حدود 4.294 میلیمتر و یا رنو داستر یا داچیا داستر (Duster) با طولی در حدود 4.315 میلی‌متر است.

در طراحی بدنه کیا نیرو هیبریدی از جلو پنجره استاندارد، مشبک، کم ارتفاع و کشیده موجود در محصولات سال‌های اخیر استفاده شده که در کنار چراغ‌های سه‌ گوش و تیز، سپر جلویی تخت و چراغ‌ها مه شکن بزرگ تعبیه شده در دو بخش کناری ورودی هوای اصلی در پایین سپر، نمایی معمولی اما نسبتا مدرن و قابل قبول را رقم زده است.

کیا نیرو 2018

در نمای جانبی شاسی بلند هیبریدی کیا، با استفاده از خطوط جانبی نرم و با زاویه کم و روکش‌های گلگیر و تایر‌ها با ابعاد مناسب در کنار خط سقف با زاویه کم و باله عقبی نصب شده بر روی بخش انتهایی سقف، نمایی مناسب با یک خودروی شاسی بلند امروزی به وجود آمده است. نمای عقبی نیز ساده بوده که با استفاده از دو چراغ نسبتا بزرگ با طراحی قابل قبول، سپر عقبی یکپارچه با بدنه و دیفیوزر عقبی، نمایی استاندارد را به این خودرو بخشیده اند. شیشه عقبی با توجه به ارتفاع کم خودرو، باریک و کوتاه بوده که موجب کاهش دید عقب می‌شود. اما بخش عقبی، بسیار جذاب‌تر از نمای جلویی کیا نیرو هیبریدی است.

کیا نیرو 2018

در مجموع طراحی ظاهری کیا نیرو 2018 هیبریدی هرچند حرف خاصی برای گفتن نداشته و فاقد هر گونه جذابیت بصری است، اما ساده بوده و بسیار عادی‌تر و نرمال‌تر از نمونه‌های هیبریدی و الکتریکی موجود در بازار است.

طراحی داخلی و کابین کیا نیرو هیبریدی

کابین کیا نیرو هیبریدی فضای بیشتری از آنچه که انتظار می‌رود را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. مواد اولیه استفاده شده در ساخت ابزار و ادوات داخلی در سطح استاندارد بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. فضای موجو ددر بخش جلویی از اکثر رقبای این خودرو بیشتر بوده اما در بخش عقبی در مکانی در میانه‌های جدول قرار می‌گیرد.

کیا نیرو 2018

اما صندلی‌های کیا نیرو 2018 هیبریدی با ارتفاعی در حدود 58 سانتی‌متر از سطح زمین، راننده و سرنشینان را در سطمی بسیار پایین‌تر از رقبا قرار داده و موقعیتی مانند سواری با خودروهای هاچ بک و سدان را برای آنها فراهم می‌کند که با فلسفه وجودی خودروهای شاسی بلند در تناقض است. در نهایت می‌توان گفت که کیا نیرو 2018 با قرار دادن زاویه دیدی در حدود 158 درجه در جلو و 119 درجه در عقب، نقاط کور زیادی داشته که موجب کاهش دید راننده و کیفیت سواری خواهد شد.

فرم کلی بخش جلویی ساده بوده و صفحه نمایش اصلی در بخش میانی داشبورد بدون شیب و انحنای این خودرو قرار گرفته. فرم خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع نیز نامتقارن بوده که ممکن است مورد توجه بسیاری از رانندگان حرفه‌ای (که هیچ‌گاه یک خودروی مجهز به پیشرانه‌های الکتریکی را انتخاب نمی‌کنند) قرار نگیرد. غربیلک فرمان سه شاخه مجهز به کنترلرهای سیستم صوتی، سیستم کنترل سرعت و تماس تلفنی نیز ساده بوده ولی بخش عقربه‌های پشت آمپر با استفاده از یک صفحه نمایش تخت رنگی به ارائه اطلاعات خودرو مانند سرعت، دور موتور، دما و میزان سوخت پرداخته که نمایی زیبا و مدرن را برای این خودرو به وجود آورده است.

فضای محفظه بار و صندوق عقب

فضای موجود برای محفظه بار و صندوق عقب کیا نیرو 2018 نیز با توجه به هیبریدی بودن پیشرانه محدودتر از نمونه‌های بنزینی است. این محفظه با قرار دادن فضایی در حدود 538 لیتر در حالت عادی را در اختیار سرنشینان قرار داده که در صورت خم نمودن صندلی‌های ردیف دوم که به سادگی و با استفاده از یک اهرم کوچک تعبیه شده انجام می‌گردد تا حدود 1.415 لیتر افزایش پیدا می‌کند. ارتفاع کف صندوق عقب از سطح زمین نیز نسبتا کم بوده و افراد بزرگسال مشکل خاصی در هنگام قرار دادن اسباب و چمدان‌ها در آن نخواهند داشت.

کیا نیرو 2018

در مجموع کابین کیا نیرو 2018 هیبریدی نیز ساده ولی قابل قبول برای یک خودروی مدرن و امروزی بوده و با استفاده از امکانات و تجهیزات رفاهی، سرگرمی و کمکی رانندگی مناسب، ضریب نفوذ کم صدا به داخل خودرو و راحتی نشیمن‌ها نسبت به قیمت، سواری قابل قبولی را برای راننده و سرنشینان فراهم خواهد کرد.

موتور و پیشرانه

پیشرانه هیبریدی استفاده شده کیا نیرو 2018 یک موتور 4 سیلندر خطی 1.6 لیتری  تنفس طبیعی (بدون استفاده از سیستم توربو شارژر) DOHC با 16 سوپاپ بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود 104 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی در حدود 109 پاوند بر فوت (معادل 147 نیوتون متر) را دارد. یک موتور الکتریکی با استفاده از باتری‌های 1.6 kWh یون لیتیومی نیز در کنار این موتور بنزینی قرار گرفته شده که توانای تولید نیرویی در حدود 43 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 125 پاوند بر فوت (معادل 169 نیوتون متر) را دارد.

موتور کیا نیرو 2018

در مجموع نیرو و گشتاور تولیدی این پیشرانه برابر با 139 اسب بخار در دور موتور 5.700 دور در دقیقه و 195 پاوند بر فوت (معادل 264 نیوتون متر) در دور موتور 2.400 دور در دقیقه خواهد بود. این نیرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت تعویض به صورت دستی به چرخ‌های جلویی (FWD) منتقل خواهد شد.

عملکرد و شتابگیری

کیا نیرو 2018 یک خودروی هیبریدی بوده و نباید انتظار عملکرد فوق العاده‌ای را از آن داشت. عملکرد این شاسی بلند فوق کوچک کیا به خصوص در مدل رانندگی اقتصادی (Eco) بسیار کند است. در مدل رانندگی اسپرت (Sport) هرچند شاهد بهبود شتاب و حداکثر سرعت هستیم اما هنوز هم توانایی‌های دینامیکی در حد پایینی قرار دارد. شرکت کیا برای ارتقا عملکرد کیا نیرو 2018 از تمامی امکانات موجود مانند استفاده از آلومینیوم در ساخت بخش‌ها مختلف بدنه مانند در موتور (Hood) استفاده کرده است؛ اما در نهایت توانایی‌های حرکتی این خودرو هنوز هم رضایت بخش نشده است.

کیا نیرو 2018 هیبریدی در مدل اسپرت برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به زمانی در حدود 8.6 ثانیه نیاز داشته و توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی در حدود 111 مایل در ساعت (معادل 178 کیلومتر در ساعت) را دارد. این عملکرد در صورت انتخاب مدل رانندگی Eco به شدت کاهش یافته و با زمانی در حدود 9.8 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون و حداکثر سرعت 108 مایل در ساعت (معادل 174 کیلومتر در ساعت)، کیا نیرو 2018 را در مکانی در انتهای فهرست خودروهای شاسی بلند سایز کوچک موجود در بازار قرار می‌دهد.

مصرف سوخت کیا نیرو 2018

هر چند مصرف سوخت کیا نیرو 2018 بسته به تیپ این خودرو و میزان وزن خالص متغیر است، اما در مجموع این بخش یکی از نقاط قوت شاسی بلند هیبریدی کیا برای سال 2018 به حساب می‌آید. تیپ‌ پایه این خودرو توانایی پیمودن مسافتی در حدود 52 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 49 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 50 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را داشته که رقمی قابل توجه به حساب می آید.

کیا نیرو 2018

این ارقام با توجه به وزن بیشتر تیپ‌های میانی اندکی پایین‌تر بوده و کیا نیرو 2018 توانایی پیمودن مسافتی در حدود 51 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 46 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 49 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را خواهد داشت. بالاترین تیپ موجود برای خودروی هیبریدی شاسی بلند سایز کوچک کیا نیز مصرف سوخت برابر با 46 و 40 و 43 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.1 و 5.9 و .55 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای شهری، بزرگراهی و سیکل ترکیبی دارد. میزان تولید گاز آلاینده CO2 نیز در این خودرو در تیپ پایه در حدود 145 گرم در هر کیلومتر مسافت طی شده است.

تیپ‌های مختلف

کیا نیرو 2018 هیبریدی در 5 تیپ اصلی در بازارهای آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد. این تیپ‌ها عبارتند از:

  1. تیپ پایه FE
  2. تیپ LX
  3. تیپ EX
  4. تیپ Touring
  5. تیپ Touring Graphite Edition

تیپ پایه FE

این تیپ، مدل پایه و استاندارد کیا نیرو 2018 هیبریدی به حساب آمده و با قیمت پایه‌ای در حدود 24.200 دلار (معادل 102 میلیون تومان با احتساب دلار 4.200 تومانی در زمان نگارش) به فروش می‌رسد. از تجهیزات و امکانات استاندارد موجود در این تیپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی با پوشش
  • تایرهای با سایز 205/60/16 ساخت شرکت تایر سازی میشلن (Michelin)
  • چراغ‌های جلویی اتوماتیک
  • آیینه‌های جانبی الکتریکی
  • نمایشگر دمای محیط بیرون از خودرو
  • 7 کیسه هوای ایمنی
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه (Dual Zone Climate Control)
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • صفحه نمایش 7 اینچی TFT پشت آمپر
  • سیستم اطلاعاتی/سرگرمی UVO شرکت کیا
  • صفحه نمایش 7 اینچی لمسی رنگی
  • اتصال به گوشی‌های تلفن همراه از طریق فن‌آوری بدون سینم بلوتوث
  • سیستم صوتی با 4 بلندگوی جداگانه
  • قالبلیت پخش CD و فایلهای MP3
  • یک ورودی USB و AUX
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • سیستم کنترل شروع حرکت در سراشیبی (Hill Start Assist)
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation)

تیپ LX

این تیپ از کیا نیرو 2018 هیبریدی با قیمت پایه‌ای در حدود 24.600 دلار (معادل 103.5 میلیون تومان) به فروش رسیده و از امکانات و تجهیزات اضافی آن نسبت به تیپ پایه FE می‌توان به مواردی مانند نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • باربند
  • دکمه استارت خودرو (Push Button Start)
  • کنسول میانی برای صندلی‌های عقبی

از امکانات سفارشی یا آپشن (Option) موجود برای کیا نیرو تیپ LX مدل سال 2018 می‌توان به مواردی مانند چراغ‌های مه شکن، چراغ‌های روشنایی در روز مجهز به لامپ‌های LED، غربیلک فرمان و دسته دنده با روکش چرمی، سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)، سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط (Lane Keep Assist)، سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control) تا حدقل سرعت 3 مایل در ساعت (معادل 5 کیلومتر در ساعت) و ترمز خودکار اشاره کرد.

تیپ EX

کیا نیرو 2018 هیبریدی تیپ EX با قیمت پایه‌ای در حدود 27.000 دلار (معادل 113 میلیون تومان) در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این خودرو علاوه بر تمامی تجهیزات استاندارد و سفارشی موجود در دو تیپ LX و FE (به غیر از امکانات کمیک رانندگی) از امکانات فهرست زیر نیز سود می‌برد:

  • آیینه‌های جانبی با قابلیت جمع شدن به صورت الکتریکی مجهز به سیستم گرم‌کن و چراغ‌های راهنما
  • پوشش چرم و پارچه صندلی‌ها
  • گرم‌کن برای صندلی‌های جلویی
  • سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)
  • هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Warning)
  • سیستم هشدار خروج مسیر حرکت از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning)

 

تجهیزات و امکانات سفارشی

این تیپ قابلیت تجهیز به امکانات سفارشی مدرن و به‌روزی مانند نمونه‌های فهرست زیر را داشته که با پرداخت مبلغی اضافی بر روی کیا نیرو 2018 نصب خواهد شد:

  • ترمز کمکی خودکار
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی
  • سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 10 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی
  • سیستم تهویه برای صندلی‌های جلویی
  • سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت شرکت Harman Kardon
  • صفحه نمایش 8 اینچی لمسی رنگی

تیپ Touring

تیپ Touring کیا نیرو 2018 قیمت پایه‌ای در حدود 33.000 دلار (معادل 139 میلیون تومان) دارد. این تیپ مجهزترین نمونه عادی این خودرو و بر پایه تیپ EX کیا نیرو ساخته شده است که علاوه بر امکانات موجود در تیپ‌های پایین‌تر از تجهیزاتی مطابق فهرست زیر نیز سود می‌برد:

  • رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی
  • سانروف الکتریکی
  • صندلی‌های با پوشش چرم مجهز به سیستم تهویه
  • سیستم صوتی قدرتمند ساخت شرکت هارمان کاردون با 8 بلندگوی جداگانه و ساب ووفر
  • صفحه نمایش 8 اینچی لمسی رنگی
  • غربیلک فرمان مجهز به گرم کن
  • سنسورهای کمکی پارک در بخش‌های جلویی و عقبی
تجهیزات و امکانات سفارشی

علاوه بر امکانات سفارشی موجود در تیپ EX کیا نیرو، این خودرو قابلیت استفاده از چراغ‌های جلویی زنون (HID)، خروجی برق 110 ولت و سیستم شارژ بدون سیم گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را نیز خواهد داشت.

تیپ Touring Graphite Edition

این تیپ یک نمونه سفارشی و محدود از کیا نیرو 2018 هیبریدی بوده که با قیمت پایه‌ای در حدود 29.500 دلار (معادل 124 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. تیپ Touring Graphite Edition نمونه‌ای نسبتا مشابه با تیپ Touring بوده ولی تنها در رنگ ذغالی، ریل‌های سقف سیاه رنگ، طراحی جلو پنجره متفاوت با نمونه‌های عادی، تودوزی با رنگ‌های متمایز و رینگ‌های ذغالی رنگ به فروش می‌رسد.

از تفاوت‌های این تیپ با تیپ Touring می‌توان به عدم استفاده از سانروف، سیستم تهویه صندلی‌ها جلویی، گرم کن غربیلک فرمان و تجهیزات کمکی رانندگی مانند ترمز خودکار، سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط و سیستم کنترل سرعت تطبیقی اشاره کرد.

ایمنی

کیا نیرو 2018 از سطح تجهیزات ایمنی مناسب و در سطح استانداردی سود می‌برد. هرچند این خودروی شاسی بلند هیبریدی کیا هنوز توسط هیچ کدام از موسسات و سازمان های دولتی و خصوصی در خصوص سطح ایمنی آزمایش نشده، اما با توجه به امتیاز بالا و 4 ستاره از 5 ستاره نمونه سال گذشته و استفاده از امکاناتی مانند 6 کیسه هوای ایمنی به اضافه کیسه هوای مخصوص زانوی راننده، دوربین کمکی دنده عقب و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی به صورت استاندارد، به احتمال زیاد این خودرو در تیپ پایه نیز موفق به کسب نمراتی مشابه با سال گذشته خواهد شد.

کیا نیرو 2018

اما تیپ Touring با تکیه بر امکانات و تجهیزات مدرن ایمنی و کمکی رانندگی مانند سیستم هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار، سیستم نمایش نقاط کور خودرو، سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی، سیستم کنترل سرعت هوشمند تطبیقی و سیستم حفظ مسیر حرکت بین خطوط، نمونه‌ای بسیار ایمن و مطمئن تر از نمونه استاندارد بوده که با تفاوت قیمتی در حدود 9.000 دلار (معادل 38 میلیون تومان) در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

تجربه رانندگی

تلاش‌های شرکت خودروسازی کیا برای ساخت یک خودروی شاسی بلند هیبریدی با عملکردی مطابق با نمونه‌های عادی ثمر بخش بوده و کیا نیرو 2018 با بهره گیری از دو مدل رانندگی مختلف اسپرت و اقتصادی (Eco و Sport) حس رانندگی مشابه نمونه‌های بنزینی موجود در بازار دارد.

مدل‌های رانندگی

با انتخاب مدل رانندگی اقتصادی قدرت کلی پیشرانه کاهش یافته و کیا نیرو 2018 هیبریدی به یک خودروی تنبل و کند با عملکردی مشابه با خودروهای الکتریکی موجود در بازار با شتاب اولیه ای در حدود 10 ثانیه با مصرف سوخت بسیار مناسب تبدیل می‌شود. تعویض دنده ها در جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه دقیق، بدون صدا و بدون لرزش بوده و در مدل رانندگی اسپرت، این خودرو با شتابی کمتر از 9 ثانیه، تجربه بسیار بهتری از مدل اکونومی را در اختیار راننده قرار می دهد.

کیا نیرو 2018

موتور در دورهای بالا اندکی لرزش و صدا داشته ولی در مجموع عملکردی قابل قبول به عنوان یک خودروی شاسی بلند اقتصادی هیبریدی کم مصرف دارد. به دلیل ارتفاع کم و مرکز ثقل پایین، کیا نیرو 2018 پایداری مناسبی بر روی سطح جاده داشته و با استفاده از سیستم فرمان نسبتا دقیق، توانایی عبور از پیچ‌ها با کمترین ضریب خروج را دارد. صدای ورودی به داخل کابین نیز با توجه به عایق بندی مناسب در حد پایینی بوده و فضایی کم صدا را برای راننده و سرنشینان فراهم می نماید.

میدان دید

کیفیت صندلی‌ها در حد استانداردهای جهانی خودروهای ارزان قیمت بوده ولی به خوبی راننده و سرنشینان را در بر نمی‌گیرد که البته با توجه به قدرت پایین و شتاب و سرعت کم، موجب بروز مشکلی خاصی نخواهد شد. فضای در اختیار راننده و سرنشینان در دو بخش عقبی و جلویی نیز در حد نیاز بوده و با توجه به سقف بدون انحنا، سرنشینان بلند قد نیز تجربه سواری راحتی را در صندلی‌های عقبی خواهند داشت.

با توجه به ارتفاع کم صندلی ها از سطح زمین، دید راننده و سرنشینان محدود بوده و نقاط کور بسیاری در پیش روی راننده قرار دارد که تنها در تیپ‌های بالا و استفاده از سیستم کمکی رانندگی نمایش نقاط کور قابل رفع خواهد بود. این خودرو با توجه به ارتفاع کم از سطح زمین و قدرت پایین پیشرانه توانایی خاصی در مسیرهای خاکی و خارج از جاده نداشته و مشابه با بیشتر خودروهای شاسی بلند سایز کوچک موجود در بازار، تنها لقب شاسی بلند را به دوش می کشد.

در مجموع تنها نقطه مثبت کیا نیرو 2018 هیبریدی در مبحث رانندگی، هندلینگ و پایداری خودرو و مصرف سوخت بسیار پایین آن بوده که آن را به نمونه‌ای مناسب برای افراد طالب رانندگی بدون هیجان و یا سنین بالا و برای مسافرت‌های درون شهری تبدیل می‌کند.

قیمت کیا نیرو 2018 در بازارهای جهانی

کیا نیرو 2018 هیبریدی در زمره خودروهای با قیمت پایین و متوسط این شرکت معتبر کره‌ای قرار می‌گیرد. مدل پایه این خودرو با قیمتی در حدود 24.200 دلار (معادل 102 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. این خودرو در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات نیز قیمتی در حدود 35.000 دلار (معادل 147 میلیون تومان) داشته که رقم مناسبی برای یک خودروی کم مصرف و هیبریدی به حساب می آید.

کیا نیرو 2018

رقبا در بازارهای جهانی

هرچند کیا نیرو 2018 هیبریدی ، نمونه‌ای جدید در بازار خودروهای هیبریدی شاسی بلند به حساب می آید، اما توانسته با تکیه بر طراحی مناسب و فضا و امکانات مناسب در تیپ های بالا به نمونه‌ای قابل مقایسه با خودروهای با سوخت فسیلی در بازارهای جهانی تبدیل شود. از رقبای این خودرو در بازارهای جهانی نمونه های شاسی بلند سایز کوچک و کراس اورر، می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • هوندا HR-V با قیمت پایه ای در حدود 21.000 دلار (معادل 88 میلیون تومان)
  • مزدا CX-3 با قیمت پایه ای در حدود 21.000 دلار (معادل 88 میلیون تومان)
  • فورد اکو اسپرت (Ford Eco Sport) با قیمت پایه ای در حدود 21.000 دلار (معادل 88 میلیون تومان)
  • نیسان جوک (Nissan Juke) با قیمت پایه ای در حدود 21.500 دلار (معادل 90 میلیون تومان)

اما این خودرو در میان خودروهای هیبریدی یکی از ارزان‌قیمت‌ترین نمونه‌ها بوده و به همین دلیل امید زیادی به موفقیت آن وجود دارد و تنها خواهر خوانده آن هیوندای آیونیک (Hyundai Ioniq) در این بازه قیمتی قرار می گیرد. از رقبای کیا نیرو 2018 هیبریدی در بازار خودروهای الکتریکی و هیبریدی نیز می‌توان به نمونه‌هایی مانند فهرست زیر اشاره نمود:

  • شورولت ولت (Chevrolet Volt) با قیمت پایه ای در حدود 34.000 دلار (معادل 143 میلیون تومان)
  • تویوتا پریوس پرایم (Prius Prime)‌ با قیمت پایه ای در حدود 28.000 دلار (معادل 118 میلیون تومان)
  • هیوندای آیونیک با قیمت پایه ای در حدود 23.000 دلار (معادل 97 میلیون تومان)
  • نیسان روژ هیبریدی (Nissan Rouge Hybrid) با قیمت پایه ای در حدود 000 دلار (معادل 118 میلیون تومان)

سخن آخر

کیا نیرو 2018 هیبریدی را می‌توان یک خودروی مناسب شهری با مصرف سوخت بسیار پایین و کابین جادار و مجهز نامید که توانایی استفاده به عنوان یک خودرو برای خانواده‌های کم جمعیت را دارد. ظاهر و کابین این خودرو مناسب تر و عادی تر از بیشتر خودروهای هیبریدی موجود در بازار بوده که این نکته را می‌توان به عنوان یکی از نقاط قوت آن به حساب آورد.

اما لذت رانندگی و هیجان نکته‌ای است که در قسمت‌های مختلف این خودرو اعم از طراحی و پیشرانه غایب بوده و کیا نیرو 2018 را به یک خودروی کند مناسب افراد میانسال و یا بانوان تبدیل می‌کند. اما قیمت نیز یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در این خودرو بوده و شما می توانید با پرداخت مبلغی پایین، یک خودرو مدرن هیبریدی با امکانات و کابین مناسب و دوستدار محیط زیست را خریداری نمایید.

در مجموع و در انتهای بررسی کیا نیرو 2018 هیبریدی می‌توان امتیازات این خودروی شاسی بلند هیبریدی کیا را به شرح زیر اعلام نمود:

طراحی ظاهری 6
طراحی داخلی 7
امکانات پایه 7
عملکرد موتور و پیشرانه 5
مصرف سوخت 8
ایمنی 7
تجربه رانندگی 6
قیمت 8
میانگین ( از 10 امتیاز ممکن) 6.75

کیا نیرو 2018 در ایران

کیا نیرو کیا نیرو هیبریدی 2018 از زمان ورود به بازارهای جهانی، به عنوان یکی از غایبین این خودروساز محبوب در ایران به حساب می آمد. هنوز هم هیچ اطلاعی از ورود این خودرو به ایران وجود ندارد. ولی حتی در صورت ورود، این خودرو که قیمتی مشابه با کیا اپتیما (Kia Optima) داشته و با توجه به ارقام اعجاب آور تعرفه‌های گمرکی به منظور اجبار مشتریان ایرانی به خرید بی کیفیت‌ترین خودروهای داخلی با حداقی قیمتی در حدود 210 میلیون تومان (معادل 50.000 دلار) محکوم به شکست خواهد بود.

با توجه به این نکته خریداران ایرانی با هم رو به خرید شاسی بلندهای چینی مانند خانواده چری (Tiggo 5 یا Tiggo 7)، جک S5 و یا هایما S7 توربو با قیمتی در حدود 100 میلیون تومان خواهد آورد. از رقبای اصلی این خودرو در صورت ورود به ایران می‌توان از ام جی جی‌اس (MG GS)، سانگ یانگ تیولی (Tivoli) و تویوتا CH-R یاد نمود.

مشخصات فنی کیا نیرو 2018 هیبریدی در یک نگاه

کلاس بدنه شاسی‌بلند سایز فوق کوچک
حجم موتور (لیتر) 1.6
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
باتری 1.6-kWh lithium-ion
قدرت موتور بنزینی (اسب بخار) 104
قدرت موتور الکتریکی (اسب بخار) 43
گشتاور موتور بنزینی (نیوتون‌ متر) 147
گشتاور موتور الکتریکی (نیوتون متر) 169
قدرت کلی موتور (اسب بخار) 139
گشتاور کلی (نیوتون متر) 264
گیربکس 6 اتوماتیک دوکلاچه
سیستم انتقال قدرت چرخ‌های جلویی
مصرف سوخت  (شهر) 4.5
مصرف سوخت (بزرگراه) 4.8
مصرف سوخت (ترکیبی) 4.7
تولید CO2 در هرکیلومتر (گرم.) 145
ظرفیت باک (لیتر.) 43
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 8.6
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 178
طول ﴿میلیمتر﴾ 4.354
پهنا ﴿میلیمتر﴾ 1.801
ارتفاع ﴿میلیمتر﴾ 1.534
فاصله دو محور ﴿میلیمتر﴾ 2.700
ارتفاع از زمین ﴿میلیمتر﴾ 158
وزن ﴿تن﴾ 1.4
ابعاد تایر (جلو) 205/60/16
ابعاد تایر (عقب) 205/60/16
حجم محفظه بار (لیتر) 538
ظرفیت سرنشین (نفر) 5
قیمت پایه (میلیون تومان) 102

گالری تصاویر کیا نیرو کیا نیرو هیبریدی 2018

منبع : کیا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر