;
coinex

500 میلیارد تومان زیان کسب و کارهای اینترنتی بدلیل اختلالات در اینترنت کشور

500 میلیارد تومان زیان کسب و کارهای اینترنتی به دلیل اغتشاشات اخیر!

اوضاع آشفته این چند روز باعث قطع اینترنت در برخی نقاط کشور و در ادامه فیلتر شدن تلگرام واینستاگرام شد. این اتفاق زیان کسب و کارهای اینترنتی را به دنبال داشت. براساس اطلاعات موجود، کسب وکارهای اینترنتی زیان 500 میلیارد تومانی را در این چند وقت متحمل شده‌اند.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در مورد اتفاقات این چند وقت و زیان کسب و کارهای اینترنتی اعلام نمود که بزرگترین فعالان بازار کسب و کارهای اینترنتی ایران اعلام کرده‌اند که آنها متحمل 500 میلیارد تومان زیان از اختلال های چند روزه اینترنت شده‌اند.

علی توسلی نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، درباره تأثیر اختلال‌های اخیر اینترنت بر بازار اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی به دلیل مشکلات این چند وقت سخن گفت.


بیشتر بخوانید:  اختلال در اینترنت کشور ؛ قطعی اینترنت در تهران و چندین شهر ایران


به گفته وی اغتشاشات به وجود آمده در نقاط مختلف کشور باعث زیان بزرگترین فعالان بازار کسب و کارهای اینترنتی شامل ارائه‌دهندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی، تاکسی‌های آنلاین و امثال آنها شده است و چیزی حدود 500 میلیارد تومان در این چند روز زیان کرده‌اند.

تاثیر اینترنت و مشکلات آن بر کسب و کارهای جدید

به گفته نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، پیش از این اگر اختلالی در اینترنت ایجاد می‌شد بیشترین تأثیر آن بر روی شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت بود، اما اکنون کسب‌وکارهای متعددی بر روی اینترنت در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند که بروز مشکل در اینترنت باعث متضرر شدن آنها نیز می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر اینترنت فقط بستر دسترسی نیست، بلکه بستری برای تجارت کالا و خدمات است و اکنون اگر برای اینترنت مشکلی به وجود آید زیان کسب و کارهای اینترنتی نیز به میزان ارائه‌دهندگان اینترنت خواهد بود.

به گفته وی اگرچه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در این ایام سرویس‌های خود را از قبل فروخته‌اند اما با کاهش میزان مصرف و افزایش شدید شکایت‌ها روبه رو شده‌اند و ممکن است فروش جدید سرویس نیز، نداشته باشند که این موضوع باعث کاهش درآمد آنها خواهد شد.

وی ادامه داد کسب و کارهایی که وابسته به اینترنت هستند هیچ جایگزینی جز بستر فضای مجازی ندارند و در صورت به وجود آمدن اختلال در دسترسی به اینترنت، زیان کسب و کارهای اینترنتی را نیز شاهد خواهیم بود. وی همچنین تاکید نمود که به دلیل اخلال در سرویس دهی، هزینه‌ها نیز به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در این چند روز سرویس اینترنت به جز در ساعات محدودی به صورت کامل قطع نشده بود اما کندی اینترنت و افزایش شدید پینگ‌ سرویس‌ها وجود داشت که این امر توانسته بود سرویس‌های متأثر از سرعت را تحت تأثیر قرار دهد.

توسلی در پایان ادامه داد که وضعیت موجود پایدار نخواهد بود و اعلام نمود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با شورای عالی امنیت رایزنی‌هایی انجام داده تا محدودیت برخی شبه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام رفع گردد.

 

بیشتر بخوانید:

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر