;
coinex

تقویت شبکه های اجتماعی داخلی برای پیشگیری از مشکلات کسب و کارهای مجازی

تقویت شبکه های اجتماعی داخلی برای پیشگیری از مشکلات کسب و کارهای مجازی

به نظر می‌رسد یکی از راه های مقابله با مشکلاتی چون فیلترینگ شبکه های اجتماعی خارجی در کشور، تقویت شبکه های اجتماعی داخلی باشد!

به گفته یکی از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات، اکنون که بروز مشکلاتی باعث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی چون تلگرام و اینستاگرام شده است، راه حل اساسی تقویت شبکه های اجتماعی داخلی است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات اعلام نمود که با به وجود آمدن این اغتشاشات و فیلتر شدن شبکه های اجتماعی، کسب و کارهای مجازی دچار مشکل شدند و ضررهای زیادی را تحمل کردند. وی در ادامه بر تقویت شبکه های مجازی داخلی و ایرانی تاکید نمود.


بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های جایگزین تلگرام ؛ انتخاب بهترین پیام رسان


وی ادامه داد که لازم است تا راه حلی درست برای مقابله با این نوع مشکلات ارائه شود. وی همچنین تاکید نمود که کسب و کارهای مجازی بهتر است در فکر استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی باشند تا در صورتی که چنین مشکلاتی بروز نمود دچار ضرر نشوند.

مهدی غیبی، این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات اعلام نمود که براساس برخی آمارها، حدود ۱۵ درصد از کسب‌وکارهای مجازی در چند روز اخیر به دلیل مشکلات و  آشوب‌های پیش آمده از بین رفته‌اند. وی ادامه داد که از یک طرف شبکه‌های اجتماعی، شبکه عرضه بوده‌اند یعنی درصدی از فعالیت‌ها به صورت تلگرام به تلگرام انجام می‌شده است و از طریق آنها بحث تبلیغات انجام می‌شد که اکنون به صورت ۱۰۰ درصد از بین رفته‌اند.

وی در مورد سایر فعالیت‌هایی که در تلگرام انجام می‌شود اعلام نمود که بخشی از فعالیت‌های مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی، به صورت خارج از شبکه به شبکه بوده‌اند که در این اتفاقات آنها نیز آسیب دیده‌اند. به گفته وی این شبکه‌ها بستری برای تبلیغات و معرفی تولیدات در سایر حوزه‌ها  بوده‌اند که اکنون با به وجود آمدن این اتفاقات این کسب و کارها نیز دچار مشکل شده‌اند.

تاثیر اتفاقات سیاسی در حوزه فناوری اطلاعات

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات اعلام نمود که اتفاقات سیاسی همیشه در اقتصاد کشورها تاثیرگذارند و ادامه داد که وجود ناآرامی می‌تواند باعث افت در حوزه بورس، حوزه پولی و همین‌طور گردشگری و جذب سرمایه‌های بین‌المللی باشد، که البته برخی به صورت کامل و برخی به صورت نسبی آسیب می‌بینند.

غیبی ادامه داد که بسیاری از استارت‌آپ‌هایی که راه‌اندازی شده‌اند متولدین آنها دهه ۷۰ هستند و اعلام نمود که اتفاقاتی که در این چند وقت نیز رخداده است باعث آنها متولیدن این دهه بوده‌اند و باعث شده‌اند تا به کسب و کارهای خودشان ضربه وارد شود.

وی بر لزوم توجه به شبکه های اجتماعی داخلی اشاره کرد و تاکید نمود که شبکه‌های اجتماعی علاوه بر این که به یک نیاز اجتماعی تبدیل شده‌اند اکنون یک بستر اقتصادی نیز محسوب می‌شوند و دیگر این امکان وجود ندارد که بتوان به صورت کاملا امنیتی با آن برخورد نمود.

جایگزینی شبکه های اجتماعی داخلی با نمونه‌های خارجی

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات اعلام نمود که چون اکنون بسیاری از کسب و کارها اپلیکیشن مخصوص به خود را دارند و سعی می‌کنند تا از اپلیکیشن مخصوص استفاده کنند، فیلترینگ نمی‌تواند تاثیری بر این کسب و کارها داشته باشد.

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش در مورد پروژه جایگزینی شبکه های اجتماعی داخلی با نمونه‌های خارجی سخن گفت و ادامه داد که این مساله باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی در ادامه اعلام نمود که برای فعالان حوزه اقتصادی چه فرقی دارد که کسب ‌و کار خود را در بستر شبکه های اجتماعی داخلی ایجاد کنند یا خارجی. وی در پایان تنها مساله اصلی را حمایت و تقویت شبکه های اجتماعی داخلی دانست و بر پایدار کردن آنها برای جلوگیری از حداقل آسیب‌پذیری از اتفاقات مشابه تاکید کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر