;
coinex

پردازنده اگزینوس 9810 سامسونگ معرفی شد

پردازنده اگزینوس 9810 سامسونگ معرفی شد

شرکت سامسونگ در نهایت تصمیم گرفت نسل جدید پردازنده پرچمدار خود را به نام اگزینوس 9810 معرفی کند. پردازنده ای که پیش‌تر، جزئیاتی از آن فاش شده بود و در حال حاضر اطلاعات مربوط به آن تکمیل شد.

سامسونگ با معرفی اگزینوس 9810 پردازنده هشت هسته‌ای قدرتمندتری در مقایسه با چیپست پیشین خود معرفی کرده است. به گفته شرکت کره‌ای، این چیپست به پردازنده مرکزی سفارشی نسل سومی مجهز بوده و با مودم LTE که پهنای باند 1.2 گیگابیت برثانیه‌ای داشته قادرست سرعت اتصال شبکه بالایی از خود نشان دهد.

سامسونگ می گوید پردازنده اگزینوس 9810 می تواند تصویربرداری 4K را با سرعت 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی کند که در مقایسه با پرچمداران فعلی فریم ریت بیشتری دارد.

اگزینوس 9810 از چهار هسته با فرکانس کاری 2.90 گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس کمتر و مصرف انرژی بهینه شده تشکیل می‌شود. سامسونگ سعی کرده نسل جدید پردازنده اگزینوس خود را 40 درصد سریعتر از نسخه پیشین بسازد و عملکرد تک هسته‌ای را بهبود بخشد.

همچنین با پیشرفت معماری هسته‌ها و افزایش حافظه پنهان می‌تواند عملکرد بالاتری را انتظار داشت. در عملکرد چند هسته‌ای نیز اگزینوس 9810 سرعت بیشتری پیدا کرده است.

سامسونگ همچنین برای رقابت با شرکت های رقیب، پردازنده اگزینوس 9810 را به قابلیت استفاده از شبکه عصبی جهت بهبود الگوریتم های یادگیری عمیق یا همان deep learning مجهز نمود. با این حساب در تصویربرداری، اگزینوس جدید عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد و یک چیپ بهبودیافته تر از نسخه قبلی است.

چنین سنجشی برای اسکن چهره سه بعدی نیز به کار گرفته می‌شود و احتمال استفاده از فناوری تشخیص چهره ترکیبی را در پرچمداران بعدی فراهم می‌آورد.

از سوی دیگر سامسونگ وعده داده با بهبود پردازش تصویر اختصاصی و کدک‌های چند فرمته اختصاصی، عملکرد چندرسانه‌ای یا همان مالتی مدیا در پرچمداران، بهبود و به شکل چشمگیری ارتقا پیدا خواهد کرد.

بهبود در پردازش تصویر اختصاصی موجب می‌شود تا گوشی های هوشمند آینده این شرکت بتوانند موفق به ثبت تصویر با کیفیت و تصویربرداری قابل توجه حتی در شرایط نوری کمتر شود. گذشته از آن، الگوریتم پردازش تصویر این پردازنده قابلیت تصویربرداری 4K با 120fps را فراهم می‌آورد و احتمالا گلکسی اس 9 اولین اسمارتفون مجهز به چنین چیپست خواهد بود.

با وجود مودم Category 18 LTE که پهنای باند 1.6 گیگابیت برثانیه‌ای داشته، انتظارات برای سرعت اتصال بیشتر به شبکه افزایش پیدا می‌کند. شما در این چیپ شاهد 4×4 MIMO و 256-QAM خواهید بود که چنین سرعتی در دنیای واقعی تقریبا غیر ممکن بوده و دست یافتنی نیست.

اگزینوس 9810 همچنین یک پردازش امنیتی جداگانه‌ای داشته تا داده‌های مربوط به اثرانگشت، تشخیص چهره و رمز عبور عددی محافظت شود. احتمالا اولین گوشی های هوشمند مجهز به این پردازنده، نسخه‌های بین المللی دو اسمارتفون گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس خواهند بود.

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر