;
coinex

رفع فیلتر پیام رسان وی چت ؛ آیا وی‌چت جایگزین تلگرام می‌شود؟

رفع فیلتر پیام رسان وی چت ؛ آیا وی‌چت جایگزین تلگرام می‌شود!

رفع فیلتر پیام رسان وی چت بعد از گذشت 4 سال اتفاق افتاد. اکنون که این پیام رسان رفع فیلتر شده است احتمال دارد که جایگزین تلگرام شود!

به گزارش تکراتو و به نقل از ایلنا، بعد از گذشت ۴ سال پیام رسان وی چت رفع فیلتر شده است.  این پیام رسان که از دی‌ماه سال ۱۳۹۲ تا امروز فیلتر بوده است بالاخره ساعت ۲۱ روز پنج شنبه ۱۴ دی‌ماه با موافقت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رفع فیلتر شد.

تمامی کاربران ایرانی می‌توانند هم اکنون بدون وجود هیچ محدودیتی از این پیام رسان استفاده کنند. لازم به ذکر است که امکان دانلود این پیام رسان از مارکت گوگل پلی به‌دلیل تحریم‌های ایران وجود ندارد و برای دانلود پیام رسان وی چت باید به سایت این اپلیکیشن مراجعه نمود.

دلایل فیلترینگ پیام رسان وی چت در ایران

پیام رسان وی چت که اکنون بعد از 4 سال رفع فیلتر شده است پیش از این به دلایلی امنیتی چون، جمع‌آوری اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران، نقض حریم خصوصی کاربران با رصد ارتباطات اعضاء، انتشار گسترده محتوای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن با ضرر جبران‌ناپذیر برای نوجوان کشور، با درخواست کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بدون رای منفی فیلتر شده بود.

اکنون رفع فیلتر چنین پیام رسانی که دارای چنین مشکلاتی است آن هم در چنین موقعیتی که محبوبترین و بزرگترین پیام رسان برای کاربران ایرانی یعنی تلگرام وجود ندارد، سوالاتی را ایجاد کرده است. رفع فیلتر پیام رسان وی چت با موافقت درخواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بوده است.

 

بیشتر بخوانید: اینستاگرام رفع فیلتر شد؛ آیا تلگرام هم رفع فیلتر می شود؟

 

بررسی مسائل امنیتی مربوط به پیام رسان وی چت

براساس گفته‌های یکی از کارشناس نرم افزار پیام رسان‌های داخلی، وی‌چت یکی از پیام رسان‌های بزرگ دنیا است که امکانات قبول قبولی دارد اما از نظر امنیت درسطحی پایین است و در میان ۱۰ پیام‌رسان اول دنیا که تلگرام رتبه اول و پیام‌رسان واتس‌آپ رتبه دوم را دارد، توانسته تا رتبه ۹ را کسب نماید.

وی تاکید نمود که مسئله امنیت نکته بزرگی برای کاربران ایرانی است زیرا همه این روزها توجه ویژه‌ای به امنیت پیام‌رسان خود دارند و این امر باعث شده تا آنها تلگرام را انتخاب کنند و سراغ سایر پیام رسان‌های داخلی و خارجی نروند و همچنان از این دو اپلیکیشن پیام رسان استفاده کنند.

این کارشناس اعلام نمود که، اینستاگرام رفع فیلتر شده و اکنون به جای تلگرام، وی چت رفع فیلتر شده است، به نظر می‌رسد که قرار است پیام رسان وی‌چت که یک پیام‌رسان خارجی است و در انواع سیستم عامل‌ها قابل استفاده است، جایگزین تلگرام شود.

وی در پایان اعلام نمود که باید منتظر صحبت‌های کارگروه باشیم تا آنها نیز دلایل خود برای رفع فیلتر این پیام‌رسان آن هم بعد از بیش از ۴ سال فیلترینگ اعلام کنند. وی ادامه داد که وی چت امکاناتی مشابه با پیام رسان‌های داخلی را دارد، البته امنیت بسیاری از پیام رسان‌های داخلی از آن هم بیشتر است.

البته هنوز به صورت مشخص نمی‌توان گفت که آیا پیام رسان وی چت جایگزین تلگرام خواهد شد یا نه! اما آیا واقعا رفع فیلترینگ وی چت حمایت از پیام رسان داخلی است؟

به نظر شما نیز پیام رسان وی چت جایگزین تلگرام خواهد شد؟!؟ دیدگاه‌های خود را در این مورد در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

بیشتر بخوانید :

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر